Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-08, 19:20
  #181
Medlem
Scaevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Nej, det är Börje Phyllerin som står för hela filéandet.
Göshuvudet sparkar han ut i buskarna med ovan nämnda citat.
Faló står bredvid och försöker vara känslig med fröken Videkisse.

Jag säger som försökskaninen: Detta var icke vad jag drömde om som ung student.
Citera
2022-04-17, 09:34
  #182
Medlem
Draxxxens avatar
En rolig serie som tar ut svängarna. Gillar mest tidig produktion och köpte 91:an mest för sidorna med Falo och hans lille bror. Går att fynda på antikvariat ibland. Mjölhagen Forever.
Citera
2022-11-28, 12:17
  #183
Medlem
Hur är det med årets Uti vår hage-julalbum, är det enbart Kristers serier? Jag köper inget om Pidde Andersson varit inblandad. Han håller ju på att fördärva både 91:an och Uti vår hage med sina skitmanus.
Citera
2022-11-28, 16:36
  #184
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Milou
Hur är det med årets Uti vår hage-julalbum, är det enbart Kristers serier? Jag köper inget om Pidde Andersson varit inblandad. Han håller ju på att fördärva både 91:an och Uti vår hage med sina skitmanus.

Det är enbart Krister.

KRI 320 - 326 för att vara exakt.
Citera
2022-11-28, 22:14
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är enbart Krister.

KRI 320 - 326 för att vara exakt.

Lysande, tack! Då blir det köp!
Citera
2023-01-29, 21:19
  #186
Medlem
Denbredamittens avatar
läste en bunt av uti vår hage nyligen, efter att inte ha läst serien på många år. Håller fortfarande stilen i stort sett, trots några nya tecknare. Gert Lozell är väl bland dom bättre.

I ett par av dessa episoder var en ny karaktär, Fia. En kvinna som säkerligen skapats för att fungera i svartsjukedraman mot Yvette. I båda dessa avsnitt, ett där hon tvättar falòs bil och ett där hon vill låna hans tvättmaskin så drar hon skämt som anspelar på analsex, med andra ord en riktig höjdarkaraktär! Hoppas på fler avsnitt med henne.

Är det någon som vet när hon introducerades och i vilka nummer hon har varit med?
Citera
2023-01-30, 06:50
  #187
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denbredamitten
läste en bunt av uti vår hage nyligen, efter att inte ha läst serien på många år. Håller fortfarande stilen i stort sett, trots några nya tecknare. Gert Lozell är väl bland dom bättre.

I ett par av dessa episoder var en ny karaktär, Fia. En kvinna som säkerligen skapats för att fungera i svartsjukedraman mot Yvette. I båda dessa avsnitt, ett där hon tvättar falòs bil och ett där hon vill låna hans tvättmaskin så drar hon skämt som anspelar på analsex, med andra ord en riktig höjdarkaraktär! Hoppas på fler avsnitt med henne.

Är det någon som vet när hon introducerades och i vilka nummer hon har varit med?

Fia Westerberg har inte varit med i fler avsnitt än de du nämner. Dock har det pratats om henne flera gånger innan premiäravsnittet när hon tvättar Falós bil.

I t.ex. nr. 1 2016 berättas det att när hon gjorde slut med sin förra pojkvän Hasse Dasslock så hämnades han med att lägga ut nakenbilder på Instagram. Då tog hon fram köttsaxen och klippte av både pung och halva snorren på Hasse.
Citera
2023-01-30, 12:53
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Så till 2002 anser du den var bra då alltså! Det är ju bra för då finns det fler bra att läsa om så är fallet

Kvalitetstappet är enligt mig gradvis. De första svaghetstecknen dyker enligt mig upp så tidigt som 1998 men den var fortfarande rätt bra då.
Citera
2023-01-30, 22:19
  #189
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denbredamitten
läste en bunt av uti vår hage nyligen, efter att inte ha läst serien på många år. Håller fortfarande stilen i stort sett, trots några nya tecknare. Gert Lozell är väl bland dom bättre.

I ett par av dessa episoder var en ny karaktär, Fia. En kvinna som säkerligen skapats för att fungera i svartsjukedraman mot Yvette. I båda dessa avsnitt, ett där hon tvättar falòs bil och ett där hon vill låna hans tvättmaskin så drar hon skämt som anspelar på analsex, med andra ord en riktig höjdarkaraktär! Hoppas på fler avsnitt med henne.
Är det någon som vet när hon introducerades och i vilka nummer hon har varit med?

