2023-10-08, 21:42
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orka2018
Räven har inte iranskt medborgarskap, möjligtvis irakiskt men det spelar ju ingen roll. Han är internationellt efterlyst för brott i Sverige och ska lämnas ut till Sverige. Ayatollan och mullorna som styr Iran gillar varken mördare eller gängmedlemmar som langar knark, sånt ger dödsstraff i Iran så de lämnar nog ut honom med glädje.
Fatta känslan om han hade knark i bilen när han togs
Citera
2023-10-08, 21:43
Medlem
Dom kommer ALDRIG lämna ut honom om dom inte får nåt tillbaka!
Citera
2023-10-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orka2018
Räven har inte iranskt medborgarskap, möjligtvis irakiskt men det spelar ju ingen roll. Han är internationellt efterlyst för brott i Sverige och ska lämnas ut till Sverige. Ayatollan och mullorna som styr Iran gillar varken mördare eller gängmedlemmar som langar knark, sånt ger dödsstraff i Iran så de lämnar nog ut honom med glädje.
Beror väl vad han greps med, han kan väl hängas i Iran också
Citera
2023-10-08, 21:44
Medlem
DenVildeSvenskens avatar
Svenska UD borde informera Iran om att rävjäveln har sagt att muhammed är en bög så mullorna dömer honom till hängning. Karma.
Citera
2023-10-08, 21:45
Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
Dom kommer ALDRIG lämna ut honom om dom inte får nåt tillbaka!

haha vem fan bryr sig, dom kan få behålla honom. Varför vill vi ha han?
Citera
2023-10-08, 21:46
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo
haha vem fan bryr sig, dom kan få behålla honom. Varför vill vi ha han?
För att om han köper sig fri i Iran så fortsätter hans våld på våra gator?
Citera
2023-10-08, 21:47
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

jaha och? Du tror det skulle spela någon roll om vi satte honom på livstid? Sålänge cannabis är olagligt så är det en ny Räv imorgon.
Citera
2023-10-08, 21:48
Medlem
Citat:
Polisen har gjort en del beslag sista tiden är det hans så har han nog skulder
Citera
2023-10-08, 21:49
Medlem
BlackAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Iran kommer säkert erbjuda ett paketdeal me räven och nån, några till mot deras av folkmord dömda snubbe här i Sverige. En svårknäckt nöt för regeringen.

exakt - nu får man ta fram popcorn. LET THE REAL DRAMA BEGIN!
Citera
2023-10-08, 21:50
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Fortsätter nog även om han sitter här
Citera
2023-10-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Han kommer inte att lämnas ut gratis förstår ni väl.

Iran vet att Sverige vill få tag på honom.

Oj nu kommer Sverige gå med på vilka eftergifter som helst för att få lov att åtala honom här för flera miljarder.

Jag tycker det är bättre att ha avrättas i Iran, eller få sitta på kåken där.
Citera
2023-10-08, 21:55
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Från vad jag förstått är han bara misstänkt för förberedelse till mord och några grova narkotikabrott. Straffvärdet på den samlade brottsligheten blir då typ ~8(?) år om han döms. Sköter han sig i finkan är han ute igen efter fem och ett halvt år och kan fortsätta köra på i Sverige. Är jag för pessimistisk?

Det är nästan så att jag föredrar att han är på flykt i långbortistan än att han kommer tillbaka till Sverige för att möta rättvisan.

Sen vet jag inte om han är på flykt från rättvisan eller om han snarare är på flykt från konkurrerande rivaler. Kanske blir han knäppt av ett rivaliserande gäng så fort han sätter sin fot i Sverige?
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Han är misstänkt för över 50 synnerligen grova narkotikabrott.
Citat:
100% att han kommer få livstid

Jag kanske var lite pessimistisk när jag sa 8 år i straffvärde det blir säkert ett längre tidsbestämt straff. Men ni glömmer mängdrabatten, endast de allvarligaste ~fem brotten påverkar straffet och dessutom i avtagande grad. Har det någonsin hänt i Sverige att en person dömts till livstid för förberedelse till mord + övrig brottslighet? Förutsätter att han bara är misstänkt för förberedelse till mord på en person och att det inte är fråga om försök till mord eller annat.

förberedelse till mord + grovt vapenbrott + grovt häleri + grov utpressning gav 7 år i detta mål från HD.

Ett annat mål: Ena tilltalade dömdes för förberedelse till mord + stämpling till mord + vapenbrott = 6 års fängelse .Den andra tilltalade dömdes för förberedelse till mord + grovt vapenbrott + grovt brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor = fängelse i fem år och nio månader. Pressmeddelande från tingsrätt överklagades till HovR som fastställde påföljderna.

Som sagt jag kanske är pessimistisk men är verkligen livstid realistiskt?
Senast redigerad av Evil_Santa 2023-10-08 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in