Citat:
Ursprungligen postat av
DaddyD2
Ja, och det jag länkade till, om att Ryssland skickar beslagtagna västerländska vapen till Iran, var från i november och mars. Så det är inget som tas ur luften. Ukraina tjänar inte ett piss på att sälja moderna och överlägsna vapen vidare till terrororganisationer när dessa vapen tjänar ett mycket bättre syfte på hemmaplan.
Att du dessutom kallar Ukraina genomkorrumperat, men samtidigt sätter Ryssland, som genomsyras av korruption, på piedestal säger allt om dig. Hur mycket betalar dem dig för att sprida denna desinformation?
Det stämmer säkert att ryssar säljer vapen till den som är villig att betala. Men det gör ukrainare också. Båda länderna genomsyras av korruption. Om jag skulle gissa så tror jag dock att det försvinner mer vapen i det ukrainska korruptionskomplexet. Detta är ofrånkomligt då det fullkomligt vräkts vapen över Ukraina.
Vi vill nog tro att Sverige är mycket bättre. Men skulle vi överösas med gratis vapen så kommer det garanterat att poppa upp sådana som vet hur man skor sig på detta.
För trettio år sedan så hade det nog funnits så pass mycket moraliska spärrar att det hade varit svårare. Men förfallet i samhället (och följaktligen statsapparaten) de senaste trettio åren har gjort att det inte är mycket bättre här än i Ukraina/Ryssland.