2023-10-19, 19:13
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Absolut, men ingen misstänker härsken sill eller pizza. Sjukvården har uttalat sig om att mat- eller svampförgiftning inte är huvudspåret längre. Med tanke på hur åklagaren uttalade sig verkar de inte ha någon aning om vad som har drabbat de här personerna, och då är det väl inte särskilt anmärkningsvärt att den grupp som ansvarar för kemiska och biologiska ämnen genomsöker personernas bostad.

Det märkliga är att det inte är första gången bostaden genomsöks. I tidningar står också att "flera föremål har tagits i beslag". Jag tolkar det som solida objekt, inte gaser eller vätskor.
Citera
2023-10-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Exakt. Häxeri är det. Och pappan är GM.
VARFÖR skulle utländska underrättelsetjänster ligga bakom? Vilka hemligheter sitter dom på?
Varför skulle någon vilja rekrytera någon som dessa flyktingar? Fan, ingen vill ju ens ge dom ett vanligt jobb.

"Häxeri" som sjukdomsorsak avskrevs, enligt vad jag tror mig veta, i svensk lag någon gång i slutet på 1700-talet. Båda föräldrarna tycks, enligt uppgifter någonstans i tråden, ha "vanliga jobb". Om de kommit hit med flyktingstatus vet jag inte, men de har ju numera vad som förefaller vara ordnad ekonomi och egen bostad (och kanske svenskt medborgarskap?). Barnen är kanske rentav födda i Sverige?

Dock, jag håller med dig om att utländska underrättelsetjänster sannolikt är lika litet inblandade som utomjordingar!
Citera
2023-10-19, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Kan det vara så att de hela tiden druckit varmt vatten direkt från blandaren?
Och på detta vis blivit sjuka med tanke på att aldrig bott i en lägenhet innan de kom till Sverige?
Exakt min tanke också. Man vill ha sitt the’ och väljer det enklare alternativet varmvatten från kranen istället för vattenkokaren. Men det ger väl inte lungkollaps?
Citera
2023-10-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
https://kunskapsstodforvardgivare.se/omraden/akut-vard/behandlingsprogram/akut-internmedicin/forgiftningar---speciell-del-preparatgenomgang/kolmonoxid
För ser man och lärde sig något nytt , vilket man borde ha begripit om man tänker efter eftersom mätaren man sätter på fingret borde bara mäta andningen och blodcirkulationen men inte om det istället för syre är kolmonoxid som cirkulerar
Citera
2023-10-19, 19:20
Medlem
Finns sammanfattning?
Citera
2023-10-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
"Att det på något sätt skulle bero på något familjen själva gjort är uteslutet"
Varför är det uteslutet?

Det får du fråga polisen om. Men du får nog inte veta vad som ligger till grund för deras utsaga.
Citera
2023-10-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Det märkliga är att det inte är första gången bostaden genomsöks. I tidningar står också att "flera föremål har tagits i beslag". Jag tolkar det som solida objekt, inte gaser eller vätskor.
Föremål kan vara burkar och diverse behållare med innehåll som behöver analyseras
Citera
2023-10-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Korrekt - det har inte med IQ att göra. Undernäring på nivån svältkatastrof är inte aktuell här. Däremot spelar intellektuell stimulans i barnaåren samt det genetiska arvet stor roll. Men fortsätt för all del att hitta på ursäkter till varför ”dina vänner” misslyckas.

Argumentum ad hominem. Alltid lika avslöjande och förutsägbart. Dessutom har du fel. Jag känner inte en enda eritrean.

Antar att allt detta är fake news då. Tur att du har koll och kan tala om för oss hur det är.

https://www.google.com/search?q=eritrea+sv%C3%A4lt
Citera
2023-10-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Exakt min tanke också. Man vill ha sitt the’ och väljer det enklare alternativet varmvatten från kranen istället för vattenkokaren. Men det ger väl inte lungkollaps?
Kan ge legionella om det inte är tillräckligt varmt vatten men det är större risk om man duschar och pannan eller beredaren är inställd på för låg temperatur så att bakterien kan växa , legionella ger lungproblem .
Man blir inte akut sjuk av att dricka varmvatten från kranen
Citera
2023-10-19, 19:25
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Föremål kan vara burkar och diverse behållare med innehåll som behöver analyseras

Varför upptäcktes inte dessa vid den första undersökningen av bostaden? Har vissa idéer om vad det skulle kunna vara, men vi få helt enkelt se vad som kommer fram.
Citera
2023-10-19, 19:26
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Argumentum ad hominem. Alltid lika avslöjande och förutsägbart. Dessutom har du fel. Jag känner inte en enda eritrean.

Antar att allt detta är fake news då. Tur att du har koll och kan tala om för oss hur det är.

https://www.google.com/search?q=eritrea+sv%C3%A4lt

Tror inte bombgruppen hanterar fall av undernäring.
Citera
2023-10-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Tror inte bombgruppen hanterar fall av undernäring.

Det var inte det det handlade om utom att anal-rassen jag svarade hade osåkter om Eritrea och svält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in