Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-07, 22:58
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Man får inte köpa sex.
1. Man får köpa en avsugning? nej
2. Man får köpa en kyss? nej?
3. Man får köpa en kram? ja?
4. Man får köpa ett handslag? ja(?)
5. Man får köpa ett "hej!"? ja((?))

Var går gränsen, och vem har bestämt den?
Citera
2023-10-07, 23:10
Medlem
mikaelss avatar
Lagstiftaren, dvs vår folkvalda Riksdag.
Samhällskunskap 101.
Citera
2023-10-08, 00:07
Medlem
"Pill i snippan" räknas ju inte som sex så skulle tro att gränsen går ungefär där...

Och visst är det Riksdagen som stiftar lagar. Men i sånna här frågor skulle jag snarare säga att det är Högsta domstolen som avgör vart gränsen går. Det som de dömmer blir prejudikat som övriga domstolar lutar sig mot i framtida domar.
Citera
2023-10-08, 00:11
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmTheOddOne
"Pill i snippan" räknas ju inte som sex så skulle tro att gränsen går ungefär där...

Och visst är det Riksdagen som stiftar lagar. Men i sånna här frågor skulle jag snarare säga att det är Högsta domstolen som avgör vart gränsen går. Det som de dömmer blir prejudikat som övriga domstolar lutar sig mot i framtida domar.
Ålder och moral är väl rättesnöret när sexuellt umgänge är aktuellt för partner som är överens att nu knullar vi, hur svårt skall det var att förstå det?
Citera
2023-10-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Ålder och moral är väl rättesnöret när sexuellt umgänge är aktuellt för partner som är överens att nu knullar vi, hur svårt skall det var att förstå det?

Ja alltså nu var jag ju sarkastisk i avsky mot den domen...
Citera
2023-10-08, 00:32
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Man får inte köpa sex.

1. Man får köpa en avsugning? Ja (Byteshandel) Ex, "Om du tvättar stolpen så tvättar jag brunnen."
2. Man får köpa en kyss? Ja (Byteshandel) "Om du vätar min läppar kan jag skölja dina med saliv."
3. Man får köpa en kram? Ja, (Byteshandel) "Om du håller i mig så håller jag i dig."
4. Man får köpa ett handslag? Nej "Stopp min kropp"
5. Man får köpa ett "Hej!?" Nej eftersom Ordet är fritt
Senast redigerad av Slutaljugnubog 2023-10-08 kl. 00:35.
Citera
2023-10-08, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Man får inte köpa sex.

Vi, folket eftersom vi lever i en parlamentarisk demokrati där våra folkvalda politiker representerar oss när det röstas fram lagstiftning. Så röstar du har du rent demokratiskt varit med och bestämt lagarna och röstade du inte har du ingen rätt att uttala dig om lagar.
Citera
2023-10-08, 11:44
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Vi, folket eftersom vi lever i en parlamentarisk demokrati där våra folkvalda politiker representerar oss när det röstas fram lagstiftning. Så röstar du har du rent demokratiskt varit med och bestämt lagarna och röstade du inte har du ingen rätt att uttala dig om lagar.
Det där är lika idiotiskt som att säga "eftersom du 1938 inte röstade i valet huruvida Hitler ska fortsätta styra Tyskland som egenmäktig führer så har du inte rätt att klaga på Hitler"

Det finns en anledning till att många inte röstar (16 procent avstod från att rösta i senaste valet + 1 procents blankröster). Just för att systemet redan är riggat åt ett visst håll. Spelar ingen roll om du röstar vänster eller höger. Det är andra krafter som styr och som du inte kan påverka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in