2023-10-12, 14:40
Medlem
VM i vrldens nst strsta sport.
Hr i Sverige r vi helt off dock.
Tittar fr nrvarande p en hgklassig grundomgngsmatch mellan Sydafrika och Australien.
311 gjorde Sydafrika i sin inning.Vincent de Kock med ett century.
Det knns som touch and go vad Australien kan jaga ned i sin kommande inning.
Formatet r 50 overs White ball Cricket.

Rekommenderas.
Citera
2023-10-12, 14:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
VM i vrldens nst strsta sport.
Hr i Sverige r vi helt off dock.
Tittar fr nrvarande p en hgklassig grundomgngsmatch mellan Sydafrika och Australien.
311 gjorde Sydafrika i sin inning.Vincent de Kock med ett century.
Det knns som touch and go vad Australien kan jaga ned i sin kommande inning.
Formatet r 50 overs White ball Cricket.

Rekommenderas.

r det inte i cricket en match kan hlla p ett par dagar om det vill sig illa?
Mste i s fall vara den perfekta bakfyllesporten att titta p.
Citera
2023-10-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
r det inte i cricket en match kan hlla p ett par dagar om det vill sig illa?
Mste i s fall vara den perfekta bakfyllesporten att titta p.

Det r s.k Test cricket du pratar om.
VM formatet r som sagt endast 50 overs per lag.
Matcherna brjar och slutar samma dag.
Citera
2023-10-12, 14:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Det r s.k Test cricket du pratar om.
VM formatet r som sagt endast 50 overs per lag.
Matcherna brjar och slutar samma dag.

Ok, har bara sett det ngon enstaka gng och aldrig en hel match. Aldrig heller frsttt reglerna helt och hllet i denna sport.
Citera
2023-10-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ok, har bara sett det ngon enstaka gng och aldrig en hel match. Aldrig heller frsttt reglerna helt och hllet i denna sport.

Grunderna fr att frst r egentligen ganska enkla.
Som slgman blir man utslagen frmst via att bollen trffar grinden,att utelaget kan ta "lyra" eller att man blir "brnd" nr man springer mellan grindarna och inte hinner fram,eller LBW(leg before wicket)...det innebr att man missar att sl bollen och den trffar kroppen p slagmannen p sdant stt att bollen trffat grinden om inte kroppen varit ivgen..om du fattar vad jag menar?
Varje sdan frflyttning mellan grindarna innebr en pong(run).
Sex pong fr man om man slr ett slag som r s lngt att bollen tar mark utanfr den linje(boundary)som omger den ovala spelplanen.
Fyra pong fr man om bollen tar mark innanfr spelplanens grns men att den rullar eller studsar emot eller ver grnsen.
Citera
2023-10-12, 14:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Grunderna fr att frst r egentligen ganska enkla.
Som slgman blir man utslagen frmst via att bollen trffar grinden,att utelaget kan ta "lyra" eller att man blir "brnd" nr man springer mellan grindarna och inte hinner fram,eller LBW(leg before wicket)...det innebr att man missar att sl bollen och den trffar kroppen p slagmannen p sdant stt att bollen trffat grinden om inte kroppen varit ivgen..om du fattar vad jag menar?
Varje sdan frflyttning mellan grindarna innebr en pong(run).
Sex pong fr man om man slr ett slag som r s lngt att bollen tar mark utanfr den linje(boundary)som omger den ovala spelplanen.
Fyra pong fr man om bollen tar mark innanfr spelplanens grns men att den rullar eller studsar emot eller ver grnsen.

Tack fr info.
Citera
2023-10-12, 15:01
Medlem
Ezzelinos avatar
Bra med en trd om cricket-VM ven om det frsts ignoreras i Sverige. Det r knappt ngon som verkar bry sig det minsta om rugby-VM heller, som nu r framme vid kvartsfinalerna. Skrev lite om cricket-VM i rugbytrden i gr, med tanke p att England, Nya Zeeland, Australien och Sydafrika haft/har stora frhoppningar bde i cricket- och rugby-VM (Australien dock utslaget av Fiji i rugby-VM nu).

Sydafrika har skaffat sig ett utmrkt lge hr, de borde kunna vinna med det frsprnget. Hrt om semifinalplatserna bland de tio lag som r med i cricket-VM. Australien frlorade mot Indien, frlust i dagens match gr att de ligger lite illa till.
Citera
2023-10-12, 20:24
Medlem
Var kollar man enklast p detta?
Citera
2023-10-13, 20:32
Medlem
Jag lmnar ett pengatips betting..det gr jag av helt naturliga skl aldrig annars..men vill dra mitt lilla str til stack fr att Svensson skall f upp gonen infr den kulturellt hgstende sporten Cricket..typ.

Det finns fantastiska verodds att exploatera drfr sportens beskaffenhet och dribland Svenska Spels okunnighet infr detsamma.

Idag bettade jag "huset" p NZ emot U landet Bangladesh.
Nr i helvete gives man 1.285 p sdant annars?
Jag ombettar hela huset imorrn p rak seger fr England emot fukkin Afghanistan.

Nr fr du annars 9 procent i brde..en enda dag?

Smell up and feel the coffee...game on.Jag lskar Cricket.Inte en motherfucker fattar flaska..:-)

Mest lttfrtjnta pengarna ngonsin.Satsa ditt hus,och din flickvns dito..p England emot Afghanistan.

Nio procent i rnta.

Las Vegas byggdes p typ tv.

In spela.

NU.
Citera
2023-10-14, 09:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coe2
Var kollar man enklast p detta?

Tror inte ngon svensk kanal har sndningar, s det blir streams. Flashbackreglerna frbjuder om jag minns rtt att man lnkar till icke-betal-streams, men en skning p engelska br ltt leda fram till ett antal fungerande alternativ,

10.30 svensk tid match mellan frsta-och andra-rankade lag p vrldsrankingen, Indien och Pakistan.
Av historiska, politiska och religisa skl givetvis en oerhrd rivalitet mellan de tv nationerna i cricket:

https://en.wikipedia.org/wiki/India%...ricket_rivalry

Det blir enorma tittarsiffror p den hr matchen, som spelas p den vldiga Narendra Modi-stadion i Ahmedabad i Gujarat, som tar 132.000 skdare. Indien r favoriter, men mste spela bra fr att brga segern. Bda lagen har tv vinster p tv matcher, och bda lagen br ha goda mjligheter att ta sig till semifinal.

https://en.wikipedia.org/wiki/Narendra_Modi_Stadium

Lookalike: Ja, helt skra pengar faktiskt p de tv matcherna, Nya Zeeland vinst mot Bangladesh och England vinst mot Afghanistan. Skulle vara akut magsjuka i typ hela engelska laget som ndrar p det.
Citera
2023-10-14, 10:26
Medlem
Topp topp mach i vardande.
Indien vs Pakistan.
In och kolla fr f-n!
Citera
2023-10-14, 10:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Siraj slirar i sin frsta over, Imam-Ul-Haq fr till tre fyrapongare. Skrpning, Indien.

Och dr fr Siraj till en wicket genom att trffa slagmannens benskydd, bra.
Senast redigerad av Ezzelino 2023-10-14 kl. 11:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in