2023-10-14, 12:14
Medlem
Det är illa ställt med begåvning och kunskap i Vansbro. Riktigt illa. Hur ser demografin ut i Vansbro? Många som hamnat utanför? Varför ser det ut som det gör?

https://sverigesradio.se/artikel/nas...ikdm_binkl3zgi
Senast redigerad av Ang_rita 2023-10-14 kl. 12:19.
Citera
2023-10-14, 12:14
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Näst sämst i Sverige – unga kommer inte in på gymnasiet

Vansbro är näst sämst av alla landets kommuner på att få ungdomar att klara grundskolan med godkända betyg.

Nästan fyra av tio elever saknade gymnasiebehörighet när de gick ut högstadiet förra läsåret.

”Vi behöver bli fler lärare”, säger Anna Pollack, fackligt aktiv lärare.

Mod.
Citera
2023-10-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Det är illa ställt med begåvning och kunskap i Vabsbro. Riktigt illa. Hur ser denografin ut i Vansbro? Många som hamnat utanför? Varför ser det ut som det gör?

https://sverigesradio.se/artikel/nas...ikdm_binkl3zgi

Man har väl tagit emot orimligt många asylsökande
Citera
2023-10-14, 12:44
Medlem
Helt galet. Man behöver inte ens anstränga sig för att klara högstadiet och gymnasiet. Jag är inte ens smart. Förmodligen är min IQ runt 100 eller t.o.m. lite lägre. Aldrig testat min IQ. Men herrejävlar, att inte klara av högstadiet är katastrofalt dåligt.

På min tid fanns det 3 eller 4 som inte klarade av det, och hela skolan gjorde narr av dem för det. De hade dock ADHD och massa annat bullshit.
Citera
2023-10-14, 13:36
Medlem
Vansbro, nja blatte Radar slår inte i taket. Hade en polare som tog en termin matte- No lärare där -92. Det var white trash. Han var en lugn Hudiksvalls kille, den gången. Vansbro, hatet mot lärare och bildning sitter djupt.
Citera
2023-10-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Vansbro, nja blatte Radar slår inte i taket. Hade en polare som tog en termin matte- No lärare där -92. Det var white trash. Han var en lugn Hudiksvalls kille, den gången. Vansbro, hatet mot lärare och bildning sitter djupt.

Men kom igen. 1992 är trettio år sedan. Det har nog hänt grejer både i Sverige och Vansbro under den tiden. Sverige har t.ex. tagit emot ca. 2,5 miljoner invandrare.
Citera
2023-10-14, 14:13
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem