2023-10-09, 11:17
Medlem
1984evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
En utväxling kommer inte ske! Låter som om de vill att Turkiet och Iran får fixa det. Han utreds ju även i Turkiet som nu inte har användning av sin pengako. Så hans läge ser inte ut att bli kul
Så jag tror att man har skäl att inte bekräfta uppgifterna. RM har ju redan kostat en del i både pengar och blod. Så egentligen har han ju fått det som förr eller senare händer de grovt kriminella

Det tror jag också, vad vill Iran och Turkiet ha en kriminell svensk-irakier till liksom?
Turkiet har ju redan tjänat de miljoner de kan på honom och tror det blir svårt för honom att bedriva sin verksamhet från Iran.
Citera
2023-10-09, 11:24
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
vart framgår det att han har Iranskt medborgarskap? Han tog sig från Irakiska Kurdistan till Turkiet och där fick han Turkiskt medborgarskap.

Det framgår inte i tråden här, det är fakta som fanns via media sedan i vintras i år, Kurdiska räven blev efterlyst i Sverige när han avvek från sin då villkorliga frigivning 2020 , och svensk polis fick underrättelse om att han befann sig i norra Irak (Kurdistan), när de skulle gripa honom där fanns bara en bäddad säng kvar, han hade troligen fått vetskap om den svenska operationen och tog sig till Iran, där han fick medborgarskap som han använde för att ta sig till Turkiet, min teori är han är desperat och söker med ljus och lykta efter en fristad, och greppar varje halmstrå efter ett land att fortsätta sin verksamhet, då pressen från hans långivare och allierade är enorm, vilket man tydligt kunnat se spår av i våldsvågen som Sverige brottas med just nu.
Senast redigerad av shoot-out 2023-10-09 kl. 11:42.
Citera
2023-10-09, 11:28
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1984ever
Det tror jag också, vad vill Iran och Turkiet ha en kriminell svensk-irakier till liksom?
Turkiet har ju redan tjänat de miljoner de kan på honom och tror det blir svårt för honom att bedriva sin verksamhet från Iran.

Exakt så tänkte jag också! Bättre att han ger upp där han är så hans fru och barn kan få leva ett annat liv. Tycker de kriminella är otroligt egoistiska människor och det är inte ok
Citera
2023-10-09, 12:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
vart framgår det att han har Iranskt medborgarskap? Han tog sig från Irakiska Kurdistan till Turkiet och där fick han Turkiskt medborgarskap.
Han har det, för det var ett Iranskt pass han använde som grund för sitt turkiska medlemsskap, framgår i flera artiklar.

Läs detta inlägget där jag länkar till information (FB) Uppgifter: Rawa "Kurdiska Räven" Majid gripen vid gränsen till Iran (2023-10-08)
Citera
2023-10-09, 12:04
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Är det ens bekräftat att grabben är gripen?
Citera
2023-10-09, 12:05
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Han är iranier och turk. I dessa länder ska han vara kvar. Återkalla svenska passen och svenska medborgarskapen för han och hela hans tjuvsläkt.
Citera
2023-10-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Underbart! Hoppas det aset får vad han verkligen förtjänar. En galge i Iran är det enda rätta. Alternativt plåga aset tills hans syre tar slut.

Han lär inte bli hängd i Iran för han har förmodligen inte gjort några allvarliga brott där.
Citera
2023-10-09, 12:19
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Han är iranier och turk. I dessa länder ska han vara kvar. Återkalla svenska passen och svenska medborgarskapen för han och hela hans tjuvsläkt.
Exakt! Hur kan det ens vara något att diskutera.
Citera
2023-10-09, 12:47
Medlem
snooper123s avatar
Kan han överlämnas till Sverige?
Citera
2023-10-09, 12:56
Medlem
cerns avatar
Han är inte gripen, media gjorde bort sig big time!
Citera
2023-10-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Det är ju inte säkert. Han kanske bara får böter för sina falska identitetspapper och släpps sedan. Det är ju inte så att Sverige har utlämningsavtal med Iran, antar jag.

Nej men både Iran och det kurdiska styret i Irak kan ha nytta av en fängslad man som sverige
väldigt gärna vill ha tillbaka. Byteshandel.
Ni får Räv, vad får vi ?
Citera
2023-10-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Kan han överlämnas till Sverige?
Det hoppas jag inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto