2023-10-08, 22:52
Medlem
IRGC & HEZBOLLA SAMLAR TRUPPER GOLAN HEIGHTS
https://twitter.com/GeromanAT/status...DzVOF8vKQ&s=19
Citera
2023-10-08, 22:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Erdogan har inte mycket att sätta emot Israels kärnvapen
Varför skulle Israel använda kärnvapen mot Turkiet? Israel måste väl ha en kärnvapendoktrin?
Citera
2023-10-08, 22:53
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Regeringen utesluter inte indraget bistånd till Palestina som konsekvens av detta.
Funderar… det är ju bara nolla. Här är en av (s)kam-partiets misslyckanden Margot Wallström erkände Palestina. Är det säkert att s-regeringen säkerställde att deras bistånd inte är terroristfinansiering? Kan någon dömas för det?

Smuts-Sverige har blod på sina händer, genom sina mångmiljardbelopp i bidrag genom åren till Palestina. Vid ett tillfälle gav man 604 miljoner!! Hur många år har det här pågått? Vad går pengarna till? Vi har nu sett i två dagar en massa klipp där Hamas har nya vapen som de använde till stormningen. De tackar idiot-sverige för pengarna.

"Hur mycket pengar ger Sverige till Palestina?
- I år får Sida använda högst 165 miljoner kronor för Sveriges utvecklingssamarbete med Palestina. Det kan jämföras med den senaste redovisade siffran som är från 2021. Då var det totala biståndet till Palestina 604 miljoner kronor, varav 370 miljoner kronor var utvecklingsbistånd."
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Enligt Al Qassam så har IDF redan hunnit ha ihjäl några av sina egna kidnappade soldater i någon eldstrid. Vilket kaos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu får de ju flyktingstatus.

Tvinga dem att säga att Islam har fel och sedan elda upp en koran. Innan man ens överväger att ge dem flyktingstatus samt tvinga dom att konvertera till Kristendomen eller Judendomen.
Senast redigerad av Kratatch 2023-10-08 kl. 22:59.
Citera
2023-10-08, 22:54
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
För Egypten har ett fredsavtal med Israel framförhandlat av USA. I avtalet ingår stängda gränser mot att egyptiska militären får enorma summor pengar från USA.
Gods får inte föras över gränsen mellan Egypten och Gaza. Endast personer. Dock var gränsen stängd också för personer ett tag efter att Hamas tagit kontroll över gränsstationen.
Citera
2023-10-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Dialogpoliserna står väl redo med saft och bullar antar jag...

Vad som hänt där nere är helt jävla groteskt. De har verkligen skjutit alla de kommit åt, män, kvinnor, barn spelar ingen roll. Jag brukar vara skapligt tålig när det kommer till blod och sånt, men när man ser en film på hur asen gått in i ett civilt hem och skjutit alla där och sen när ett av barnen börjar röra sig lite, kanske bara dödskramper, så skjuter de flera gånger till. Hur jävla sjuk i huvudet är man om man gör något sånt liksom?

Som en liten motpol såg jag även en video där palistinier skyddade och förde en Israelisk kvinna och hennes bebis i säkerhet.

Vad som förvånat mig är att jag hade fått för mig att IDF reagerade om så en kattjävel närmade sig gränsen, men nu blev de mer eller mindre totalt överrumplade.

Skulle det hända i Sverige så skulle asen ha mer eller mindre fritt spelutrymme. Vi har inget officiellt som skulle kunna sättas emot något sånt här.

Polisen är inte rustad att möta hundratals om inte tusentals blodtörstiga as med automatvapen, granater och AT vapen... Och militären skulle förmodligen klia sig själva i huvudet en vecka innan de ens kom på tanken att man kanske borde mobilisera lite.

Det skulle väl ungefär vara civila med vapen som skulle kunna möta hotet... och med tanke på att det är Sverige vi pratar om så skulle de förmodligen bli av med vapnen och kastas i fängelset som tack... om de överlevde vill säga...
Kanske en hästsvanspolis med handhjärta kan gjuta olja på vågorna.
Citera
2023-10-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Mmm…och Israel har intressant nog redan dragit parallellen till 9/11. Däremot tror inte jag att det här blir så enkelt för Israel. Iran kommer inte att stå och titta på om Israel går loss med ett blodbad på palestinier i Gaza. Detta kan snabbt eskalera till något riktigt stort.

Något väldigt stort definitivt! Globalt kärnvapenkrig..

Det är redan överhettat innan mellan USA, GB, RU o Kina o nu trillar Iran och eventuellt Nordkorea in?

Skottet i Sarajevo X 1000.000….
Citera
2023-10-08, 22:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Varför skulle Israel använda kärnvapen mot Turkiet? Israel måste väl ha en kärnvapendoktrin?

Säger inte att Israel kommer använda dem men om Turkiet vill lägga näsan i blöt och ge sig in i leken så får de leken tåla.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Enligt Al Qassam så har IDF redan hunnit ha ihjäl några av sina egna kidnappade soldater i någon eldstrid. Vilket kaos.
Det är ju rätt standard att delar av gisslan dör vid fritagningsförsök — eller hela gisslan.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Regeringen utesluter inte indraget bistånd till Palestina som konsekvens av detta.
Funderar… det är ju bara nolla. Här är en av (s)kam-partiets misslyckanden Margot Wallström erkände Palestina. Är det säkert att s-regeringen säkerställde att deras bistånd inte är terroristfinansiering? Kan någon dömas för det?

Privatpersoner kan det. Jag vet inte om SIDA kan dömas för det. Vi har ju inget tjänstemannaansvar så de som jobbar där kan nog göra vad som helst.
Citera
Medlem
SacredSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Ja har för mig det var någon typ av fredsfestival.

En gång för alla:

Det var ett rave. Ett psytrancerave. Psytrance är en genre som är väldigt populär i Israel.
Ravet stormades av araberna och de sköt mot alla urskiljningslöst. Det hände tidigt på morgonen när festen fortfarande höll på och folk dansade till soluppgången.
Jag skulle inte bli förvånad om Shani blev våldtagen också. Dessa djur har fragma runt munnen när de sådär äckligt håller i hennes dreads och har sina ben och äckliga, sandalklädda, crusty arabfötter vilandes på hennes kropp. De ville visa upp den otrogna 'horan' som troffé. Skryta om vad de förgripit sig på. Orgien fortsatte säkert senare då de fortsatte våldta hennes livlösa kropp. Det här är DJUR. LÄGRE ÄN DJUR. DET ÄR SAMMA SLAGS DJUR SOM JUBLAR I SVERIGE IDAG OCH SOM GAPAR "FREE PALESTINA".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in