• 1
  • 2
2024-02-26, 20:45
Medlem
Redisas avatar
Helt underbart!
Fantastiskt goda och hemtrevliga maträtter.
Citera
2024-07-06, 22:34
Medlem
SysterMorbids avatar
Riktigt bra matlagning, gillar det skarpt. Ska ta mig ann några recept här framöver.
Citera
2024-11-16, 05:14
Medlem
hockexxs avatar
Tittar mycket på han. Han kan matlagning, detta blir lite av en bump. Jag följer inte recept själv vad gäller dosering. Men Lars har inspirerat mig till väldigt många rätter. Jag försökte bredda hans vyer på Reddit men fick banhammer rakt i nyllet direkt för något år sedan.
Se hans kanal, lyssna på honom och lyssna noga, han kan smaker.
Citera
2024-12-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
https://youtu.be/zjmclv60bMs

Stuvad vitkål. Aldrig tänkt på, men måste testa. Verkar riktigt gott.

Jag föredrar spetskål om den skall stuvas. Lite kalvfond i gör den bättre. Stuvade kålen är perfekt till torskrygg med kokt potatis, naturligtvis skall det vara baconströssel till.
Citera
2025-01-04, 19:54
Medlem
Hazizas avatar
Följt han ett bra tag nu. Gillar verkligen hans klassiska recept på husmanskost, den bästa sortens mat. Imorgon blir det kalops efter hans recept på Youtube.
Citera
2025-01-05, 06:58
Medlem
Jag hade velat se Lars göra en reaktionsvideo på Jalbys matlagning:
(FB) Jalbys "kök"

Citera
2025-04-15, 10:56
Moderator
Kyrpators avatar
Jag upptäckte Lars Bohman ganska nyligen på Youtube och har bingeat hans videor. Sedan fick jag dessvärre för mig att söka lite information om honom, och hittade den här tråden. Att han var gay hade jag nästan slutit mig till, även om han inte ger mig några sådana vibbar. Det stör mig inte så mycket, även om jag har en sund homofobi av normalgraden. Det störde mig däremot väldigt mycket att få veta att han är amatör, och att han aldrig (veterligen) har arbetat professionellt med matlagning.

Jag hade utgått från att han var gammal kock, och det var trösterikt att se honom begå en del misstag utan att tappa koncepterna. Det är skönt för en amatör att få höra repliker som "nu blev det lite fel här, men det gör inte så mycket" och "det är inte så noga, det blir bra ändå" när de kommer från ett proffs. När de kommer från en annan amatör, om än på en mer avancerad nivå, är det inte fullt lika trösterikt. Men jag kommer fortsätta att följa honom. Synnerligen sympatisk man, och man får många bra praktiska tips.
Citera
2025-05-14, 01:56
Medlem
Rivarossis avatar
Trodde han var en fd restaurangchef, men tydligen är han psykiatriker och fd överläkare.
Förklarar hans lugna sakkunnigt pedagogiska framtoning.
Bästa matlagningskanalen på YouTube.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in