2023-10-11, 17:39
Medlem
Känner denna killen, det var jag som anmälde honom till polisen.
Citera
2023-10-11, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoDkA1999

Kan du ge oss personnummer eller målsnummer då så vi kan beställa FUP?
Citera
2023-10-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Kan du ge oss personnummer eller målsnummer då så vi kan beställa FUP?
Hej, har tyvärr inte målnummer eller personnummer. Men han heter Melker Dyvermark och är född 2007.
Citera
2023-10-11, 17:56
Medlem
Korvo-Grillos avatar
Citat:
Hej, har tyvärr inte målnummer eller personnummer. Men han heter Melker Dyvermark och är född 2007.
Vill du berätta mer om snubben? Vilken sort han är? Typ nazist, incel, punkare eller så?
Citera
2023-10-11, 17:58
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:

Bra agerat! Antar att han har visat eller avslöjat vissa tendenser.

Bra också av polisen att de tar dessa tips på allvar.
Citera
2023-10-11, 18:06
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Tonåring planerade skolattack.

/ Moderator
Citera
2023-10-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvo-Grillo
Vill du berätta mer om snubben? Vilken sort han är? Typ nazist, incel, punkare eller så?
Javisst!
Han hade nazistiska värderingar men detta var inte en del av hans motiv (inte en stor del iaf) Killen mådde väldigt dåligt och jag försökte hjälpa honom så gott jag kunde. Han hade blivit mobbad av invandrarkillar osv, hans bästa vän hade blivit fake mot honom och han kände inte att det fanns någon mening med livet.
Det var ett ganska svårt beslut att anmäla honom för att jag själv var psykiskt sjuk när jag var 15 och såg mig själv i killen. Innan jag anmälde honom så började han kopiera killen i Eslöv genom att inhalera bensin och sånt.
Citera
2023-10-11, 18:40
Medlem
Korvo-Grillos avatar
Citat:
Javisst!
Han hade nazistiska värderingar men detta var inte en del av hans motiv (inte en stor del iaf) Killen mådde väldigt dåligt och jag försökte hjälpa honom så gott jag kunde. Han hade blivit mobbad av invandrarkillar osv, hans bästa vän hade blivit fake mot honom och han kände inte att det fanns någon mening med livet.
Det var ett ganska svårt beslut att anmäla honom för att jag själv var psykiskt sjuk när jag var 15 och såg mig själv i killen. Innan jag anmälde honom så började han kopiera killen i Eslöv genom att inhalera bensin och sånt.
Ok, bra gjort att anmäla det! O att du såg det!

Tråkigt när folk mår dåligt, men naturligtvis ska ingen oskyldig drabbas!
Citera
2023-10-11, 18:41
Medlem
Citat:
Javisst!

jag vill även tillägga att jag själv är dömd (oskyldigt dömd) för att ha planerat ett skolattentat, jag kom i kontakt med killen på tiktok i mars 2023. Det första han skrev till mig var att han var inspirerad av 15 åringen i Eslöv. Då försökte jag naturligtvis hjälpa honom med hans mående. Jag trodde att han var en polis eller en snorunge som bara sa massa saker, jag såg artikeln på nyheterna imorse och blev rätt chockad.
Citera
2023-10-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Tänkte på skolmördaren Anton Pettersson Lundin har gillat högerextremt material, gjorde attack mot elever och lärare på en skola i Trollhättan.
Han har i sociala medier visat tydliga högerextrema sympatier

Anton hade inga naziståsikter, tro mig polisen letade o letade men det fanns inget. Det är liksom en internet bullshit från expressen som blivit en sanning
Citera
2023-10-11, 19:20
Medlem
Citat:
jag vill även tillägga att jag själv är dömd (oskyldigt dömd) för att ha planerat ett skolattentat, jag kom i kontakt med killen på tiktok i mars 2023. Det första han skrev till mig var att han var inspirerad av 15 åringen i Eslöv. Då försökte jag naturligtvis hjälpa honom med hans mående. Jag trodde att han var en polis eller en snorunge som bara sa massa saker, jag såg artikeln på nyheterna imorse och blev rätt chockad.

Så du hänger ut killen här istället? Vad fan gör du så för
Citera
2023-10-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Så du hänger ut killen här istället? Vad fan gör du så för
killens namn skulle komma ut förr eller senare. Jag försöker bara förklara vem han är som person och inte utmåla honom som ett monster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in