Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.Lundin
Men varför?
Är det för att förvirra äldre på ålderns höst?
SÄrskilt BOende = SÄBO/vård- och omsorgsboende - antagligen för att skilja dem från 55+, 65+, 70+, trygghetsboenden, seniorbostäder, Bovieran, Bonum och allt vad de heter; bostäder för vanliga friska äldre som tröttnat på att sköta sina villor, vill ha det bekvämare de sista åren med hiss, utan trösklar, badrum med plats för rullstol ifall... Bonum och Bovieran är kedjor av hyfsat dyra bostadsrätter här och där i Sverige. Syrenparken i Saltsjöbaden finns också. Blomsterfonden är en tredje variant dit man både köar och sparar månadsvis. Kan vara viktigt för dem som valt att flytta till den senare kategorin av bostad att betona att de INTE bor på äldreboende för vårdbehövande. De som är så skraltiga att de "meriterat sig" till SÄBO - tror du de bryr sig?
(Loket hann bo i SÄBO 22 dygn, 35 kvm med kokskåp, Göran Skyttes sista flytt gick till något liknande där han bodde knappt ett år. Allt enligt offentliga adressuppgifter.)