2023-10-13, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Handlade på Ica idag o hade köpt en kasse full. Det blev ” kontroll” och en ung tjej drog upp de flesta varor från kassen, allting stämde men sen sa hon mest ” sådär” o gick vidare o ställde sig o pratade med någon, så jag fick lägga tillbaka allt igen.

Vad tycker ni om det? Jag tycker det är dålig service, när någon äldre gör de där kontrollerna så lägger de åtminstone tillbaka det som de tagit upp. Visst inget enormt problem men tar lite tid för mig att packa om allt igen o jag betalar ju ändå rätt bra för Ica varor. Borde inte personalen vara lite mer serviceminded?
Förlåt men jag förstår inte riktigt detta... Personal som vill kontrollera matkassen efter att du packat varorna?
Jag har aldrig varit med om något sådant, tycker det låter konstigt... Är det för att kolla att man inte råkade få med någon vara som tillhörde en annan kund eller vad?
Om någon stulit något och gömt i kläderna, så är det väl troligt att man låter varan vara gömd tills man lämnat butiken?
Citera
2023-10-13, 02:04
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker
Förlåt men jag förstår inte riktigt detta... Personal som vill kontrollera matkassen efter att du packat varorna?
Jag har aldrig varit med om något sådant, tycker det låter konstigt... Är det för att kolla att man inte råkade få med någon vara som tillhörde en annan kund eller vad?
Om någon stulit något och gömt i kläderna, så är det väl troligt att man låter varan vara gömd tills man lämnat butiken?
Jag tror han syftar på när man använt en obemannad kassa/självscanning.
Citera
2023-10-13, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Jag tror han syftar på när man använt en obemannad kassa/självscanning.
Aha, det förklarar ju saken! Sådana har jag aldrig någonsin använt, jag föredrar det konventionella sättet.
Därför fick jag upp en bild i huvudet av att man lagt upp varorna på bandet, gett expediten pengar, packat ihop sina varor, och sedan kommer en annan anställd och vill kolla igenom alltihop. Vilket lät märkligt...

(Och om man storhandlat åtta fulla kassar så lär det bli väldans omständligt.)
Citera
2023-10-13, 02:27
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Jag hade snarare blivit förbannad om något mindre begåvad skulle besluta sig för att packa ner mina varor igen. Jag anser mig vara över medelsnittet när det gäller packa en kasse så att inget går sunder och det ligger bra. Det är en konst som inte alla bemästrar och därför gör jag det hellre själv. När man självscannar så får man räkna med att det kan bli kontroll. Det är en del av avtalet man har med handlaren när man väljer att handla butiken. Varorna är inte dina förrän du har betalat för dem.
Citera
2023-10-13, 02:49
Medlem
Raytheons avatar
Är det inte bättre att packa första gången efter att man har betalat när man självscannar?
Citera
2023-10-13, 10:14
Medlem
swebarbs avatar
Vi har urusel service i det här landet, är nån förvånad ? Det är dåligt att dom inte lägger tillbaka tycker jävligt nonchalant mot kunden bara
Citera
2023-10-13, 13:46
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker
Aha, det förklarar ju saken! Sådana har jag aldrig någonsin använt, jag föredrar det konventionella sättet.
Därför fick jag upp en bild i huvudet av att man lagt upp varorna på bandet, gett expediten pengar, packat ihop sina varor, och sedan kommer en annan anställd och vill kolla igenom alltihop. Vilket lät märkligt...

(Och om man storhandlat åtta fulla kassar så lär det bli väldans omständligt.)
Hahaha, ja jäklar vilken idioti det hade varit!

Jag har själv aldrig använt såna heller. Tycker bara det verkar jobbigt. Hade en polare som brukade göra det, men han slutade för att det bara var massa extraarbete. Kassörskorna är mycket duktigare och snabbare på att scanna än man själv är, och det är sällan det är så lång kö att man skulle spara tid på att göra jobbet själv.

PS. Massa bonuspoäng för att du stavar "omständligt" rätt!
Citera
2023-10-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Hahaha, ja jäklar vilken idioti det hade varit!

Jag har själv aldrig använt såna heller. Tycker bara det verkar jobbigt. Hade en polare som brukade göra det, men han slutade för att det bara var massa extraarbete. Kassörskorna är mycket duktigare och snabbare på att scanna än man själv är, och det är sällan det är så lång kö att man skulle spara tid på att göra jobbet själv.

PS. Massa bonuspoäng för att du stavar "omständligt" rätt!

Inte ens på IKEA? De har ju inte ens vanliga kassor bara sådana där man scannar själv. Till och med i bistron får man beställa och betala i en automat för att få sin korv och dricka vid en disk.
Citera
2023-10-13, 16:10
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Inte ens på IKEA? De har ju inte ens vanliga kassor bara sådana där man scannar själv. Till och med i bistron får man beställa och betala i en automat för att få sin korv och dricka vid en disk.
Nu har jag inte varit på IKEA på ett årtionde eller så, så där använder jag ingen kassa alls.

Men om jag skulle gå in i en butik, IKEA eller någon annan, som bara har självscanning så är det ju bara att gilla läget. Jag kommer inte göra hela min shoppingtur, och sen i ilska lägga ifrån mig grejerna och åka hem tomhänt bara för att jag upptäcker att de inte har bemannade kassor, heh.
Citera
2023-10-13, 16:27
Medlem
Som tur är våran självbetjäning på Ica nära en lång bänk med 4 stationer.
På bänken är det god plats att plocka varorna från korgen, blippa dom och lägg dom till höger.
Sedan avslutar man betalning och annat och packar varorna när allt är grönt.
Citera
2023-10-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vet inte när jag fick full kontroll, det var nog länge sen för minns inte alls. Det normala är att de plockar tre varor och stämmer de är de nöjda. Guvetvis lögger de rillbaka de tre varorna.

Min erfarenhet också. Full avstämning har väl hänt två gånger de senaste fem åren. Normalt tre eller möjligen fem varor som alltid läggs tillbaka.
Citera
2023-10-13, 20:34
Medlem
Fan är det för kontroller ni skriver om? Aldrig skett mig men jag antar att jag ej ser ut som en snattare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in