2023-10-12, 14:40
Medlem
VM i världens näst största sport.
Här i Sverige är vi helt off dock.
Tittar för närvarande på en högklassig grundomgångsmatch mellan Sydafrika och Australien.
311 gjorde Sydafrika i sin inning.Vincent de Kock med ett century.
Det känns som touch and go vad Australien kan jaga ned i sin kommande inning.
Formatet är 50 overs White ball Cricket.

Rekommenderas.
Citera
2023-10-12, 14:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
VM i världens näst största sport.
Här i Sverige är vi helt off dock.
Tittar för närvarande på en högklassig grundomgångsmatch mellan Sydafrika och Australien.
311 gjorde Sydafrika i sin inning.Vincent de Kock med ett century.
Det känns som touch and go vad Australien kan jaga ned i sin kommande inning.
Formatet är 50 overs White ball Cricket.

Rekommenderas.

Är det inte i cricket en match kan hålla på ett par dagar om det vill sig illa?
Måste i så fall vara den perfekta bakfyllesporten att titta på.
Citera
2023-10-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Är det inte i cricket en match kan hålla på ett par dagar om det vill sig illa?
Måste i så fall vara den perfekta bakfyllesporten att titta på.

Det är s.k Test cricket du pratar om.
VM formatet är som sagt endast 50 overs per lag.
Matcherna börjar och slutar samma dag.
Citera
2023-10-12, 14:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Det är s.k Test cricket du pratar om.
VM formatet är som sagt endast 50 overs per lag.
Matcherna börjar och slutar samma dag.

Ok, har bara sett det någon enstaka gång och aldrig en hel match. Aldrig heller förstått reglerna helt och hållet i denna sport.
Citera
2023-10-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ok, har bara sett det någon enstaka gång och aldrig en hel match. Aldrig heller förstått reglerna helt och hållet i denna sport.

Grunderna för att förstå är egentligen ganska enkla.
Som slgman blir man utslagen främst via att bollen träffar grinden,att utelaget kan ta "lyra" eller att man blir "bränd" när man springer mellan grindarna och inte hinner fram,eller LBW(leg before wicket)...det innebär att man missar att slå bollen och den träffar kroppen på slagmannen på sådant sätt att bollen träffat grinden om inte kroppen varit ivägen..om du fattar vad jag menar?
Varje sådan förflyttning mellan grindarna innebär en poäng(run).
Sex poäng får man om man slår ett slag som är så långt att bollen tar mark utanför den linje(boundary)som omger den ovala spelplanen.
Fyra poäng får man om bollen tar mark innanför spelplanens gräns men att den rullar eller studsar emot eller över gränsen.
Citera
2023-10-12, 14:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Grunderna för att förstå är egentligen ganska enkla.
Som slgman blir man utslagen främst via att bollen träffar grinden,att utelaget kan ta "lyra" eller att man blir "bränd" när man springer mellan grindarna och inte hinner fram,eller LBW(leg before wicket)...det innebär att man missar att slå bollen och den träffar kroppen på slagmannen på sådant sätt att bollen träffat grinden om inte kroppen varit ivägen..om du fattar vad jag menar?
Varje sådan förflyttning mellan grindarna innebär en poäng(run).
Sex poäng får man om man slår ett slag som är så långt att bollen tar mark utanför den linje(boundary)som omger den ovala spelplanen.
Fyra poäng får man om bollen tar mark innanför spelplanens gräns men att den rullar eller studsar emot eller över gränsen.

Tack för info.
Citera
2023-10-12, 15:01
Medlem
Ezzelinos avatar
Bra med en tråd om cricket-VM även om det förstås ignoreras i Sverige. Det är knappt någon som verkar bry sig det minsta om rugby-VM heller, som nu är framme vid kvartsfinalerna. Skrev lite om cricket-VM i rugbytråden i går, med tanke på att England, Nya Zeeland, Australien och Sydafrika haft/har stora förhoppningar både i cricket- och rugby-VM (Australien dock utslaget av Fiji i rugby-VM nu).

Sydafrika har skaffat sig ett utmärkt läge här, de borde kunna vinna med det försprånget. Hårt om semifinalplatserna bland de tio lag som är med i cricket-VM. Australien förlorade mot Indien, förlust i dagens match gör att de ligger lite illa till.
Citera
2023-10-12, 20:24
Medlem
Var kollar man enklast på detta?
Citera
2023-10-13, 20:32
Medlem
Jag lämnar ett pengatips betting..det gör jag av helt naturliga skäl aldrig annars..men vill dra mitt lilla strå til stack för att Svensson skall få upp ögonen inför den kulturellt högstående sporten Cricket..typ.

Det finns fantastiska överodds att exploatera därför sportens beskaffenhet och däribland Svenska Spels okunnighet inför detsamma.

Idag bettade jag "huset" på NZ emot U landet Bangladesh.
När i helvete gives man 1.285 på sådant annars?
Jag ombettar hela huset imorrn på rak seger för England emot fukkin Afghanistan.

När får du annars 9 procent i bräde..en enda dag?

Smell up and feel the coffee...game on.Jag älskar Cricket.Inte en motherfucker fattar flaska..:-)

Mest lättförtjänta pengarna någonsin.Satsa ditt hus,och din flickväns dito..på England emot Afghanistan.

Nio procent i ränta.

Las Vegas byggdes på typ två.

In å spela.

NU.
Citera
2023-10-14, 09:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coe2
Var kollar man enklast på detta?

Tror inte någon svensk kanal har sändningar, så det blir streams. Flashbackreglerna förbjuder om jag minns rätt att man länkar till icke-betal-streams, men en sökning på engelska bör lätt leda fram till ett antal fungerande alternativ,

10.30 svensk tid match mellan första-och andra-rankade lag på världsrankingen, Indien och Pakistan.
Av historiska, politiska och religiösa skäl givetvis en oerhörd rivalitet mellan de två nationerna i cricket:

https://en.wikipedia.org/wiki/India%E2%80%93Pakistan_cricket_rivalry

Det blir enorma tittarsiffror på den här matchen, som spelas på den väldiga Narendra Modi-stadion i Ahmedabad i Gujarat, som tar 132.000 åskådare. Indien är favoriter, men måste spela bra för att bärga segern. Båda lagen har två vinster på två matcher, och båda lagen bör ha goda möjligheter att ta sig till semifinal.

https://en.wikipedia.org/wiki/Narendra_Modi_Stadium

Lookalike: Ja, helt säkra pengar faktiskt på de två matcherna, Nya Zeeland vinst mot Bangladesh och England vinst mot Afghanistan. Skulle vara akut magsjuka i typ hela engelska laget som ändrar på det.
Citera
2023-10-14, 10:26
Medlem
Topp topp mach i vardande.
Indien vs Pakistan.
In och kolla för f-n!
Citera
2023-10-14, 10:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Siraj slirar i sin första over, Imam-Ul-Haq får till tre fyrapoängare. Skärpning, Indien.

Och där får Siraj till en wicket genom att träffa slagmannens benskydd, bra.
Senast redigerad av Ezzelino 2023-10-14 kl. 11:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in