Resultat: Vem stöttar du?
Israel
73,11%
1017 röster
Palestina
26,89%
374 röster
2023-10-09, 21:19
Medlem
speedygonsalezs avatar
ha ihjäl alla och flytta ned vita? Lika bra
Citera
2023-10-09, 21:20
Medlem
Saltkatts avatar
Palestina självklart. Det betyder inte att jag stöttar Hamas det minsta. (Jag tror inte att alla som i första hand stöttar Israel är överdrivet förtjusta i deras nuvarande apartheid-regering heller. Jag har flera vänner som är judar. Och flera som är palestinier.)
Citera
Medlem
Min fiendes fiende är min vän , så muslimer kan jag vara utan.
Citera
Medlem
Smashngrabsthlms avatar
Israel 🔥
Citera
2023-10-09, 21:23
Medlem
Amazon-mannens avatar
Hoppas Israel totalmosar Palestinabajset. Är det där Palestina ens ett riktigt land ?
Citera
2023-10-09, 21:26
Medlem
ingen.
Citera
2023-10-09, 21:27
Medlem
Ingen samma skit
Citera
2023-10-09, 21:27
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Ingetdera. Jag stöder varken ockupationen eller (t.ex.) slakten på 250 festivalbesökare.

En del betraktar inrättandet av staten Israel som det största geopolitika misstaget någonsin. Bra blev det inte, iallafall.

Dock är judar som regel civiliserade och går att ha i möblerade rum, oaktat de eventulla ränksmiderier de ägnar sig åt i skymundan. Muslimerna däremot är helt besinningslösa. Här är valet enkelt.

Vilka av dem har ett uttalat anspråk på världsherravälde? Check. Vi tar det därifrån.

Kan inte förstå vilken sida du menar. Båda har väl det eller?
Citera
2023-10-09, 21:30
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlmelon
Kan inte förstå vilken sida du menar. Båda har väl det eller?
Nej, endast muslimerna har otvetydigt stöd i sina skrifter för universell underkastelse.
Citera
2023-10-09, 21:31
Medlem
Israel förstås.

Skillnaden mellan Hamas och Israel är att Hamas försöker döda så många civila de bara kan, medan Israel enkelt skulle kunna döda varenda civil palestinier om de ville, men försöker istället minimera antalet civila dödsoffer så gott det går. Om styrkeförhållandena var de omvända skulle Israel utplånats för länge sedan och Förintelsen 2.0 skulle vara ett faktum.

På motsvarande sätt gör Israel allt som står i deras makt för att skydda sina egna civila, medan Hamas använder palestinska civila som mänskliga sköldar och gärna utsätter dem för så mycket fara det går. Israels återhållsamhet är i själva verket en förutsättning för att de ska kunna existera över huvud taget, för en mer moralbefriad stormakt (typ Ryssland) hade bara jämnat dem och deras mänskliga sköldar med marken.

Därmed inte sagt att jag är helt okritisk till Israels politik gentemot Palestinierna.
Citera
2023-10-09, 21:34
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Nej, endast muslimerna har otvetydigt stöd i sina skrifter för universell underkastelse.

Vilka judiska skrifter har du läst? Minns du inte att det står att judarna är guds valda folk och att goyim endast kommer var boskap och tjänare åt juden?
Citera
2023-10-09, 21:39
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlmelon
Vilka judiska skrifter har du läst? Minns du inte att det står att judarna är guds valda folk och att goyim endast kommer var boskap och tjänare åt juden?
Inte särskilt noga sedan konfirmationsundervisningen, men om du hittar anspråk på världsherravälde hos dem får du gärna visa på det.

Med islam är deras uttalade och huvudsakliga mål - deras primära syfte - att alla ska underkasta sig.

No way around it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in