2023-10-13, 22:51
Avslutad
Med den mängden jag handlar är jag glad att dom inte försöker packa ner det. Jag packar mina påsar själv-tack. Och jag antar att det är långt fler än jag som vill göra det.

Kontrollen är ingen service. Det är något man får utstå för att man nyttjar servicen självkassa. Finns ingen anledning att anse att packa kundens vara skulle vara någon typ av service.
Citera
2023-10-14, 03:33
Bannlyst
Det skall påpekas för butikschefen,att det är en svinig attityd. En sak att man genomför kontroll, man du skall återställa kassens om den var innan kontrollen. I USA har dom personal som packar matkassen åt dej, det borde vi ha i Sverige oxå.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Hade en liknande nyligen.
En full kontroll, dvs alla varor.
Jag hade gjort allt, handlat, packat, fyllt upp en hel påse med mat och sen full kontroll.

Hon som kommer, tar min kasse, går iväg till en kassa som de har därinne. Slår in samtliga varor, ser att allt stämmer, sen tittar hon upp och säger tack och trevlig kväll och går iväg.

Sen får jag stå där som en idiot och packa ner allt igen.

Nästa gång så tänker jag kräva att de packar det efter kontrollen.
Citera
2023-10-14, 03:53
Medlem
Full-Retards avatar
Vid dessa kontroller framgår det hur jävla själlöst ica egentligen är.

Anledning, personalen behandlar oftast inte folk med respekt.
Citera
2023-10-14, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Hahaha, ja jäklar vilken idioti det hade varit!

Jag har själv aldrig använt såna heller. Tycker bara det verkar jobbigt. Hade en polare som brukade göra det, men han slutade för att det bara var massa extraarbete. Kassörskorna är mycket duktigare och snabbare på att scanna än man själv är, och det är sällan det är så lång kö att man skulle spara tid på att göra jobbet själv.

PS. Massa bonuspoäng för att du stavar "omständligt" rätt!

Det går oerhört mycket snabbare och smidigare med självskanning på ica, inte att förväxla med självutcheckning som suger och man lika gärna kan gå till konventionell kassa om man har mer än 5-10 varor.
Vid delavstämning plockar dom 3-4 varor ur kassen/väskan. Kommer dom åt så skannar dom bara ner i påsen och lyfter runt på några saker. Det händer inte att dom river ur en hel kasse, då är det helavstämning och du får gå till ett traditionellt band och langa upp allt, det är priset för att ha det smidigt majoriteten av gångerna. Sköter man sig och får gröna avstämningar så blir kontrollerna allt mer sporadiska. Kommer inte ihåg sist jag hade helavstämning, delavstämning kanske ett par månader sen och då är jag inne 3-4 gånger i veckan.
Har man otur och bor i nått slödderområde där det snattas hejvilt kanske dom lagt in högre frekvens.

Arbetskraft är alldeles för dyrt i sverige för att ha ”packservice” på ica/coop. Avstämning ska gå fort, jag hade lackat ur om personalen börjat packa ner år folk dom stämt av medans jag väntar på ”verifiering” för att man köpt en ask ipren. Dom där få varorna dom ev lyft ur kan du packa ner själv din luffare, du är på ica/coop inte saluhallen och köper hummer.
Citera
2023-10-14, 10:35
Medlem
thebandit777s avatar
Självklart packar man efter betalning.

Problem löst.
Citera
2023-10-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harklank
Fan är det för kontroller ni skriver om? Aldrig skett mig men jag antar att jag ej ser ut som en snattare.

Det är deras system som väljer ut vem som får kontroll. Sannolikheten baseras bland annat på när du handlade sist, hur många fel du haft i tidigare kontroller, och hur länge du var i butiken denna gång.
Citera
2023-10-15, 09:37
Medlem
Gubbens avatar
Självklart ska de packa om åt er efter kontroll.
Ni anar inte hur mycket man kan köra med butikspersonal..
Citera
2023-10-15, 13:20
Avstängd
Nej, det är inte okej, dålig kundservice.
När jag har råkat ut för kontroller i självbetjäningen så har de lagt tillbaka varorna i kassen.
Säg till omedelbart om så inte sker och trilskas de så vänd dig till butikschefen med ditt klagomål.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in