Jag blev nästan 'blåst' en gång på blocket.
Jag hittade ett memorystick som jag ville ha. Jag och säljaren växlade några ord per mail och jag förde över pengar (ja, jag vet, men jag impulsiv) och han skulle skicka det. Nästa dag bad jag honom bekräfta att pengarna kommit in - det hade dem men han lät även meddela att han inte kommer skicka memorysticket förrens om en vecka (då han fått in nya).
I samma veva hade jag fått reda på att 99,9 % av alla memorystick på blocket är piratkopior (nähe?) och hade då beställt ett från en seriös sida här i sverige (för endast 200 kr mer) så jag ville ha tillbaks mina pengar, inget jävla piratmemorystick om nån vecka.
Hur som helst kände jag mig lurad eftersom han skulle skicka memorysticket så fort han fick pengarna så jag sa att jag vill ha tillbaks dem - vilket jag inte fick. Jag skrev väl ett kort mail tillbaks typ;
"Hej. Jag låter dig härmed informeras med informationen att jag kommer att vidta ytterligare åtgärder som inovolverar polisiära insatser om du inte, senast måndag, meddelar mig när mina pengar kommer att finnas på mitt konto."
Han satte in dem direkt