2023-10-13, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Hej,

Låt oss säga att jag blir arvtagare till ett antal hyresrätter och som har inbringat stor vinst åt den förre ägaren.

Vad hade ni gjort för alla pengarna?

Jag kan nästan inte komma på en enda grej förutom att kanske resa mycket, utöka min garderob, köpa nån cool bil, hus, båt osv.

Men egentligen känner jag att det vore helt onödigt då mina värderingar ligger på helt andra saker.

Ska man skänka bort en del utav det?

Hjälpa behövande?

Vad hade ni gjort i ett sånt läge? Gör pengar oss verkligen så mycket lyckligare?

sök extraknäck någonstans. 100 000 kr i månaden kan du inte göra något kul för.
Citera
2023-10-13, 21:57
Medlem
Kottkompotts avatar
Köpt en kombi och klämt i rejält med ljud.
Men dubbeltolva räcker fint.

Sedan hade jag väl spenderat dagarna på ett annat sätt än att tröstäta bröd för att jag oroar mig över pengar.
Citera
2023-10-13, 22:05
Bannlyst

Horor och ladd!
Citera
2023-10-13, 22:05
Medlem
Jag hade sagt upp mig, köpt en fin jacka och en glad hund och spenderat dagarna promenerandes i skogen.
Citera
2023-10-13, 22:14
Medlem
Om jag visste att det aldrig tog slut skulle jag försöka mig på att köpa ett mindre gods. Sen skulle jag lalla omkring med tweedkavaj och en bruten hagel sida-sida.
Citera
2023-10-13, 22:17
Medlem
Sparat 75 000 kr per mån och levt bra på de 25 som är kvar.
Citera
2023-10-13, 22:27
Medlem
Freebops avatar
Fortsätta leva som vanligt, är ingen big-spender. Staten tar ju ändå hälften i skatt.
Citera
2023-10-13, 22:33
Medlem
Drar själv in runt 250k efter skatt. Lever ett vanligt liv. Sparar iofs 100k per månad. Men annars går pengarna åt.

Det enda som skiljer från när man hade medellön är att vi har barnflicka 45 timmar per vecka. Det är största utgiften för oss men märker knappt det ändå. Sedan tar vi i regel in på sviter på femstjärniga hotell när vi reser. Kollar inte prislappen i mataffären eller för den delen på restauranger.

Behöver inte tänka på småutgifter. Denna månad hade vi otur och diskmaskinen gick inte att stänga, tvättmaskinen slutade fungera och AC:n lade av. Det hade nog varit jobbigt som medelinkomsttagare men det märkte jag inte heller av direkt. Bara att beställa diskmaskin, tvättmaskin och tumlare online på Costco och ringa AC-firman och dra kortet.

Men om man hade 100k i passiv inkomst så hade jag nog slagit mig till ro kanske. Levt ett medelklassliv och påtat i trädgården. Rest ett par gånger per år. Men det hade inte räckt till något jetset liv.
Citera
2023-10-13, 22:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Drar själv in runt 250k efter skatt. Lever ett vanligt liv. Sparar iofs 100k per månad. Men annars går pengarna åt.

Det enda som skiljer från när man hade medellön är att vi har barnflicka 45 timmar per vecka. Det är största utgiften för oss men märker knappt det ändå. Sedan tar vi i regel in på sviter på femstjärniga hotell när vi reser. Kollar inte prislappen i mataffären eller för den delen på restauranger.

Behöver inte tänka på småutgifter. Denna månad hade vi otur och diskmaskinen gick inte att stänga, tvättmaskinen slutade fungera och AC:n lade av. Det hade nog varit jobbigt som medelinkomsttagare men det märkte jag inte heller av direkt. Bara att beställa diskmaskin, tvättmaskin och tumlare online på Costco och ringa AC-firman och dra kortet.

Men om man hade 100k i passiv inkomst så hade jag nog slagit mig till ro kanske. Levt ett medelklassliv och påtat i trädgården. Rest ett par gånger per år. Men det hade inte räckt till något jetset liv.

Du drar in 250k netto per månad? Haha, vilket mytande skitsnack. Hur mycket looser är du egentligen? 😅
Citera
2023-10-13, 22:36
Medlem
volvo 240s avatar
Levt på ca 10-25k och lagt undan resten.
Citera
2023-10-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Hej,

Låt oss säga att jag blir arvtagare till ett antal hyresrätter och som har inbringat stor vinst åt den förre ägaren.

Vad hade ni gjort för alla pengarna?

Jag kan nästan inte komma på en enda grej förutom att kanske resa mycket, utöka min garderob, köpa nån cool bil, hus, båt osv.

Men egentligen känner jag att det vore helt onödigt då mina värderingar ligger på helt andra saker.

Ska man skänka bort en del utav det?

Hjälpa behövande?

Vad hade ni gjort i ett sånt läge? Gör pengar oss verkligen så mycket lyckligare?

Det är endast folk med dåliga kunskaper som inte förstår fördelarna med en enormt stark ekonomi. Här är flera fördelar:

1) Bättre hälsa, du kan köpa dig bättre hälsa.
2) Lättare att få kvinnor.
3) Trygghet, frihet, stolthet, ökat självförtroende.
4) Du ger dina barn en framtida chans.

Detta är bara ett axplock, men fördelarna är enormt stora.

Det är inte mycket pengar heller. En nivå som imponerar på mig är 1 miljon/månad+ i passiv inkomst. 100 000/månad är ingenting som imponerar på en driven person.

Livet handlar om att vinna. 100 000/månad är ingen vinnare.
Citera
2023-10-13, 22:50
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Ja hade köpt en porr film o dragit lite i snoppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in