2024-11-25, 15:51
Medlem
Majsmannen2s avatar
Pelle Larsson får mycket beröm för sina insatser just nu.

Svensk basketbolls GOAT. Får framtiden utvisa.

Men kul är det.
Citera
2024-12-09, 07:22
Medlem
Hur går de för Bronny?
Citera
2024-12-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hur går de för Bronny?

Inget vidare, platsar knappt i G-league var det senaste jag hörde.
Citera
2025-01-08, 12:03
Medlem
Sutures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Long time no "see" partner!

Varför köper du inte iptv? Finns massa bra svenskar som tillhandahåller det. Ej olagligt och de utför rena rama Robin Hood-operationerna.

Annars rekommenderas m,ethstre@ms till han du svarar på.

Dom visar nästan alla matcher varje omgång. Å det är full HD som gäller.

Saknat dig lite Herr Suture! Om Gudarna vill så är man kanske mer aktiv i tråden nästa säsong.

Betala pengar till nba torde vara uteslutet hursom. Åtminstone i min lilla verkstad. Hellre bränner jag upp degen alternativt ger det till en svensk pundare att ha en skön helg på.

Nepp, ge en svensk lodis en 500ing eller två. Och fulstreama på endera sättet om du frågar lilla mig!

Tjo du

Är nog mest för jag bor på Irland sen ett par år tillbaka så hade valet att streama från lustiga sidor vilket funkade sådär men buggade ofta. Sen köpte jag NBA2k22 eller 23 och fick league pass inkluderat :P Sen har jag köpt det sen dess även om det sved rejält detta året för ligan har varit på rejäl decline
Citera
2025-01-08, 12:14
Medlem
Sutures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Hmm... Förstår inte riktigt din invändning tbh. Det irriterande är ju att dom alltid kör nationalsången i alla inhemska matcher. Töntigt, ytligt och inte alls "ändamålsenligt" - åtminstone med mer europeiska ögon.

Men sådan är väl kulturen där borta.

Däremot så börjar ju alla matcher typ 15-20 min efter avsatt tid.

Du har dock rätt om publiken. Man borde stötta europeisk basket mera, på bekostnad av showen - inte sporten - på andra sidan Atlanten.

Det förekommer dock en hel del skumraskaffärer som är tämligen lätt att genomskåda efter några års mer intensiv tittande & analys, allt ifrån diverse tilltag hemmalagen tar till, domarnas beslut i vissa matcher och situationer, hur draften är manipulerad (glasklart t ex att Magic & Spurs FICK nr 1-lotten. Förmodligen är så fallet med Hawks i år med.

Som Leif Boork säger, allt handlar om pengar där borta. Hockyn/basketen kommer i andra hand.

Detta var roligt tycker jag.

https://youtu.be/Z3DuuzYiovg?si=HvfCY1oCXhdNENFW

Hoppas jag lever den dagen då jag bevittnar något europeiskt lag totalförödmjukna jänkarna på plan.

Denna draftens bästa spelare, åtminstone den som kommer prestera bästa på planen under rookiekontraktstiden vad gäller stats osv, är nog Reed Shepard.

Hoppas det flyter på för han i Rockets. Sådana killar är roliga att se spela och det gå bra för.

Rockets har gjort mycket rätt,små rätta steg i långsiktig lagbyggande under senaste åren.

Roligt att se hur utvecklingen gått för Magic, ett lag som härvade i träsket 3-4 år sedan men där man såg fröna till en bättre morgondag redan innan dom fick Pablo B - via den riggade lotten - bl a efter stora investeringar i sin verksamhet och efter lite informella samtal - mellan vad jag förmodar är initierade & "esoteriska" basketjudar.

AJ Griffin lägger av med basketen hux flux vid 21 års ålder?!

Ja där ser man.

Hoppas på en rolig säsong fylld med skandaler, aktion och annat som kryddar tillvaron.

Att det förekommer skumma saker vet man sen länge om man sett Lakers :P Leflop gnäller och gråter så Lakers är ju dubbla antalet frikast före alla andra lag.

Media försöker ju manipulera allt för att sälja. Såg man ju med Wemby. "omg generational talent, league mvp, future goat etc". Sen kollar man så förlorar laget lika mycket som innan, hans stats de senaste 100 games är sämre än David Robinson som tog ett 21 win lag till 56 wins på sin rookie säsong.

