2023-10-09, 19:42
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Zara försöker skydda sig från fler attacker från rasifierade "anti-rasister", precis som Taylor Swift.
Ett tag höll hon på att bli cancellad av de "rasifierade", för att hon inte "acknowledged white privilege" tillräckligt.
Sen dess har hon försökt att kompensera genom att visa stöd för palestinier, BLM, osv.

Det verkar ha funkat, för att nu älskas hon av muslimerna.
Svarta är dock fortfarande irriterade på hennes vithet, att hon som ung, vacker och vit lever livet på "easy mode" och tar lightskin-negrer ifrån dem.
Det räcker inte med stöd för BLM, när alla andra också gör det. Först när hon gör en riktig uppoffring som känns kommer hon accepteras av negresserna.

Bryr sig Zara om palestinier?
Ptjaa, hon verkar inte ens ha bemödat sig att läsa om nyheterna.
Hon tycks tro att det är den årliga israeliska flygattacken mot Gaza efter harmlösa raketbeskjutningar från Hamas

Du menar att hon är en "poser"?
Sorgligt att höra, försöker hon vinna poäng genom att appropriera ett rasifierat budskap så förtjänar hon självklart det värsta!
Citera
2023-10-09, 19:42
Medlem
Feminister har alltid vurmat för araber och muslimer, trots deras stenålderssyn på kvinnor. Spelar tydligen ingen roll om de skjuter ihjäl 260 ungdomar på en ravefestival.

F.ö. så har jag aldrig förstått storheten med Zara Larsson.
Citera
2023-10-09, 19:46
Medlem
Hon kommer nog bli förvånad när karriären går sämre. Intressant även att hon inte förstått att allt började med att terrorister invaderade Israel.
Citera
2023-10-09, 19:55
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Hennes musik må vara skittråkig, men all heder åt henne för detta!
Lyssnade på henne och låter lite som Rihanna tycker jag.
Rätt ointressant musik men inte direkt dålig om man tänker sig säljbarhet.
Men tufft av henne att våga stå upp för sina åsikter i en så polariserad verklighet vi lever i.
Hon har tydligen haft analsex med förstår jag men förstår inte vad det är för fel på det om man gillar det.
Citera
2023-10-09, 19:58
Medlem
Är det förbjudet att stödja Palestina nu? Vad snabbt det svänger. på 70, 80, 90-talet var det väl nästan obligatoriskt för kulturpersonligheter att sympatisera med Palestina.

Men i det blivande Nato-landet Sverige skall allt tydligen anpassas så att det blir som i USA.

Och samma personer som nyss var arga - med all rätt - för att SD sympatisörer uteslöts ur fackföreningar eller fick lokaler avbokade, vill nu tydligen att ens karriär skall vara över om man är Palestinavän. "Sad" som Trump brukade säga.
Citera
2023-10-09, 20:00
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Haha, varför skulle hennes karriär vara över nu? Har man mer än en hjärncell så kan man sätta sig in i palestiniernas huvuden. De har vuxit upp i fångenskap, med en större makt som både omringar och övervakar dem. År av förtryck. De har ingenting att förlora. Israel är inga änglar.
Citera
2023-10-09, 20:00
Jag gillar generellt inte Zaras åsikter och hennes musik är ibland ifrågasättbar vad gäller budskap till unga flickor. Dock har Zara helt rätt i sak här. Israel är en ockupationsmakt som kränker mänskliga rättigheter. Samma argument bör i alla fall appliceras på Israel som på Ryssland.

Balfourdeklarationen är illegal.
Citera
2023-10-09, 20:06
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Lyssnade på henne och låter lite som Rihanna tycker jag.
Hon har tydligen haft analsex med förstår jag men förstår inte vad det är för fel på det om man gillar det.

Nä, de flesta surkukar här som gnäller på henne för det har nog aldrig fått chansen att ha det själva, och skulle knappast beklaga sig över tjejer i hennes liga som erbjöd dem möjligheten.

Jag tycker det känns utomordentligt hoppfullt att det finns folk i tämligen-hjärndöd-pop-branschen som faktiskt inte är hjärndöda själva, utan tvärtom visar sina fans att det finns frågor utanför den egna BH:n som är värda att tänka på och engagera sig i. (Ungefär som Taylor Swift, som har lyckats få rekordmånga unga amerikaner att registrera sig inför nästa års val.) För oss som var med på 80-talet: det var ju liksom inget som Samantha Fox eller Sabrina hade kommit på tanken att göra. (Fast Madonna drev väl också på för att få folk att registrera sig inför valen, om jag inte minns fel.)
Citera
2023-10-09, 20:08
Medlem
Pudeln kommer inom en snar framtid
Citera
2023-10-09, 20:12
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nä, de flesta surkukar här som gnäller på henne för det har nog aldrig fått chansen att ha det själva, och skulle knappast beklaga sig över tjejer i hennes liga som erbjöd dem möjligheten.

Jag tycker det känns utomordentligt hoppfullt att det finns folk i tämligen-hjärndöd-pop-branschen som faktiskt inte är hjärndöda själva, utan tvärtom visar sina fans att det finns frågor utanför den egna BH:n som är värda att tänka på och engagera sig i. (Ungefär som Taylor Swift, som har lyckats få rekordmånga unga amerikaner att registrera sig inför nästa års val.) För oss som var med på 80-talet: det var ju liksom inget som Samantha Fox eller Sabrina hade kommit på tanken att göra. (Fast Madonna drev väl också på för att få folk att registrera sig inför valen, om jag inte minns fel.)
Ja det är positivt tycker jag och starkt.
Kommer inte ihåg att de hade åsikter på 80-talet nä.
Madonna gjorde nog det senare men hon försökte ju vara lite punk ett tag så kanske hon sa något kontroversiellt.
Taylor Swift är jag lika kass på... bara sett på Family Guy.
Fan man är gammal
Citera
2023-10-09, 20:15
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
Hennes fanbase är väl väl barn och yngre tonåringar och sådana skiter ju i allt nu för tiden. Det skulle väl vara om hon blev kickad från p3-guld och andra galor.
Citera
2023-10-09, 20:18
Medlem
Kommer aldrig lyssna på henne igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här