2023-10-09, 22:03
Medlem
Har ett stabilt jobb som jag trivs med, det är dock på distans så jag saknar irl kollegor och börjar blir less på just den grejjen. Kan byta jobb och få högre lön. MEN då vet jag ju inte alls om arbetsbördan kommer kännas lika bra eller om nått annat som är bra nu kanske kommer suga på nya stället. Är det värt att chansa? Vi snackar typ 3 - 4000kr mer i månaden om jag skulle byta jobb.
Citera
2023-10-09, 22:25
Medlem
mrsluggans avatar
det är ju upp till dig

Vad vill du ha, mer pengar men risk att det blir sämre eller mindre pengar men bekvämlighet
Citera
2023-10-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
det är ju upp till dig

Vad vill du ha, mer pengar men risk att det blir sämre eller mindre pengar men bekvämlighet

Ja de är ju just det som är problemet. Var mest intresserad av om de va någon som hade vart i liknande situation och vad dom valt och hur det gick?
Citera
2023-10-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullFartFitta
Ja de är ju just det som är problemet. Var mest intresserad av om de va någon som hade vart i liknande situation och vad dom valt och hur det gick?

Vill ju såklart helst ha båda, och det skulle ju kunna bli så om jag byter jobb. Men kan bli sämre också..
Citera
2023-10-09, 22:49
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullFartFitta
Har ett stabilt jobb som jag trivs med, det är dock på distans så jag saknar irl kollegor och börjar blir less på just den grejjen. Kan byta jobb och få högre lön. MEN då vet jag ju inte alls om arbetsbördan kommer kännas lika bra eller om nått annat som är bra nu kanske kommer suga på nya stället. Är det värt att chansa? Vi snackar typ 3 - 4000kr mer i månaden om jag skulle byta jobb.

Hur mycket är 3-4 000:- för dig.
Tjänar du 21 000 idag och har en väldigt skral ekonomi så bör ju löneökningen väga tungt, men har du god ekonomi och kan höja lönen från 60-64 000:- så spelar pengarna ju ingen roll.

Det bästa vore om du kunde kolla upp arbetsplatsen och eventuella framtida kollegor via sociala medier.
Citera
2023-10-10, 08:05
Medlem
slagskotts avatar
Jag hade personligen inte bytt för 3-4000 men det är ju upp toll var och en, att ha kollegor drar säkert mer æn pengarna men du vet ju heller inte vad du går till.

Kan relatera till detta då jag nog skriver kontrakt på ett nytt jobb i eftermiddag efter snart 12 år på samma firma, det blir mer pengar vilket behövs i dagens ekononomi samt att vi ska bjuda på nytt hus.
Av det jag vet om andra som bytt är att efter en lång sejour på en firma ofta blir korta seanser på deras nästa jobb oh jobben efter det.
Min gamla kollega slutade för oss för gem år sedan och har redan hunnit avverka tre jobb
Citera
2023-10-10, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Hur mycket är 3-4 000:- för dig.
Tjänar du 21 000 idag och har en väldigt skral ekonomi så bör ju löneökningen väga tungt, men har du god ekonomi och kan höja lönen från 60-64 000:- så spelar pengarna ju ingen roll.

Det bästa vore om du kunde kolla upp arbetsplatsen och eventuella framtida kollegor via sociala medier.

Lönen skulle helt klart göra stor skillnad för mig. Har helt ok lön nu men rätt mkt utgifter med familj, bil osv. SKulle typ dubbla summan jag har över för mig själv varje månad när räkningar, mat å allt annat är betalt. Så joo det väger rätt tungt. Men känns ändå väldigt svårt.. Kan klara mig utan dom extra pengarna om det skulle innebära att jag börjar otrivas 40 timmar i veckan. Åå så svårt, hatar sånt här! Var bättre när man bara gick till skolan och inte behövde tänka på olika val hit å dit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in