2023-10-11, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexdux
Missförstod du min fråga eller anser du att zionister var bakom terrordåden i Frankrike?

Hur ställer sig Israel till negroida judar?
Citera
2023-10-11, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexdux
Missförstod du min fråga eller anser du att zionister var bakom terrordåden i Frankrike?
Jo, jag missförstod din fråga.

Israels västerländska terrordåd riktades helt mot dignitärer från förr. främst Brittiska och även Folke Bernadotte.
Citera
2023-10-11, 02:23
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Du kanske inte förstår det själv och då är jag snäll, men att likställa ett terrorangrepp mot Israels civilbefolkning och att Israel försvarar sig mot att bli dödade, det är antisemitiskt.
Jag ser mer ett krig mellan islamofober och antisemiter. Om man nu ska använda dessa ord. Jag gillar inte orden.

Det har ju pågått terror under många år mellan dem.
Det är ju inte enbart dessa dagar det handlar om.
Som om det inte funnits något dödande innan detta inträffade.
Kanske folk inte har brytt sig nämnvärt om konflikten som pågått länge.
Senast redigerad av gabrielle2 2023-10-11 kl. 03:20.
Citera
2023-10-11, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Hur ställer sig Israel till negroida judar?
Operation Solomon???
Citera
2023-10-11, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Är väldigt oinsatt men vad började den här konflikten för ursprungligen ?? För den har ju hållit på i 100 år känns det som.

När man för första gången ska skapa massa nationer på plats (efter andra världskriget) efter flertalet imperier har styrt området i en mindre evighet så börjar man bråka om det ska heta Israel eller Palestina, om det ska vara judendom eller islam.

Sedan kan man prata om bosättningar och det ena med det tionde men det är mest ett berättigande, Palestina/araber erkänner inte Israel och Israel kommer försvara sig, oavsett vad.
Senast redigerad av Kockumskranen 2023-10-11 kl. 02:29.
Citera
2023-10-11, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag ser mer ett krig mellan islamofober och antisemiter. Om man nu ska använda dessa ord. Jag gillar dem inte.

Det har ju pågått terror under många år mellan dem.
Det är ju inte enbart dessa dagar det handlar om.
Som om det inte funnits något dödande innan detta inträffade.
Kanske folk inte har brytt sig nämnvärt om konflikten som pågått länge.
Du har uppenbarligen väldigt ytlig insikt i det hela. Läs på så kommer du att förstå mer.
Citera
2023-10-11, 02:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
At the end kan man väl säga att redan när man för ca 70 år sedan gav judarna ett område där det redan bodde folk så var det ett clusterfuck av så episka proportioner, att man bara väntar på att Svetsarn ska dyka upp som gubben i lådan och säga ”Vi såg det inte komma!”

Ja alltså man borde förstått den mualimska frågan lite bättre. De härjar alltid runt. I icke muslimska länder har man tagit frågor om territorium lite bättre.
Citera
2023-10-11, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Inte direkt kyla, det är typ 20 grader på natten. Det är därför knarkare från Israel och Europa kan rejva där.

Inte länge till. I november brukar temperaturen nattetid krypa ner mot 12 - 15 grader.
Citera
2023-10-11, 02:37
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Obekräftade uppgifter om att Syrien har attackerat Israel.
Omni och Yle har skrivit om att Israelisk militär meddelat det .
Israel Defense Force har uttalat sig om saken. För ca 4 timmar sedan skulle det tydligen skett.
Israels militär har tydligen försvarat med artelleri och granatkastare.
Senast redigerad av gabrielle2 2023-10-11 kl. 02:49.
Citera
2023-10-11, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profilmannen
Du har uppenbarligen väldigt ytlig insikt i det hela. Läs på så kommer du att förstå mer.
Vi borde alla sluta skriva här på Flashback, och läsa mer istället..
Vad tillförde du exakt till denna tråd??
Citera
2023-10-11, 02:58
Medlem
finns det några identifierade av de kidnappade rejvarna än?
Citera
2023-10-11, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Varför?!? Befolkningen får behöver ju mer hjälp nu någonsin… sönderbombat, ingen el, inget vatten… ingen mat. Fy fan vad grymt av Sverige. Man borde istället försöka stoppa Israel i vad de håller på med just nu, varför låter man det fortgå? Att Hamas har mördat massa människor i Israel ger ju inte Israel rätten att göra likadant? De är väl inga barbarer? Vi lever inte på medeltiden. Att de vill straffa de skyldiga fattar jag, men att mörda civila i Gaza? De är ju lika sjuka själva i så fall.

Gränsen till Egypten var öppen i flera dagar (hört att den är stängd nu men vet inte hur det ligger till med det). De kunde tagit sig dit när IDF gick ut med sina varningar i helgen, det är inte direkt långt att promenera dit från Norra delen om man nu skulle bott där. De som är kvar där nu får skylla sig själva om de blir bombade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in