Magic är.. rent ut sagt shockerande. Jag förväntade mig att de skulle vara ett topplag för Banchero och Wagner har dominerat. Men sen blev Banchero och Franz långtidsskadade och Moritz Wagner out for season.. men dom fortsätter vinna. Väldigt överraskande.

Samma med Rockets, tror den stealen på Ime Udoka har gjort mycket för deras planer. Adams börjar bli frisk också, inte fel att ha en av ligans bästa offensiva rebounders i andrakedjan där folk missar ofta.

Av de jag sett spela tycker jag nog Missi och Filipowski visat sig bäst. Mccain då men han blev ju skadad tyvärr. Missi är top5 i ligan på offensiva rebounds och Filipowski tycker jag kämpar hårt och försöker, men sen spelar han i Utah tyvärr.

Vad gäller NBA vs Euroleague.. det har redan hänt :P Och jag är 100% på att dom undviker vissa lag nu. Real Madrid har spöat NBA lag 2 gånger på raken nu. Sist de förlorade mot ett NBA lag var 2015. Så varje pre-season så ser jag lagen de väljer och det är riktiga skräplag nu. Är helt övertygad att om de möter Real Madrid igen så kommer NBA laget förlora.
Citera
2025-01-15, 23:29
Medlem
Majsmannen2s avatar
Är väl inte den mest insatta i NBA men blivit endel matcher sedan förra säsongen.

Två lag som Houston och Memphis verkar ju ha gått från att vara två högst mediokra lag till att tillhöra top 3 i västra.

Känns som en osannolik utveckling men måste ju haft många spelare som blommat ut ordentligt till denna säsong.
Citera
2025-01-17, 03:29
Medlem
Sutures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Är väl inte den mest insatta i NBA men blivit endel matcher sedan förra säsongen.

Två lag som Houston och Memphis verkar ju ha gått från att vara två högst mediokra lag till att tillhöra top 3 i västra.

Känns som en osannolik utveckling men måste ju haft många spelare som blommat ut ordentligt till denna säsong.

Nja tyckte båda var väntade. Houston hade en rätt bra rebuild och de snodde Udoka från Celtics. Är hans andra år och han har lyckats med bra trades och har byggt ett starkt lag. Steve Adams är någotlunda frisk också, en av ligans bästa offensiva rebounders. Vet inte om de är starka nog för en djup playoff run men dom kommer sluta top4 iaf.

Memphis är liknande, dock mer baserat på skador. De var ett bra lag två år sen, nådde playoff, sen åkte flera på långtidsskador och Morant på fet avstängning för han viftade lite med pistoler på en club. Tror han åkte på 8 games först sen på 25 till, spelade lite och blev skadad. Nu är alla tillbaka plus att de draftade Edey och Wells som båda varit riktigt bra för dem. De har även plockat upp Yuki Kawamura, fan favorite redan. En liten guard som har grymt skott men varit lite småskadad så han har inte spelat mycket.

Udoka byggde ju Celtics till ett topplag, Mazulla har tagit över lagstrukturen redan och även om han vann en ring med dem året efter tycker jag han är rätt kass som coach. Var Udoka's förtjänst så är roligt att se han lyckas med Houston nu.

De som förvånat mig är Sacramento. De var ett riktigt bra lag innan, sen fick de Derozan och.. blev mediokra istället. Samma med Orlando. Trodde de skulle vara ett topplag med Banchero och Wagner (och det var de) men sen blev båda Wagner bröderna och Banchero skadade så trodde de skulle dala. Men istället förtsatte de vinna och spela riktigt bra.

Pistons var också lite överraskande. Jag trodde Cade skulle blomma ut förra året men han tog det lugnt och Detroit sög. Och detta året har han inte bara blommat ut, han har utvecklats som ledare och verkligen styrt laget samtidigt som han spelat på allstar nivå. Synd att Ivey bröt benet men är ändå Cade som laget lever på
Citera
2025-01-17, 03:47
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suture
Nja tyckte båda var väntade. Houston hade en rätt bra rebuild och de snodde Udoka från Celtics. Är hans andra år och han har lyckats med bra trades och har byggt ett starkt lag. Steve Adams är någotlunda frisk också, en av ligans bästa offensiva rebounders. Vet inte om de är starka nog för en djup playoff run men dom kommer sluta top4 iaf.

