Fyra maskerade rånare rusade in i familjens hus mitt i natten och plockade åt sig värdesaker. Nu sitter tre personer häktade för det grova rånet i Båstad.
Var det sommargäster som rånades (mitt under semesterperioden) eller bofasta?
Det finns ju i Båstad många väldigt täta sommargäster som borde dra till sig slöddrets blickar från större städer i Skåne.
Många av sommargästerna är också relativa "flashiga" vilket också drar till sig slöddrets blickar.
Varenda kåk har väl skal-larm så slöddrets rånförsök var nog dömt att misslyckas, i varje fall löpte de en stor upptäcktsrisk.
Senast redigerad av Enterprise 2023-10-11 kl. 22:49.
Var det sommargäster som rånades (mitt under semesterperioden) eller bofasta?
Det finns ju i Båstad många väldigt täta sommargäster som borde dra till sig slöddrets blickar från större städer i Skåne.
Många av sommargästerna är också relativa "flashiga" vilket också drar till sig slöddrets blickar.
Varenda kåk har väl skal-larm så slöddrets rånförsök var nog dömt att misslyckas, i varje fall löpte de en stor upptäcktsrisk.
Hur hjälper skalskyddet när offret öppnade åt slöddret?
20-åring döms till 5 år för grovt rån. 17-åring döms till 20 månaders sluten ungdomsvård och tjejen som åtalades för att kört bilen till och från brottsplatsen frias helt.