Citat:
Ursprungligen postat av
Borderline200
jag följde vks live rapportering av rättegången och förstod det som att dom åtalade blev tillfrågade var det befann sig under mordnatten men valde på ett passivt sätt att inte svara på den frågan, för mig är det konkreta bevis. om du tog 10 personer som är (opartiska) som läser det som har skrivits av vk angående rättegången så skulle 10 svara att dom var skyldiga.
på förhör finns de många som väljer att svara ” ingen kommentar” på alla frågor, förstår hur du tänker, men att inte svara på vart man befann sig under en natt räknas inte som ett konkret bevis, hade ni själv suttit på rättegången och blivit dömd på ” bevisen” som fanns så tror jag inte ni hade blivit så glada, eftersom det inte finns ett ända bevis på att dom varit på plats då mordet begåtts, inget mordvapen finns, vittnena förklarade gärningsmännen helt motsatt till hur de åtalade ser ut, både längd och kroppsbyggnad, J blev kontaktad på ett wickr konto som används av många personer i umeå så finns inga bevis på vem av dom som har kontot har skrivit till J, mobil masterna visar inte att någon av de åtalade befunnit sig på plats, touch dna från en åtalad som också matchade med 2 andra dna, så de går inte att säkerställa till 100% att det ens är den åtalades dna, och sedan med touch dna där kan det lika gärna vara att t.ex. jag som har fått den åtalades dna på mig och sedan fört vidare det till J, inga kläder kopplade till att ska ha använts vid brottet, inget fynd vid husrannsakningar, inget fynd på telefon,datorer som ska tyda på att de har utfört brottet, så du menar att hade du blivit dömd på dessa ” konkreta bevis” hade du tyckt det var rätt?