2023-02-07, 08:14
Avslutad
Tidningen anspelade ganska lite på sexualitet när den gick i 91:an fram tills den fick egen tidning. Däremot var imponertand på kvinnor ofta förekommande.

I år verkar det som att Elvis samt Vi å pappa, har lämnat tidningen. Båda serierna var förvisso repriser men alla fall Vi å pappa var ganska kul.
Citera
2023-02-08, 21:56
Medlem
Jag gillar bäst kristers verk både när de gäller teckningsstil och manus.
Citera
2023-06-19, 13:04
Medlem
Slutade premma när Krister P la av och har sedan dess bara köpt enstaka lösnummer. Kan konstatera att kvaliteten på de nya tecknarna och manusförfattarna är extremt ojämn. Bäst är Lozell som kommer riktigt nära Kristers stil både vad gäller teckningar och manus, men sedan går det brant utför. Jag har svårt för Patrik Norrmans sätt att teckna Uti vår hage och när han dessutom alltid gör det till usla manus av P Andersson och Wallin så blir resultatet så långt från Krister Peterssons skapelse som man kan komma. Jag hoppas på mer av Lozell och att Krister kan tänka sig göra comeback i framtiden för annars kan de nog lika gärna lägga ner tidningen.
Citera
2023-06-20, 21:01
Medlem
Scaevolas avatar
Jag tror tyvärr att tidningen har sett sina sista dagar.
Krister P som grundare och som tecknare som folk är vana vid att se satte standarden som de nya tecknarna INTE kan nå upp till, vare sig i tecknarstil, historieberättande eller språkbruk.

Dock så tror jag fortfarande att julalbumen kommer att leva vidare, tillsammans med ett gäng best of-album. Det finns fortfarande tillräckligt med mtrl att hämta för att folk inte ska tröttna där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in