Citat:
Ursprungligen postat av Zinky
Iof men jag tycker anting så har man ingen sån där eller så styrs allt av det hehe=)
Efter som att fortfarande felaktiga mål kan komma icke ofsideavblåsningar så ska man ha samma chans att vinna tillbacka ett mål av att dommaren inte ser en annan grejj. Detta e bara vad jag tycker hoppas du förstod va jag menade hehe =)
Men att stänga av folk efter matcher med hjälp av video tycker jag är helt rätt efter som att det inte påvärkar matchresultatet direkt, och sånt betende måste bort från fotbollen.
Ja, förstår precis vad du menar. Jag tycker dock inte att man kan resonera så, att felaktiga mål där bollen inte är inne ska godkännas utav rättviseskäl eftersom det är mycket annat domaren inte ser. En offside är lätt att missa och går inte att komma tillrätta med genom kameror, men allt som kan underlätta domarens jobb utan att sinka matchen är positivt. Bättre att det blir 50 % rätt än 0 % rätt eller hur?
Videogranskning i efterhand av för avstängning är jättebra, men i fotbollen liksom hockeyn finns problem med orimliga längder på avstängningarna, det måste till tydligare regler för att döma ut antal matchers avstängning.