Ja, och alla som har röstat på liknande partier är medskyldiga till att vi kommer få se liknande attacker även i Sverige framöver.
Islamisterna kommer inte nöja sig förrän alla otrogna antingen konverterat eller slaktats.
Sveriges S och V MÅSTE stå till svars för ALLT dom har gjort. Stödet av Hamas är inget undantag. Hamas har förstört Palestinas chanser att kunna leva ett normalt liv på bara en dag. Det är helt sjukt a S och V inte kan SE att deras stöd av terrorister saboterar livet för vanligt folk i JUST DOM länderna.
Det är ytterst märkligt att Hamas lyckats infiltrera Israel på det här sättet. Mossad som anses vara världen bästa underrättelsetjänst ska alltså helt ha missat detta. Vilket som kan detta leda till något riktigt stort. Hizbollah har redan hakat på och Israel lär väl gå ”full genocide” nu mot palestinierna i Gaza. Då lär Iran blanda sig i och förstås USA. Därefter Ryssland och Kina.
kan man säga att Hamas under attacken satte in allt de hade mer eller mindre och att de medvetet startade krog med Israel? Hur skiljer sig den a händelse från övriga tidigare attacker de utfört? Och va hände med den där kvinnan som attackerades av en grupp araber eller palestinier? Vem var hon och var skedde detta, vad gjorde de med henne?
Att araberna på Al-Jazeera tror sig vet något är väl inte förvånande? Palestinier räknas som illegala kombattanter. Man behöver inte ens ta de som krigsfångar utan kan avrättas på plats eftersom de strider utan uniform och dold flagg.
Att utföra terrordåd mot civila går absolut inte under den lagstiftningen.
Exakt om man ska behöva yra om krigets lagar. Har alltså palestinier noll rättigheter. De är enligt Geneva terrorister. Om Israel ens tar de till fånga och inte avrättar direkt är plus sett till Geneva.
Sveriges S och V MÅSTE stå till svars för ALLT dom har gjort. Stödet av Hamas är inget undantag. Hamas har förstört Palestinas chanser att kunna leva ett normalt liv på bara en dag. Det är helt sjukt a S och V inte kan SE att deras stöd av terrorister saboterar livet för vanligt folk i JUST DOM länderna.
Det är väl positivt att svensson äntligen inser det som vi andra vetat länge.
Man får inte glömma att en STOR procentdel av deras väljare är bidragstagare. Då blir det såhär.
Ryssland invaderar Ukraina - Alla pratar om hur hemskt det är.
Israel har ockuperat och tagit land helt öppet men då är det ingen som reagerar. Man behöver inte stå bakom Hamas bara för att man kritiserar Israels agerande. Ingen kan förneka att dom bara tagit land och gjort till sitt.
Det är ytterst märkligt att Hamas lyckats infiltrera Israel på det här sättet. Mossad som anses vara världen bästa underrättelsetjänst ska alltså helt ha missat detta. Vilket som kan detta leda till något riktigt stort. Hizbollah har redan hakat på och Israel lär väl gå ”full genocide” nu mot palestinierna i Gaza. Då lär Iran blanda sig i och förstås USA. Därefter Ryssland och Kina.
Missat det med flit? Kanske såg hamas planer som en chans att få gå in där och rensa upp en gång för alla,? Judarna är intelligenta, har de verkligen missat detta?
Ryssland invaderar Ukraina - Alla pratar om hur hemskt det är.
Israel har ockuperat och tagit land helt öppet men då är det ingen som reagerar. Man behöver inte stå bakom Hamas bara för att man kritiserar Israels agerande. Ingen kan förneka att dom bara tagit land och gjort till sitt.
Vilket är heeeelt off topic i denna attack mot civila av Hamas.
Ryssvänner försöker motivera ryssarnas vidriga folkmord på just detta sätt.
Det finns regler i krigföring. Ryssen och Hamas beter sig på samma sätt och skiter i dessa regler. Där försvinner all argumentation kring försvar av dessa fittstater.
Precis. Många verkar inte fatta att det finns Palestinska Israeler, och att det mer är en fråga om vad befolkningen tycker på individnivå som avgör hur de väljer att identifiera sig, bo, tala, umgås osv..
Det finns palestinier som bor i israel som är integrerade i det israeliska samhället. Vissa städer är väldigt blandade, som Haifa. I Norra Israel är det massor av araber / muslimer som är Israeler + Druserna som också är Israeler, fast de inte är Judar..
Man skall inte bortse från att det finns en långtgående systematisk rasism/apartheid i Israel som gör skillnad på folk efter vilket religiöst ursprung (inte geografiskt) de har. Men det finns naturliga anledningar till det, för exempel att vissa gillar att sticka en kniv i andra på grund av dessa olikheter.
Palestinier som bor i Israel får ofta vänta ett par år på ett bygglov för exempel, men en bosättning som byggs 2km längre bort på samma kulle avsedd för judiska bosättare får bygglov för 2000 boenheter direkt och statlig finansiering. Om en palestinsk familj i Israel avviker från bygglovet så väntar myndigheterna helt tills de byggt färdigt, sedan kommer de på inspektion och tar ut avgifter på miljonbelopp eller river huset. Det skulle aldrig ske på en bosättning.
Det är en direkt skillnad, och det handlar om att de önskar trygga demografin och demokratiska makten i Israel för en vis memgrupp (inte gengrupp) eller idéfenotyp. Alla människorna som flyttar dit är lojala Israel eller neutrala. Människor som är lojala Palestina eller har släktband som inte är Judiska får inte flytta till Israel ens om deras föräldrar + mor&farföräldrar är födda och uppvuxna där. Kristna och Muslimer är non-grata som invandrare alltså.
Jag jobbade på kibbutz i mitten av åttiotalet i norra Israel. Dom anlitade druser för i princip allt byggnadsarbete (eller alla fall allt murningsarbete).
Jag fattade det som att druserna anses vara kättare av både sunni och shia. Därför såg israelerna inte druserna som ett hot på samma sätt som som man såg andra muslimer som ett hot.
Det jag minns var att alla kibbutznicks där jag var var mycket fientligt inställda till muslimer.
Jag tror att det är svårt att förstå vilket ingrott hat som finns i den regionen.
Den kibbutz jag var på drabbades åtta innan min vistelse av en räd från ett tiotal muslimer från Libanon där tre kibbutznicks dödades.
Utan att välja sida så kan jag ändå säga att jag förstår att det byggs upp ett hat när man drabbas av sådant.
Nu får vi se om USA kan klara av att kriga för Israel samtidigt som de i framtiden kommer kriga mot china, Taiwan frågan är högst aktuellt.
USA lämnade Afghanistan och ville fokusera på china och Ryssland. Men Israel tvingar de att gå in i MÖ igen.
Dream on, Kineserna inser att det inte är värt att kriga mot Taiwan, dom försöker köpa upp världen istället och få makt där istället (se Afrika). Kineser har lite högre IQ än t,ex Ryssar som ligger långt ner på listan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!