Finns det någon bild på detta skämt
Låter lite för bra för att vara sant att Uti Vår Hage skulle trycka sådant



Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Fia Westerberg har inte varit med i fler avsnitt än de du nämner. Dock har det pratats om henne flera gånger innan premiäravsnittet när hon tvättar Falós bil.
I t.ex. nr. 1 2016 berättas det att när hon gjorde slut med sin förra pojkvän Hasse Dasslock så hämnades han med att lägga ut nakenbilder på Instagram. Då tog hon fram köttsaxen och klippte av
både pung och halva snorren på Hasse
.


Uti Vår Hage goes Hämndporr & slasher
inte illa
Citera
2023-01-31, 01:16
  #190
Medlem
knight1056s avatar
Kan rekommendera den här fan-sidan med register över alla Uti vår hage-avsnitt samt mycket annat av Krister Pettersson.

http://www.datamupp.se/uvh/default.asp
Citera
2023-02-06, 17:26
  #191
Medlem
Denbredamittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Finns det någon bild på detta skämt
Låter lite för bra för att vara sant att Uti Vår Hage skulle trycka sådant






Uti Vår Hage goes Hämndporr & slasher
inte illa


Nja har inga bilder men scenerna går ungefär som följer: Fia vill att Falo ska passa hennes fågel ett tag. som tack för hjälpen erbjuder hon sig att tvätta falos bil, vilket hon gör a la klassisk blöt biltvättarbrutta. Falo blir svettig av synen.
Falo menar på att det bör tas mer där bak (på bilen), så Fia frågar lite förföriskt: I stjärten, alltså?
Fia säger att hon går igång enormt på Falos "snuskprat" och deklarerar att Falo är en dröm-man, ett sexigt oemotståndligt muskelpaket, och hoppar på honom.
Sedan kopulerar dom friskt i Falos trädgård. vi får dock inte se några detaljer där.

Nästa scen är lite kortare i all sin enkelhet: Fia vill låna Falos tvättmaskin. Väl inne frågar Falo varför hon kom bakvägen. Hon svarar: Bakvägen? Din lilla snuskhummer, försöker du tända mig med ditt snuskprat nu igen? rawr..."

Ungefär så, fritt från minnet. Om hon nästa gång hon dyker upp i serien har nån liknande anspelning på analsex är det tredje gången gillt, då är det nåt tema dom kör med henne.

Överhuvudtaget känns det som att det blivit mycket mer sex och anspelningar på sex sen jag läste serien i nån större utsträckning runt 00-talet. Jag klagar inte, det är allt som oftast riktigt kul med skämt som landar. En observation bara.
Citera
2023-02-07, 01:32
  #192
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denbredamitten
Nja har inga bilder men scenerna går ungefär som följer: Fia vill att Falo ska passa hennes fågel ett tag. som tack för hjälpen erbjuder hon sig att tvätta falos bil, vilket hon gör a la klassisk blöt biltvättarbrutta. Falo blir svettig av synen.
Falo menar på att det bör tas mer där bak (på bilen), så Fia frågar lite förföriskt: I stjärten, alltså?
Fia säger att hon går igång enormt på Falos "snuskprat" och deklarerar att Falo är en dröm-man, ett sexigt oemotståndligt muskelpaket, och hoppar på honom.
Sedan kopulerar dom friskt i Falos trädgård. vi får dock inte se några detaljer där.

Nästa scen är lite kortare i all sin enkelhet: Fia vill låna Falos tvättmaskin. Väl inne frågar Falo varför hon kom bakvägen. Hon svarar: Bakvägen? Din lilla snuskhummer, försöker du tända mig med ditt snuskprat nu igen? rawr..."

Ungefär så, fritt från minnet. Om hon nästa gång hon dyker upp i serien har nån liknande anspelning på analsex är det tredje gången gillt, då är det nåt tema dom kör med henne.


Överhuvudtaget känns det som att det blivit mycket mer sex och anspelningar på sex sen jag läste serien i nån större utsträckning runt 00-talet. Jag klagar inte, det är allt som oftast riktigt kul med skämt som landar. En observation bara.

Inte illa ändå att Uti vår hage vågar ändå att göra lite mera vågat eller roligare material.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback