2024-05-07, 14:19
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Från fängelset då eller?

Nej, men efter att han kommit ut. Han får väl 1-2 år endast.

Mest synd om Bageri-tjejen som förlorade sina företag och blev mest skuldsatt. Hon skänkte bort företagen med en namnteckning.

Man ska i princip aldrig skriva under något utan att låta en jurist titta på det först, sedan ska man ha vittnen också.
Citera
2024-05-07, 14:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Från fängelset då eller?

Både och, han lär få kvinnliga beundrare om han hamnar i fängelse. Han lär nog inte heller ha några problem senare heller, alltför många kvinnor gillar tatuerade fd interner.

Vad tror du att straffpåföljden kommer att landa på såvida han döms?
Citera
2024-05-07, 15:16
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Både och, han lär få kvinnliga beundrare om han hamnar i fängelse. Han lär nog inte heller ha några problem senare heller, alltför många kvinnor gillar tatuerade fd interner.

Vad tror du att straffpåföljden kommer att landa på såvida han döms?

Namn och bild ligger ute för allmänheten och det finns två dokumentärer om honom. Han har inte tillgång till mobil/internet och är spärrad från att öppna bankkonton samt driva företag. Han säger själv i förhör att han är "körd". Flera av de som anmält honom är män. Men fortsätt du att idiotförklara mig.
Citera
2024-05-07, 15:19
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Nej, men efter att han kommit ut. Han får väl 1-2 år endast.

Mest synd om Bageri-tjejen som förlorade sina företag och blev mest skuldsatt. Hon skänkte bort företagen med en namnteckning.

Man ska i princip aldrig skriva under något utan att låta en jurist titta på det först, sedan ska man ha vittnen också.

Det är inte jag som är åklagare så vet inte varför du säger detta till mig? Har du läst förundersökningsprotokollet? Flera av de som anmält honom är män och (manliga) företagare. Han åtalas bland annat för bedrägeri på Grand hotell i Stockholm så du kan ju ringa och upplysa dem istället för att skriva idiotsvar till mig?
Citera
2024-05-07, 15:21
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Om Robin blir dömd så borde det bli spridning av bilder på honom. Han verkar finnas på mycket bilder/filmer.

Bild på hans körkort ligger ute för allmänheten.
Citera
2024-05-07, 15:22
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Precis. Tycker nästan att det låter som att han lyckas köra över åklagare/biträde också med sina härskartekniker och förmåga att snacka.

Efter ett tag erkänner han nästan samtliga brott som han åtalas för, med några få undantag. Läs förundersökningsprotokollet så slipper du spekulera?
Citera
2024-05-07, 17:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Namn och bild ligger ute för allmänheten och det finns två dokumentärer om honom. Han har inte tillgång till mobil/internet och är spärrad från att öppna bankkonton samt driva företag. Han säger själv i förhör att han är "körd". Flera av de som anmält honom är män. Men fortsätt du att idiotförklara mig.

Du kan inte förneka att det finns många kvinnor som fascineras av män som honom. Han är säkert tillbaka på banan efter avtjänat straff vad det nu landar på, det finns alltid andra naiva lättlurade stackare att blåsa. Tyvärr måste det sägas.
Citera
2024-05-07, 17:32
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du kan inte förneka att det finns många kvinnor som fascineras av män som honom. Han är säkert tillbaka på banan efter avtjänat straff vad det nu landar på, det finns alltid andra naiva lättlurade stackare att blåsa. Tyvärr måste det sägas.

Männen som blivit blåsta då? Tycker att Benny verkar mest blåst?
Citera
2024-05-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Nja, kan vara att mannen hittade en nyare årsmodell.

Är inte det samma sak?
Citera
2024-05-07, 22:21
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Hoppla hoppla, vad säger ni nu ni som var så tvärsäkra på att han inte gjort nåt olagligt, att det inte skulle gå att polisanmäla och att tjejerna fick skylla sig själva? Nu är det rättegångar och han åtalas för flera brott mot olika kvinnor? Hur kommer det sig?

Vem har sagt att han inte gjort något olagligt?
Citera
2024-05-08, 00:55
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Vem har sagt att han inte gjort något olagligt?

Hahaha jävligt många!!! De flesta ansåg att tjejerna skänkt bort pengarna frivilligt och att det inte var olagligt för honom att "ta emot gåvor" och att det inte var nåt brott och aldrig skulle leda till rättegång och att det inte var nån idé att åolisanmäla och att man var dum i huvudet om trodde det. Genom hela tråden har jag blivit idiotförklarad och utskälld så kom fan inte och säg att ingen påstått att mannen inte gjort fel! Läs tråden för helvete, innan du börjar ifrågasätta mig.
Citera
2024-05-08, 02:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Männen som blivit blåsta då? Tycker att B*nny verkar mest blåst?

Du vill alltså skuldbelägga B*nny för att han blev lurad? Du anser kanske att han får skylla sig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in