2023-10-15, 10:06
Medlem
De flesta företag som blir ertappade med att ha pedofiler som anställda, om t.ex. Dumpen avslöjar dem eller de får domar mot sig om sexuellt övergrepp mot barn, brukar vidta åtgärder och helt enkelt sparka barnknullaren. Ett känt exempel är väl Soneby som sparkade Hakuna Matata-pedofilen från hans bolag.

Ett företag som behåller pedofiler, eller åtminstone en barnknullare - Betssonpedofilen - som varit känt under många år att han är barnknullare, är företaget Betsson. Då frågar jag mig: Hur löser dem detta internt? Känner de en slags skyldighet att informera övriga anställda (bara dem med familj och barn?) att det cirkulerar en barnknullare i korridorerna? Jag menar, det måste finnas tillfällen där kollegor träffar varandras familjer inkl. barn och då är det väl ganska risky om den Betsson-anställde föräldern inte har blivit informerad om att kollegan knullar barn?

Pedofiler har som bekant (från Dumpen bland annat) svårt att tygla sina begär, så det vore en ganska tråkig skandal om en anställd kom på sin kollega med snorren inuti sitt barn.

En sådan intern varning behöver dessutom i så fall ingå i nyanställnings-rutinerna, så att även nyanställda får reda på att det finns en pedofil där. Det kan ju vara så att den nyanställda då inte längre är intresserad av att börja sin anställning där? Eller begära någon form av risktillägg på lönen.

Det jag undrar är hur intern informationsspridning kring sånt här går till i praktiken på företag som Betsson?
Citera
2023-10-15, 10:12
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Detta stämmer inte, personen jobbar inte kvar.
Citera
2023-10-15, 10:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är väl ryktesväg. Jag menar det blir ingen hemlighet en längre tid. Det kanske börjar med att den där personen ska du inte anlita som barnvakt. Sedan kryper det fram.

Bevis på dumt samhälle som alltså tillåter dessa barnknullare att få en andra chans. I de flesta civiliserade som ociviliserade behöver de ju inte bry sig då personer som detta är inspärrade på livstid.
Citera
2023-10-15, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DE.FALCK
De flesta företag som blir ertappade med att ha pedofiler som anställda, om t.ex. Dumpen avslöjar dem eller de får domar mot sig om sexuellt övergrepp mot barn, brukar vidta åtgärder och helt enkelt sparka barnknullaren. Ett känt exempel är väl Soneby som sparkade Hakuna Matata-pedofilen från hans bolag.

Ett företag som behåller pedofiler, eller åtminstone en barnknullare - Betssonpedofilen - som varit känt under många år att han är barnknullare, är företaget Betsson. Då frågar jag mig: Hur löser dem detta internt? Känner de en slags skyldighet att informera övriga anställda (bara dem med familj och barn?) att det cirkulerar en barnknullare i korridorerna? Jag menar, det måste finnas tillfällen där kollegor träffar varandras familjer inkl. barn och då är det väl ganska risky om den Betsson-anställde föräldern inte har blivit informerad om att kollegan knullar barn?

Pedofiler har som bekant (från Dumpen bland annat) svårt att tygla sina begär, så det vore en ganska tråkig skandal om en anställd kom på sin kollega med snorren inuti sitt barn.

En sådan intern varning behöver dessutom i så fall ingå i nyanställnings-rutinerna, så att även nyanställda får reda på att det finns en pedofil där. Det kan ju vara så att den nyanställda då inte längre är intresserad av att börja sin anställning där? Eller begära någon form av risktillägg på lönen.

Det jag undrar är hur intern informationsspridning kring sånt här går till i praktiken på företag som Betsson?

Företagsledningen försöker in i det sista tysta ner det och ber till gudarna att inget händer. Dålig publicitet oavsett vad de gör, pest eller kolera, misstaget är att anställa peddot från första början. De stoppar huvudet i sanden och låtsas att de inte känner till det. Om de skulle agera, dvs sparka peddot, så skulle det dra dålig uppmärksamhet till företaget så de hoppas att det glöms av.

