2024-05-29, 10:18
Medlem
domarklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av domarklubba
DOM Falu tingsrätt B 1845-22 & B 1270-24 Rob*n M*chael B*llock *i

https://gofile.io/d/aCx1QC

FUP:

https://fup.link/tr/falu/b-1270-24

Ny fungerande länk DOM: https://gofile.io/d/Tr4TUh
Citera
2024-05-29, 19:07
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Lågt fängelsestraff ändå, med tanke på den stora ekonomiska skadan.

När får tjejerna tillbaka sina pengar?

Aldrig.
Han kommer fortsätta lura skjortan av tjejer.
Inte i Sverige, men internationellt. Han har en ljus framtid. Tyvärr.
Citera
2024-06-03, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domarklubba
Ny fungerande länk DOM: https://gofile.io/d/Tr4TUh

Såg att hela rättegången låg ute, även de ljudfiler som man släppte tidigt, så nu kan man lyssna på allt

https://www.youtube.com/watch?v=9kact22y0ys
Citera
2024-06-03, 10:45
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulligtDjur
Såg att hela rättegången låg ute, även de ljudfiler som man släppte tidigt, så nu kan man lyssna på allt

https://www.youtube.com/watch?v=9kact22y0ys
,

Toppen!
Citera
2024-06-04, 16:25
Medlem
R*bin och resten av familjen heter Sv*nsson som efternamn. Bodde i Skyttorp utanför Uppsala för ca 10-12 år sedan och hade sommarstuga i Wilhelmina . Nu bor R*bins mamma o pappainbe i Uppsala . Villan i skytttorp och sommarstugan i Wilhelmina var arv från mormor . Undrar varför mamman och pappan flyttade ?
Citera
2024-06-08, 13:44
Medlem
Har lyssnat igenom hela rättegången. Märkligt att RB erkänner vissa bedrägerier och visar någon form av empati och medkänsla medan han nekar i sten till vissa. Veronica hånar han ju och vill inte ens ta i med tång. Vad är historien där? Har hon sagt till folk att hon är döende i cancer? Varför finns inte hon med i förundersökningen?
Citera
2024-06-23, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Säkert så och de männen biter ihop och går vidare men korkade svennebanan kvinnor gråter ut och bölar om skadestånd. Är övertygad om att de inte kommer få en krona i skadeståndet, med all rätta. Låt det bli en läxa för framtida tjocka svennebanan brudar.

Hum, vilket obehagligt och märkligt resonemang. 😳🫣

Vad har du för diagnos? Empatistörd och/eller underbegåvad?
Är det verkligen SÅ svårt att tänka en tanke till?

Ska man behöva dra ett enklare exempel? Blir det lättare då?

Lasse lägger sin godispåse på bordet och går för att hämta saft. Otto ser det och tar Lasses godispåse. När Lasse säger att han vill ha tillbaka en godispåse så skulle alltså lärarinna Margareta säga. ”Nej, Lasse, är man SÅ dum att man lägger sig godispåse på bordet och inte förstår att någon av de andra barnen barnen kan ta den så får man skylla dig själv. Se det som en läxa! Otto får därför behålla godispåsen”

Resonerar du likadant när man lurar äldre eller barn, de är ju kända för att var godtrogna.
Citera
2024-06-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Fast skriver du under så har du skrivit under

Det går inte att komma med någon annan förklaring. Du har skrivit på ett avtal.

Nä, man kan inte komma med avtal, krav, ändringar i ett avtal i sista sekund. Det är inte bara moraliskt fel utan man går inte så. När jag har skrivit avtal och det dykt upp något i sista minuten så har vi väntat en dag eller två med att skriva under just för att folk inte ska kunna känna sig pressade att ingå ett avtal utan betänketid. Då har ändå båda parter varit helt överens.
Dörr- eller telefonförsäljning är ett andra exempel på att man inte kan ingå avtal hur som helst, eller kan och kan, men det kan anses som ogiltiga eller iaf vara till nackdel för den part som velat ha igenom ett avtal i sista minuten.
Citera
2024-06-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkZorro
Hon utlämnar en hel del. Bland annat att hon ljugit och bedragit folk själv innan hon ens träffade R.
Endel i tråden har frågat mig efter bevis, tråkigt nog kan jag inte ta fram några konkreta bevis, men har man träffat henne och umgåtts med henne kan man förstå vad jag menar.

