2023-10-12, 17:39
Medlem
Black.Panthers avatar
Handlade på Ica idag o hade köpt en kasse full. Det blev ” kontroll” och en ung tjej drog upp de flesta varor från kassen, allting stämde men sen sa hon mest ” sådär” o gick vidare o ställde sig o pratade med någon, så jag fick lägga tillbaka allt igen.

Vad tycker ni om det? Jag tycker det är dålig service, när någon äldre gör de där kontrollerna så lägger de åtminstone tillbaka det som de tagit upp. Visst inget enormt problem men tar lite tid för mig att packa om allt igen o jag betalar ju ändå rätt bra för Ica varor. Borde inte personalen vara lite mer serviceminded?
Citera
2023-10-12, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Handlade på Ica idag o hade köpt en kasse full. Det blev ” kontroll” och en ung tjej drog upp de flesta varor från kassen, allting stämde men sen sa hon mest ” sådär” o gick vidare o ställde sig o pratade med någon, så jag fick lägga tillbaka allt igen.

Vad tycker ni om det? Jag tycker det är dålig service, när någon äldre gör de där kontrollerna så lägger de åtminstone tillbaka det som de tagit upp. Visst inget enormt problem men tar lite tid för mig att packa om allt igen o jag betalar ju ändå rätt bra för Ica varor. Borde inte personalen vara lite mer serviceminded?

Hade en liknande nyligen.
En full kontroll, dvs alla varor.
Jag hade gjort allt, handlat, packat, fyllt upp en hel påse med mat och sen full kontroll.

Hon som kommer, tar min kasse, går iväg till en kassa som de har därinne. Slår in samtliga varor, ser att allt stämmer, sen tittar hon upp och säger tack och trevlig kväll och går iväg.

Sen får jag stå där som en idiot och packa ner allt igen.

Nästa gång så tänker jag kräva att de packar det efter kontrollen.
Citera
2023-10-12, 17:55
Medlem
53....so whats avatar
Citat:

Du packade om...
Hon kanske förstod detta så varför skulle hon ställa till det i din kasse.
Möjligt att ICA vill ha det så.
Citera
2023-10-12, 17:56
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag hade gjort allt, handlat, packat, fyllt upp en hel påse med mat och sen full kontroll.

Hon som kommer, tar min kasse, går iväg till en kassa som de har därinne. Slår in samtliga varor, ser att allt stämmer, sen tittar hon upp och säger tack och trevlig kväll och går iväg.

Ja förstår hur du känner dig. Om de hör sådär igen kanske jag bara går till en annan butik så får de lägga tillbaks varorna utan mina pengar.

Om det är en eller två grejer så visst men typ en hel kasse? Det är dålig service.
Citera
2023-10-12, 17:59
Medlem
StudiumValors avatar
Jo det tillhör väl att man frågar: vill du att jag lägger i varorna igen.
Du hade väl svarat:
- ja tacka fan för det!
En jag såg blev förbannad när personalen skulle lägga i grejerna igen:
- hörredu..det där packar jag bäst själv så det inte blir fel!
Han var väl rädd för att de frasiga wienerbröden skulle hamna längst ner kanske.
Jag hade svarat:
- nej tack, det går så bra så!
-----
Så det är nog olika.
vad menar du med "åtminstone"?. Vilka fler grejer skall man göra i ett dylikt fall menar du?
Citera
2023-10-12, 20:29
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera
2023-10-12, 20:47
Medlem
Vet inte när jag fick full kontroll, det var nog länge sen för minns inte alls. Det normala är att de plockar tre varor och stämmer de är de nöjda. Guvetvis lögger de rillbaka de tre varorna.
Citera
2023-10-12, 22:03
Medlem
Har aldrig vid en kontroll råkat ut för att det inte stämmer.
Ändå kan jag ibland få kontroller varannan gång.
Tröttnat på det och går hellre till den vanliga kassan där de blippar alla varor i kassan.

Att packa allting två gånger kan kvitta.
Tar bara massa tid.
Och i affärer vill man vara så kort tid som möjligt.
Citera
2023-10-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Har aldrig vid en kontroll råkat ut för att det inte stämmer.
Ändå kan jag ibland få kontroller varannan gång.
Tröttnat på det och går hellre till den vanliga kassan där de blippar alla varor i kassan.

Att packa allting två gånger kan kvitta.
Tar bara massa tid.
Och i affärer vill man vara så kort tid som möjligt.

Samma här.

Varför ska man scanna själv när de ändå kollar varannan gång?

Plus att man får plocka i kassen själv som TS nämner.

Sist, länge sedan nu, lämnade jag mitt ICA-kort till kassörskan och bad henne klippa itu det och behålla resterna.

Jag har inte handlat på ICA sedan dess.
Citera
2023-10-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boibuss
Samma här.

Varför ska man scanna själv när de ändå kollar varannan gång?

Plus att man får plocka i kassen själv som TS nämner.

Sist, länge sedan nu, lämnade jag mitt ICA-kort till kassörskan och bad henne klippa itu det och behålla resterna.

Jag har inte handlat på ICA sedan dess.

De kollar knappast varje gång. Jag kanske har blivit kollad en gång i år. Men jag handlar visserligen inte på ICA.
Citera
2023-10-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q2q2
De kollar knappast varje gång. Jag kanske har blivit kollad en gång i år. Men jag handlar visserligen inte på ICA.

Full kontroll sker inte ens varje år, partiell kontroll oftare, men mest om jag är i en butik som inte besökts på några månader.
Citera
2023-10-13, 01:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Ni borde ha klagat direkt! - "Jag har packat min kasse, om du utför en kontroll så får du fan i mig lägga tillbaka varorna, det är inte mitt jobb för det har jag redan gjort!" Under förutsättning att det blev grönt i kontrollen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in