Citat:
Ursprungligen postat av
Blaskig
Jag är alltså rysstroll för att jag påpekar det uppenbara, något som Ukraina sagt själva. Att de får gå jävligt försiktigt fram. Framförallt ryssarna får sina strv utslagna i stor mängd men västs strv är inte osårbara.
Om du funderar lite baserat på hur kriget ser ut i Ukraina hur tror du att utvecklingen av drönare kan se ut om man ger det 5 år?
Många fler i tråden tycker också att vi borde skaffa skydd mot missiler och även nån form av skydd mot drönare. Jag känner att det har högre prioritet än en längre kanon och lite bättre optik, eller vad det nu är a7 ger.
En del blev utslagna precis i början av motoffensiven innan Ukraina bytte taktik.
Nej, du ljuger på alla fronter. Tvärt om har Ukraina meddelat för en tid sedan att två strv 122 attackerats varav noll har slagits ut och totalt har noll st strv 122 slagits ut.
Ingen har någonsin påstått att västs vagnar skulle vara omöjliga att slå ut och ett smärre antal har slagits ut och ytterligare några har skadats. Så skedde mycket tidigt i offensiven ja, men noll st svenska är utslagna (såvida det inte skett precis nyligen) och på det hela taget presterar västvagnarna mycket bra. Det finns noll st bekräftade dödade strv-besättningar som satt i västliga vagnar, så skyddsnivån presterar också mycket bra.
Eftersom du ljuger och tar uppgifter från rysk desinformation, så är du ett rysstroll ja.
Det är vad som är det "uppenbara".