2023-10-13, 07:29
Medlem
Regeringen tillsatte en utredning för att se om man lagvägen kan stoppa koranbränningarna.
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/08/en-oversyn-av-ordningslagen-for-att-starka-sveriges-sakerhet/

Samtidigt skjuter araber fyrverkerier och firar massakrer på judar. Förövrarna är delvis kända från egna videosekvenser på TikTok. Registreringsnummer är synliga, förövarnas ansikten syns. Sociala medier är fulla av deras hat.
Men regeringen tycks sila mygg och svälja kameler.

Är inte det som sker bland araberna ett flagrant exempel på Hets Mot Folkgrupp (HMF)? Om inte, borde inte den tillsatta utredningen få tilläggsdirektiv? Syftet med utredningen var ju att "En översyn av ordningslagen för att stärka Sveriges säkerhet".

Finns det något mer påtagligt hot mot rikets säkerhet än dessa främmande aktörer på våra gator?
Citera
2023-10-13, 07:53
Medlem
Teus avatar
Det skulle nog faktiskt gå att få någon fälld för HMF här om man faktiskt anmälde saken.
Citera
2023-10-13, 07:59
Medlem
StudiumValors avatar
Är det ett hot mot rikets säkerhet att människor hatar judar? Nä.
var detta heyts mot judar? nä.
Är det hets mot folkgrupp? Tveksamt
Är det hets mot israeler? nja, vet inte exakt vad som pågick och vad man firade.
Är det hets mot folkgrupp om den folkgruppen bor utomlands? Israeler alltså? Nä.
--------------
Skulle tro att det är så man tänker.
Fast det är ju ett osmakligt och klandervärt beteende av palestinierna.
Vi får hoppas att israeliska krigskabinettet inte gör så att det blir en ny förintelse/folkmord där nere nu.
Båda parter är ju genetiskt tjockskalliga
Citera
2023-10-13, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det skulle nog faktiskt gå att få någon fälld för HMF här om man faktiskt anmälde saken.

Hoppas jag inte. Tycker de ska få fira sina terrorister. Då får vi vanliga se vilka djur vi har och göra med.
Citera
2023-10-13, 08:16
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Hoppas jag inte. Tycker de ska få fira sina terrorister. Då får vi vanliga se vilka djur vi har och göra med.
Tror vi klarar oss utan ytterligare bevis för den saken.
Citera
2023-10-13, 08:22
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ja den som är vaken behöver inte mer bevis men fortfarande sover stora delar av befolkningen...
Citera
2023-10-13, 08:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ja den som är vaken behöver inte mer bevis men fortfarande sover stora delar av befolkningen...
Det tror jag inte. Tror snarare att det är jävligt obehagligt att erkänna sin skuld i skiten. Dom skriker inte rasist längre, dom säger typ ingenting och byter samtalsämne så fort dom bara kan. Ytterst få har stake att erkänna att dom haft fel
Citera
2023-10-13, 08:35
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Det tror jag inte. Tror snarare att det är jävligt obehagligt att erkänna sin skuld i skiten. Dom skriker inte rasist längre, dom säger typ ingenting och byter samtalsämne så fort dom bara kan. Ytterst få har stake att erkänna att dom haft fel
Fast de röstar ju fortfarande för att vi ska fortsätta på inslagen väg. Men de kanske även blundar och ljuger för sig själva...
Citera
2023-10-13, 08:47
Medlem
Citat:

Eftersom inget politiskt parti förmår att stifta lag som skickar hem folk som inte ska vara här på riktigt och gör slag i saken, SD bara pratar om det än så länge, så tycker jag vi ska promota dessa djur så de kan fortsätta skapa opinion mot sig själva.

Att gängen nu börjar skjuta oskyldiga kvinnor är som att ge SD testosteron i opinionsiffrorna.
https://www.expressen.se/nyheter/larm-om-skottlossning-soder-om-stockholm-7c3ik/
Citera
2023-10-13, 08:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Är det ett hot mot rikets säkerhet att människor hatar judar? Nä.
var detta heyts mot judar? nä.
Är det hets mot folkgrupp? Tveksamt
Är det hets mot israeler? nja, vet inte exakt vad som pågick och vad man firade.
Är det hets mot folkgrupp om den folkgruppen bor utomlands? Israeler alltså? Nä.
--------------
Skulle tro att det är så man tänker.
Fast det är ju ett osmakligt och klandervärt beteende av palestinierna.
Vi får hoppas att israeliska krigskabinettet inte gör så att det blir en ny förintelse/folkmord där nere nu.
Båda parter är ju genetiskt tjockskalliga

Om du tänker på Koranbränning och byter ut judar mot muslimer i dina frågor. Vad kommer du fram till för svar då? Om svaret skiljer sig så utveckla gärna varför du tänker att det skiljer sig?
Citera
2023-10-13, 09:46
Medlem
TheGretaResets avatar
Men det är helt absurt att jag inte får visa min avsky mot ideologin som ger hamas rätt att halshugga barn och våldta kvinnor. Men att dansa på gatorna åt halshuggna barn är helt ok.

Tyvärr har kvinnors reptilhjärnor tagit över vårt samhälle. ALla problem hanteras som små barn som skall fås att sluta gråta nu. Så allt som får tyst på muslimer eller könsförvirrade autister nu är bra. Allt som får telningarna att jollra i stunden är bra.
Citera
2023-10-13, 10:55
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Vilken skuld? Vilken skit?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in