Då får ledningen också leva med oron och risken att peddot äcklar sig med kollegornas barn också, vilket är ohållbart i längden, så förr eller senare hittar de på någon annan anledning att säga upp peddot så är problemet ur vägen. Men de kommer aldrig någonsin erkänna att de hade en pedofil där under flera år, och att de kände till det, för om de gjorde det så skulle anställda tappa förtroendet för ledningen och söka sig någon annanstans.
Citera
2023-10-15, 10:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeeK
Företagsledningen försöker in i det sista tysta ner det och ber till gudarna att inget händer. Dålig publicitet oavsett vad de gör, pest eller kolera, misstaget är att anställa peddot från första början. De stoppar huvudet i sanden och låtsas att de inte känner till det. Om de skulle agera, dvs sparka peddot, så skulle det dra dålig uppmärksamhet till företaget så de hoppas att det glöms av.

Då får ledningen också leva med oron och risken att peddot äcklar sig med kollegornas barn också, vilket är ohållbart i längden, så förr eller senare hittar de på någon annan anledning att säga upp peddot så är problemet ur vägen. Men de kommer aldrig någonsin erkänna att de hade en pedofil där under flera år, och att de kände till det, för om de gjorde det så skulle anställda tappa förtroendet för ledningen och söka sig någon annanstans.

Men det är ett spelbolag. Betsson. Deras rykte är illa från början. Tom inom gambling-världen. Det är väl exakt dit peddos kan söka sig för att få nytt jobb. Det eller blir lastbilschaffis.
Citera
2023-10-15, 10:59
Medlem
Hah jag påpekade för Tristan i styrelsen på twitter en gång för länge sedan och ifrågasatte varför de anställer programmerare som är pedofiler, och han svarade med omedelbar block. Så de är medvetna om det, men tillåter det!
Citera
2023-10-15, 11:15
Medlem
Om man ska tro Dumpen och alla som kommenterar gäddornas framtidsutsikter så får de flesta barnknullare sparken ganska omgående, så Betsson och Soneby som behåller pedofilerna på sina poster (in i det sista) måste vara extrema undantagsfall. Det är väl pride-aktivister i styrelse/ledningen och såna där Federley-vurmare? "Vi måste värna om alla sexuella läggningar - även dem som begår sexuella övergrepp på barn måste ges andra chanser! Häll våra skattepengar över dem så att de 'integreras' med oss!"
Citera
2023-10-15, 13:08
Medlem
Personligen, som anhörig till ett barn som går i en skola som har en pedofil som granne, tycker jag att det värt några frimärken att varna grannskapet och skolans personal om pedofilen som bor bredvid skolan. Så att de blir medvetna om det och är extra uppmärksamma. Men detta förutsätter att man får reda på vilka som är pedofiler och var dem bor, så om Dumpen inte fångar upp dem så är det svårt att veta. Det finns liksom inte en karta över pedofiler att tillgå nånstans.

Hur de gör inom företag som pedofilerna är anställda på är en intressant frågeställning, som jag saknar svar på. Kan tänka mig att det är olika beroende på hur stort eller litet företag det handlar om. Ett mindre, där alla känner alla, så går det inte att hålla hemligt och får pedofilen vara kvar så är det sannolikt ett gemensamt beslut, och är det ett större bolag med många anställda så kan jag tänka mig att ryktet går men att alla inte är helt insatta.

Betsson AB har över 2.000 medarbetare (enligt deras hemsida) så det är omöjligt att ha ett system för att hålla alla informerade och varnade om pedofilerna. Det behövs eldsjälar, helst inom företaget som har koll på pedofilernas närmaste kollegor, att varna dem som löper störst risk att få sina döttrar groomade av pedofilerna. Allt som krävs är några frimärken som sagt, ett välskrivet informationsblad till varsamt utvalda mottagare. Det kommer hålla pedofilen i schack, så att den tänker efter noga innan den går över gränsen. Medvetenheten om att det kommer repressalier kan hindra pedofilen från att begå övergrepp.
Citera
2023-10-15, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Ta reda på fakta innan du öppnar din käft. Personen jobbar inte kvar där.
Varför smutsar du ner företag? Fick du sparken eller din idiot

Verkar inte vara den pedofilen som arbetade på Betsson i över 3 år som du syftar på som tråden handlar om? Och även om just den pedofilen har sökt nytt jobb på Voi och System Verification så är diskussionen i denna tråd intressant ändå - hur gick snacket internt under de tre år som pedofilen var anställd?

Om Betsson låter pedofiler vara verksamma så länge hos sig, så lär det finnas fler exempel.

(PS. Men intressant att "alla" verkar känna till just detta peddo.)
Citera
2023-10-15, 21:48
Moderator
Gromguttens avatar

En massa OT raderat. Vill ni prata dumpen eller barnsex finns det trådar før detta. Här skvallras om føretag/organisationer och dess ledning.

/Mod

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in