Inte svårt att hålla sig vaken när Philadelphia tar emot Denver. Förra säsongens MVP mot förra säsongens slutspels-MVP.
Brukar inte se matcherna live förrän slutspelet drar igång, men ibland suktar man efter mer än höjdpunktssammanställningar och nuförtiden ser jag NBA utan reklam och då är det värt lite extra trötthet.
Citat:
Ursprungligen postat av
KickAss-1337
Svårt att se hur Jokic inte vinner MVP i år, helt overklig spelare. För övrigt svårt att inte ha Nuggets som titel-favoriter. LeBron också omänsklig men Lakers är för dåliga för att utmana.
[...]
Let's go Heat!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att Nuggets påbörjat en smärre dynasti, men nu när ca halva säsongen är avklarad tycker jag att det ser ut som det brukar - många lag har spelat ihop sig på mer eller mindre lovande sätt vilket gör utgången synnerligen oviss.
MVP-utmärkelser tycker jag är fullständigt ointressanta, nästan lika meningslösa som den tramsiga All-Star-matchen. Nikola Jokić är bäst i världen och han bryr sig, helt genuint, inte om den pokalen, vilket hedrar honom.
Och då ska vi inte prata om den här nya turneringen som andra tagit upp i tråden. Skrattretande.
Överlag tycker jag att NBA är inne i en riktigt bra period. Många i min generation önskar att vi "var med" under 90-talet, men jag tror att framtida generationer kommer prata om 20-talet på liknande vis.
Jag trodde inte att James "skägget" Harden skulle komma in så bra som han gjort i Clippers. Det laget ser redan nu livsfarligt ut och i nuläget ser det inte ut som att Denver och nyss nämnda lag behöver möta varandra förrän sent i västra halvans slutspelsträd (om de vinner sina första serier, för att vara onödigt tydlig). Clippers har ju aldrig varit i final och de har inte haft ett lika bra lag som de har just nu i sin historia. Med det sagt blir det inte direkt en lätt uppgift att besegra Nuggets över sju matcher, passar jag på att poängtera när jag ändå går händelserna i förväg litet grand.
Just nu ser Minnesota bra ut, men de kommer inte att nå finalen. Samma gäller Oklahoma, Dallas och Sacramento. Jag tror aningen mer på Phoenix. Resten tror jag alltså inte ett dugg på.
I öst har Boston och Milwaukee såklart bäst trupper, men Miami är riktigt häftiga att se i slutspelet - som så att säga
är ett annat djur.
Citat:
Ursprungligen postat av
KickAss-1337
Störst choke i East blir för övrigt Boston, garanterat, de är alltid sämst när det gäller!
Uppfriskande och "ganska" oväntad sak att säga om laget som vunnit flest titlar (tillsammans med Lakers) i ligans historia.
Måste säga att Mazzulla verkar både intelligent och ödmjuk i en vacker harmoni. Tyvärr tror jag att Celtics chanser att vinna sitt 18:e guld ser bra ut.