2023-10-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Orka. Läs på om 1-årsvisa i Thailand

Läs på om sjukhusets svar. Inte det första som e-handel skrev till. Det andra svarade sekretess.

Regn? Nä, dimma. Alla!!! Vet att dimma blir fukt på vägen i Thailand.

Thai-media! Ja, de skriver om dödsolyckor! Men inte om skador! För de är så vanliga.

….. jeeez

Engelskspråkig thaimedia skriver ofta om allvarliga olyckor som drabbar utlänningar. Har inte sett något alls om den här olyckan.
Citera
2023-10-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Det är lustigt hur du utgår från att Felicia är oskyldig i det här. Det är inget litet barn vi pratar om.

Oh ja- hoppas lilla stackars ängeln repar sig från sina sviter så att hon kan hoppa upp på sadeln igen!

Nej jag tror inte det är nån ängel. Men nåt skit har säkert hänt och familjen fick panik.

Kan ju varit nån drogrelaterad olycka. Antingen överdos eller drograttfylla. Nån på Facebook skrev ju att dom flydde från rättvisan. Droger är ju absolut inte bra att åka fast för i Thailand. Dom kanske fejkade komma för att slippa frågor från polisen. Vad vet jag.
Jag tycker att det är förjävligt med bedrägerier. Det ska såklart granskas.

Vi får väl se hur det går helt enkelt.
Citera
2023-10-19, 23:36
Medlem
sebertos avatar
Morbroderns kåk låg på 6 miljoner enligt mrkoll var det väl. Beror ju på hur mycket pantbrev som är uttagna vilka möjligheter han har att låna på huset. Sälja kan han ju alltid göra. Om någon orkar kolla med skatteverket hur mycket deg han drar in ska jag försöka kolla upp fastighetslånen.
Mammans gård lär vara en jordbruksfastighet.
Pantbrev, dvs lån på huset går att kolla upp på lantmäteriverket om jag inte minns fel.
Citera
2023-10-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rinaki
Du bör nog läsa på om 1 års Visum själv! Antar att Felicia inte är över 50 år som krävs..

För den som är under 50 år gammal och vill stanna i 1 år finns Elite, som kostar en halv förmögenhet, LTR, som kräver $80k i årsinkomst de senaste två åren, eller studentvisum. Hon har med största sannolikhet använt sig av studentvisum. Antar att hon inte är gift eller har barn med en thai. Annars går det att få visum för det också så klart.
Citera
2023-10-19, 23:44
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Morbroderns kåk låg på 6 miljoner enligt mrkoll var det väl. Beror ju på hur mycket pantbrev som är uttagna vilka möjligheter han har att låna på huset. Sälja kan han ju alltid göra. Om någon orkar kolla med skatteverket hur mycket deg han drar in ska jag försöka kolla upp fastighetslånen.
Mammans gård lär vara en jordbruksfastighet.
Pantbrev, dvs lån på huset går att kolla upp på lantmäteriverket om jag inte minns fel.

Daniel (2022): 867.200 kr
Susanna (2022): 439.803 kr
Citera
2023-10-19, 23:50
Medlem
rinakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
För den som är under 50 år gammal och vill stanna i 1 år finns Elite, som kostar en halv förmögenhet, LTR, som kräver $80k i årsinkomst de senaste två åren, eller studentvisum. Hon har med största sannolikhet använt sig av studentvisum. Antar att hon inte är gift eller har barn med en thai. Annars går det att få visum för det också så klart.
Jag tror inte ens hon har haft studentvisum. Elite känns helt uteslutet med hennes skulder.
Citera
2023-10-19, 23:58
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Det finns väl inget som säger emot det?

De har väl haft en del att göra. DVS inte mätta flashbacktråden.

En uppdatering kommer att komma. Och knappast tack vare skitsnacket här.

Fy fan rent ut.

Uppenbarligen har dom ju läst här iom dom tagit sig tid till att kommentera denna tråden på deras privata facebooksidor.
Det hade gått snabbare för dom anhöriga att fota en/ett banköverföring/kvitto än att traggla denna tråden och ett enda bevis hade tystat alla som tvivlar.
Citera
2023-10-20, 00:00
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Uppenbarligen har dom ju läst här iom dom tagit sig tid till att kommentera denna tråden på deras privata facebooksidor.
Det hade gått snabbare för dom anhöriga att fota en/ett banköverföring/kvitto än att traggla denna tråden och ett enda bevis hade tystat alla som tvivlar.

Ok! Vi tänker olika

Vad vi vet är det ff en tuff resa som pågår. Men jag är inte sist i ledet om det är scam.
Citera
2023-10-20, 00:12
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ingen aning, men låter rimligt. Att de ska lägga ut kontoutdrag i en situation som denna dagligen är absurd.

Att någon några gjort den här tragiska tråden till en… skulle det bli någon jävla utmärkelse för grävande..

Det är för sorgligt

Men att dom sitter och läser på Flashback, det har dom tid med?

Varenda människa som är vid sina sinnes fulla bruk och som horat ut sig (no pun intended) i media och ber om pengar vill väl ha ryggen fri?
Som sagt och upprepats i absurdum, ett enkelt foto på banköverföring/kvitto/bokat SOS-flyg hade fått iaf mig att hålla käft.

Har man tid att ta selfies på sjukhuset, sitta på Flashback, hata på ”troll och incels” på facebook så har man tid att redovisa var pengarna gått! Om inte annat så tar man dom fem minuterna som det tar för att visa att man har ryggen fri samt vara transparent mot dom som donerat.
Citera
2023-10-20, 00:15
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Det finns väl inget som säger emot det?

De har väl haft en del att göra. DVS inte mätta flashbacktråden.

En uppdatering kommer att komma. Och knappast tack vare skitsnacket här.

Fy fan rent ut.
Vad driver dig att kommentera så frekvent i tråden om du nu tycker det är så stötande att det tas fram fakta om bedrägeriet? Att det är ett bedrägeri råder det inga tvivel om, endast omfattningen är oklar. Det är ju inte så att såna som du gör att man tappar intresset för att få fullständig klarhet så gott det går utan jag tror att det triggar folk snarare. Folk i allmänhet uppskattar att bedrägerier avslöjas och i synnerhet när polisväsendet är så värdelöst. Speciellt denna form av kriminalitet är ytterst lågprioriterat.
Citera
2023-10-20, 00:15
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Men att dom sitter och läser på Flashback, det har dom tid med?

Varenda människa som är vid sina sinnes fulla bruk och som horat ut sig (no pun intended) i media och ber om pengar vill väl ha ryggen fri?
Som sagt och upprepats i absurdum, ett enkelt foto på banköverföring/kvitto/bokat SOS-flyg hade fått iaf mig att hålla käft.

Har man tid att ta selfies på sjukhuset, sitta på Flashback, hata på ”troll och incels” på facebook så har man tid att redovisa var pengarna gått! Om inte annat så tar man dom fem minuterna som det tar för att visa att man har ryggen fri samt vara transparent mot dom som donerat.
Håller med. Så förväntar mig som alla en uppdatering när hon är på Karolinska som stabil patient.

De som gör insamlingar som denna brukar skänka överskott.
Citera
2023-10-20, 00:16
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ok! Vi tänker olika

Vad vi vet är det ff en tuff resa som pågår. Men jag är inte sist i ledet om det är scam.

Hur tänker du då? (Jag är inte nedlåtande eller ironisk, bara nyfiken)

Det är inte en så jäkla tuff resa, flyger Bangkok - Köpenhamn 2-3 ggr/år och det är helt ok, hade varit ännu lättare om man varit sövd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in