Memphis är liknande, dock mer baserat på skador. De var ett bra lag två år sen, nådde playoff, sen åkte flera på långtidsskador och Morant på fet avstängning för han viftade lite med pistoler på en club. Tror han åkte på 8 games först sen på 25 till, spelade lite och blev skadad. Nu är alla tillbaka plus att de draftade Edey och Wells som båda varit riktigt bra för dem. De har även plockat upp Yuki Kawamura, fan favorite redan. En liten guard som har grymt skott men varit lite småskadad så han har inte spelat mycket.

Udoka byggde ju Celtics till ett topplag, Mazulla har tagit över lagstrukturen redan och även om han vann en ring med dem året efter tycker jag han är rätt kass som coach. Var Udoka's förtjänst så är roligt att se han lyckas med Houston nu.

De som förvånat mig är Sacramento. De var ett riktigt bra lag innan, sen fick de Derozan och.. blev mediokra istället. Samma med Orlando. Trodde de skulle vara ett topplag med Banchero och Wagner (och det var de) men sen blev båda Wagner bröderna och Banchero skadade så trodde de skulle dala. Men istället förtsatte de vinna och spela riktigt bra.

Pistons var också lite överraskande. Jag trodde Cade skulle blomma ut förra året men han tog det lugnt och Detroit sög. Och detta året har han inte bara blommat ut, han har utvecklats som ledare och verkligen styrt laget samtidigt som han spelat på allstar nivå. Synd att Ivey bröt benet men är ändå Cade som laget lever på

Tack för den genomgången. Intressant att höra vad du hade att säga.
Ska helt klart börja se lite fler matcher. När man ändå är uppe dessa tider.

Tack igen.
Citera
2025-01-17, 22:35
Medlem
Sutures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Tack för den genomgången. Intressant att höra vad du hade att säga.
Ska helt klart börja se lite fler matcher. När man ändå är uppe dessa tider.

Tack igen.

Ingen orsak, jag har följt ligan rätt bra denna säsongen. Ska också sägas att Sacramento kickade coachen efter jul och dom är 7-2 sen dess, så den nya coachen kanske fått styr på dem. West är nog jämnare än jag någonsin sett det. 4 matcher skiljer från att ligga under Play-in mot att ligga 4a i conference. Jämför man med East så är det 5 matcher från att missa playoff till sista plats på Play-in.

Ikväll är det Knicks mot Timberwolves. Har varit rätt tydligt att Knicks vann traden då KAT har fått nytt liv i karriären och även om Randle faktiskt spelat rätt bra så har resten av Minnesota varit rätt så dåliga.

Orlando vs Celtics, Banchero är tillbaka så den kan bli jämnare än man tror.

OKC vs Dallas känns trist då både Luka, Irving och Lively troligen vilar och det kommer bli Thompson vs Dort medans resten av OKC springer sönder Dallas
Citera
2025-02-02, 06:29
Medlem
Sutures avatar
Tror jag nog läste det mest shockerande i NBA världen de senaste 5 åren..

Luka Doncic till Lakers. Kleber till Lakers. AD till Dallas. What the hell
Citera
2025-02-02, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suture
Tror jag nog läste det mest shockerande i NBA världen de senaste 5 åren..

Luka Doncic till Lakers. Kleber till Lakers. AD till Dallas. What the hell

Undrar hur Dallas tänkte här
Citera
2025-02-02, 22:45
Medlem
Sutures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Undrar hur Dallas tänkte här

Är nästan hundra på att det blir en till trade inblandad. Vet från insider info att Lakers har försökt trada sig till Kessler sen offseason för de saknar en stabil big. Om de nu blir av med AD så är det ännu tommare på den fronten.

Och Dallas byter bort sin framtid i Luka. Deras ursäkt? De var osäkra på hans skador. Och de tar AD som är mer skadad? Sen har dom redan Gafford och Lively och nu skaffar dom en big till. Dallas kan jag förstå om de sätter ut AD som PF och låter LIvely/Gafford rotera som center. Klay som SF, Kyrie som PG

Men Lakers är.. ja du. Innan igår hade jag sagt att det inte finns en chans de kan ordna spelare. Men om Luka blev tradad? Mark Cuban som offentligt sagt att om han ska välja sin fru eller Luka så väljer han Luka? Well då sitter ingen i ligan säker. Lebron/Bronny vs Gobert och drafts? Hade inte förvånat mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in