I denna insamling står det att pengarna ska gå till rättegångskostnader mot R. Vitt jag vet så har hon bara en rättsprocess mot ett litet lokalt företag hon samarbetat med innan som tröttnade på hennes lögner innan hon träffade R. Hela hon är en bluff. Visst R lurade henne, men hon hade verkligen satt sig i skiten innan det p.g.a lögner och lånade av pengar

Bla bla bla… Både ”du och R” verkar ha svårt att förstå att det spelar ingen roll vad hon tidigare gjort när det är R (du?) som står åtalad för ett brott. Det är ju ett åtal mot R och det HAN gjort. Att köra med ”men hon då” känns lite som sånt man sa på lågstadiet.
Ni verkar lida av samma diagnos och oförmåga att kunna bearbeta kritik samt skilja på äpplen och päron.
Citera
2024-07-05, 10:14
Medlem
DarkZorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Bla bla bla… Både ”du och R” verkar ha svårt att förstå att det spelar ingen roll vad hon tidigare gjort när det är R (du?) som står åtalad för ett brott. Det är ju ett åtal mot R och det HAN gjort. Att köra med ”men hon då” känns lite som sånt man sa på lågstadiet.
Ni verkar lida av samma diagnos och oförmåga att kunna bearbeta kritik samt skilja på äpplen och päron.

Jo, jag kan skilja på äpplen och päron.
Detta skrev jag också innan de ens kom någonstans med rättegången mot R.
R förtjänar sitt straff, alla dagar i veckan.
Men Vera är inte en människa som borde få sympati från höger och vänster, då hon är en löngnerska hon också som bedragit folk innan hon träffa R. Karma helt enkelt.

I min värld är man kanske låg om man ljuger om att man är döende I cancer för att få gratis hjälp med sin verksamhet bland annat.

Så i detta fall kan du inte skilja på äpplen och päron. Tråden handlar om äpplen, jag är irriterad på päron så att säga

Någon längre upp undrade varför R sitter och erkänner vissa grejer och nekar bestämt andra, de är ju p.ga att de V säger inte heller är sant, båda V och R är samma skrot och korn
Citera
2024-07-07, 00:56
Medlem
Kacaos avatar
En synnerligen osympatisk person. Det hörs på hans resonemang och bortförklaringar att han är en vanemässig lögnare sedan späd ålder. Synd att inte åklagaren ställer fler ingående följdfrågor och konfronterar de logiska bristerna i hans berättelse. Den här killen har varken heder, skam eller karaktär.
Citera
2024-07-09, 16:10
Medlem
Rättegången i Falun var ett skämt. Både åklagare och advokater strök R medhårs med barnsliga frågor. På så sätt fick R briljera och ljuga.
P som var hans medbrottsling i det hela ifrågasattes överhuvudtaget inte utan satt som åskådare och log. Nu framkommer mer och mer att P i det närmsta hade ledarrollen i stölden av Veras bryggeri. Ta och läs den västerbottniska tidningen vk.se lokalt under Vilhelmina så ser ni vad jag pratar om. P är en lögnhals och likaså hans fru J. Bedragare båda två som går lösa. De har verkligen haft en framfart som nu VK presenterar. De är eiktigt farliga människor som helt saknar förstånd och empati. I sin jakt på pengar så kan de gå över lik. Finns det då ingen i deras närhet som kunnat slå näven i bordet för länge sen? Detta är skrämmande. Både P och R har barn men saknar konsekvenstänk.
Är det bekräftat att Veronica ljög om sin cancer eller var det en av sakerna R sa på briljera och ljög om på rättegången utan att bli ifrågasatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in