Citat:
Ursprungligen postat av
Lassly
Japp såg sammanställningen av @dip nu. Noterade även att han citerat mig innan jag skrivit mitt inlägg

gissar att han editerat det efteråt, därför jag inte såg det.
Men då börjar det klarna lite mer.
JL är den med lokalkännedom som kunnat planera innan skytten (och möjligen 23-åringen) flög ner.
är rätt säker på att skytten aldrig befinner sig i bilen, utan att det är "23-åringen" som öppnar bildörren medan "25-åringen" = "JL" filmar från sin chaufförsposition.
kan vara en så enkel sak som att "när x öppnar bildörren är din signal att agera"
(jag tvivlar nämligen på att man parkerat en foodora skyltad moped med tre pistoler i på någon sidogata eller trottoar i irak, och det förefaller inte speciellt troligt att skytten skulle haft fyra pickadoller på sig heller)
Citat:
Ursprungligen postat av
Right-humanist
Väldigt sällan samtliga inblandade i den här sortens mord grips på några timmar.
du bör fråga dig hur de tre som greps kunde gripas så snabbt. samt varför inga ytterligare gripanden skett i irak, trots att dessa tre suttit i irakiska polisens förvar nu i snart tre dygn. nej högst troligen finns det inte fler involverade i irak. (om vi inte skall räkna den som försett "Jordgubben" med informationen som behövts för att lokalisera "Benzema", men det är osannolikt att den informationen någonsin blir känd om det är någon random irakier)
kolla hur uppläggen ser ut i andra fupar för dessa små "mordkommandon" som man skickat runt i vårat rike. människan är ett vanedjur, att man helt plötsligt skulle bytt spelplan i detta fallet är väldigt osannolikt.
(särskilt med bakgrund av det vi vet av de hittills gripna, där de två kända namnen är i samma form som tidigare åtalade i likn fall, folk i beroendeställning, från skilda städer)