Citat:
Ursprungligen postat av
Kallebrogen
Hahaha, ja jäklar vilken idioti det hade varit!
Jag har själv aldrig använt såna heller. Tycker bara det verkar jobbigt. Hade en polare som brukade göra det, men han slutade för att det bara var massa extraarbete. Kassörskorna är mycket duktigare och snabbare på att scanna än man själv är, och det är sällan det är så lång kö att man skulle spara tid på att göra jobbet själv.
PS. Massa bonuspoäng för att du stavar "omständligt" rätt!

Det går oerhört mycket snabbare och smidigare med självskanning på ica, inte att förväxla med självutcheckning som suger och man lika gärna kan gå till konventionell kassa om man har mer än 5-10 varor.
Vid delavstämning plockar dom 3-4 varor ur kassen/väskan. Kommer dom åt så skannar dom bara ner i påsen och lyfter runt på några saker. Det händer inte att dom river ur en hel kasse, då är det helavstämning och du får gå till ett traditionellt band och langa upp allt, det är priset för att ha det smidigt majoriteten av gångerna. Sköter man sig och får gröna avstämningar så blir kontrollerna allt mer sporadiska. Kommer inte ihåg sist jag hade helavstämning, delavstämning kanske ett par månader sen och då är jag inne 3-4 gånger i veckan.
Har man otur och bor i nått slödderområde där det snattas hejvilt kanske dom lagt in högre frekvens.
Arbetskraft är alldeles för dyrt i sverige för att ha ”packservice” på ica/coop. Avstämning ska gå fort, jag hade lackat ur om personalen börjat packa ner år folk dom stämt av medans jag väntar på ”verifiering” för att man köpt en ask ipren. Dom där få varorna dom ev lyft ur kan du packa ner själv din luffare, du är på ica/coop inte saluhallen och köper hummer.