2024-01-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4202
J*kob Lundgren *a Hette tidigare: Ali Kh*iri Ism*eel a

Så slipper tråden fyllas med onödigt frågande som det redan finns svar på. Märkligt att ingen har information om den 3 gärningsmannen?

https://www.tv4.se/artikel/3jVExoWGJ...det-pa-benzema

Härligt så vi har ännu en invandrare som begår brott med svenskt namn, snacka om att fucka up statistiken.
Citera
2024-01-11, 16:12
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Som det står två inlägg innan ditt, 19-åringen flögs ner dagen innan mordet enligt media.

Japp såg sammanställningen av @dip nu. Noterade även att han citerat mig innan jag skrivit mitt inlägg gissar att han editerat det efteråt, därför jag inte såg det.

Men då börjar det klarna lite mer.
JL är den med lokalkännedom som kunnat planera innan skytten (och möjligen 23-åringen) flög ner.
Citera
2024-01-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip

det finns inga som helst uppgifter som tyder på att det skulle vara fler än tre involverade. all känd fakta säger tre.

Jag orkar inte bråka så mycket med dig, men att det inte är känt (i media och på Flashback) betyder ju inget mer än att det just inte är känt (i media och på Flashback).

Väldigt sällan samtliga inblandade i den här sortens mord grips på några timmar.

Måtte inte polisen, oavsett om det är i Irak eller Sverige, låsa sig så snabbt i tanken på ett så här litet underlag. Vore förödande för mordutredningar.
Senast redigerad av Right-humanist 2024-01-11 kl. 16:24.
Citera
2024-01-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Japp såg sammanställningen av @dip nu. Noterade även att han citerat mig innan jag skrivit mitt inlägg gissar att han editerat det efteråt, därför jag inte såg det.

Men då börjar det klarna lite mer.
JL är den med lokalkännedom som kunnat planera innan skytten (och möjligen 23-åringen) flög ner.

är rätt säker på att skytten aldrig befinner sig i bilen, utan att det är "23-åringen" som öppnar bildörren medan "25-åringen" = "JL" filmar från sin chaufförsposition.

kan vara en så enkel sak som att "när x öppnar bildörren är din signal att agera"

(jag tvivlar nämligen på att man parkerat en foodora skyltad moped med tre pistoler i på någon sidogata eller trottoar i irak, och det förefaller inte speciellt troligt att skytten skulle haft fyra pickadoller på sig heller)

Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Väldigt sällan samtliga inblandade i den här sortens mord grips på några timmar.

du bör fråga dig hur de tre som greps kunde gripas så snabbt. samt varför inga ytterligare gripanden skett i irak, trots att dessa tre suttit i irakiska polisens förvar nu i snart tre dygn. nej högst troligen finns det inte fler involverade i irak. (om vi inte skall räkna den som försett "Jordgubben" med informationen som behövts för att lokalisera "Benzema", men det är osannolikt att den informationen någonsin blir känd om det är någon random irakier)

kolla hur uppläggen ser ut i andra fupar för dessa små "mordkommandon" som man skickat runt i vårat rike. människan är ett vanedjur, att man helt plötsligt skulle bytt spelplan i detta fallet är väldigt osannolikt.

(särskilt med bakgrund av det vi vet av de hittills gripna, där de två kända namnen är i samma form som tidigare åtalade i likn fall, folk i beroendeställning, från skilda städer)
Senast redigerad av dip 2024-01-11 kl. 16:50.
Citera
2024-01-11, 16:23
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderino
Har hans snapchat tredje killen.
- FlowLow14551
Ska försöka hitta något mer.

14551 är postnumret till Botkyrka. Kan det möjligen vara en ledtråd?
Citera
2024-01-11, 16:31
Medlem
Citat:

inte osannolikt alls. betydligt troligare än att personen bara skulle valt 5 random siffror.
Citera
2024-01-11, 16:35
Medlem
Tror ni 25 åringen klarar sig bättre pga att han stridit mot IS i Irak? Minns inte men var hans far också militär eller övertygade han bara sonen och skulle det också påverka i så fall?
Citera
2024-01-11, 16:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Är det inte vad jag skrev? Om du betalar kan du säkert komma undan helt eller billigt men gör du inte det blir det galgen? Läser du vad jag skriver innan du svarar?
Då håller vi ju med varandra, vad är problemet?
Citera
2024-01-11, 16:40
Medlem
Citat:

Alltså denna FlowLow var vän med Boden grabben, och partners. Som jag sa tidigare skulle en person träffa denna FlowLow för en vecka cirka, Boden grabben styrde upp detta. Från Irak. De skulle ses i Norrbotten.

Flow ville ses förra veckan redan. Men personen jag fått höra detta av kunde inte ses föränn denna vecka. Nu svarar han inte, såklart.

Men han måste anlänt till Irak efter min kontakt pratade med han, typ dagen innan mordet. För han var tydligen fullt kapabel att ses redan förra veckan.
Citera
2024-01-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderino
Men personen jag fått höra detta av kunde inte ses föränn denna vecka. Nu svarar han inte, såklart.

Men han måste anlänt till Irak efter min kontakt pratade med han, typ dagen innan mordet. För han var tydligen fullt kapabel att ses redan förra veckan.

det stod i artikeln (om 19-åringens ankomst) att irakiska polisen misstänkte att andra rest ner samtidigt. det du skriver ovan stärker alltså tanken att "19-åringen" troligen inte rest ensam ner till irak.

"23-åringen" har troligen varit ansvarig för att se till så att "19-åringen" kom fram som han skulle. (vi har sett likn i flertalet andra fupar)

även om "23-åringen" och "25-åringen" känner varandra sen tidigare så vet vi enl uppgifterna som framkommit att "23-åringen" är från "stockholmsområdet" - 14551 = botkyrka (känns inte osannolikt)
Senast redigerad av dip 2024-01-11 kl. 16:48.
Citera
2024-01-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Har du redan glömt alla IS-kvinnor som utlämnades?
Var det Irak som släppte IS-kvinnorna?

Eller var det Syrien som ville skicka hem dessa individer till respektive land där dom hade medborgarskap ? Ett land som befann sig i krig. Det är en jävla skilland
Citera
2024-01-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det är en myt att det måste finnas utlämningsavtal för att en person ska kunna utlämnas till Sverige. Det utvisas personer till Sverige från dessa länder hela tiden. Det kan finnas försvårande omständigheter dock. Det kan vara att straffskalan skiljer sig för mycket eller att en person har medborgarskap osv. Men det går åt båda håll. Sverige släpper inte heller iväg svenska medborgare hur som helst och framförallt inte till länder som har dödsstraff.
Jag är med vad du snackar om .

Problemet är att denna "svensken" som har Irakiskt medborgarskap mördade en annan man med Irakiskt medborgarskap .

Sen släpper inte dessa länder mördare till andra länder . Hade det handlat om narkotikabrott hade det varit en sak, men inte mord .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in