2023-10-08, 18:35
Medlem
Det här blir en svår balansgång för Israel. Går de för hårt åt Gaza så tror jag att risken är uppenbar att Iran på något sätt anfaller Israel i ryggen för att, så att säga,"hjälpa sina muslimska bröder".
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av lassesimrishamn
Palestinska kvinnor och barn som får köa i dessa gränsövergångar - vad trodde du?

Detta är skapat av Hamas, dom saboterar allt för sin egen befolkning, helt fruktansvärt. Har du koll på hur dom behandlar HGBTQ+?
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassesimrishamn
Det märks då dina sibkunskaper är vädligt grundliga, fanns sib på din tid? Hur kommer det sig att en f.d major har så skev syn gällande vietnameser och irakier motstånd gentemot imperialism, trodde ni fd officerare, hedrar kombattanter oavsett, menar vart finns professionalismen annars?

Jag kan SIB, men varför gå in i SIB när man kan avståndsbekämpa?
Berätta gärna!

I det här faller kommer Israel att gå väldigt hårt fram, och det kommer Hamas och Gaza snart att märka.
Finns ingen anledning till att riskera eget infanteri när man kan skjuta bort stora byggnadskomplex på avstånd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Nu råkar Palestinier vara Muslimer till största delen, det har inget med saken att göra.
Kina har problem med sin befolkning pga religion, men de har inga problem med andra muslimer i världen då de inte hotar landets intressen. Således kan de vara på Muslimers sida annanstans i världen.

Saker behöver inte vara svartvita, det finns gråzoner.

Ungefär som att Ryssland som stödjer Azerbajdzjan som är muslimer, men krigade med Tjetjener och Afghaner förut.

Föstår du?

Jag förstår, men det tar inte upp det jag talade om, Muslimer har alltid varit muslimer vart dom än är, och rysslands krig mot afghanistan och tjetjenien dök upp lite som en gubbe i lådan här.

Personen innan lyfte att xi står på muslimernas sida, men ser man inom Kina så är verkligheten ganska långt ifrån det, det handlar om grunden i Kina och vad dom tycker, dom vill inte ha Muslimer som tänker själva, för dom vet hur det kommer att bli
Citera
2023-10-08, 18:36
Medlem
Är det någon som tror att Israel kommer att kunna rädda de "flera ggr. mer är dussinet", som de palestinska djuren uttrycker det ( de kan väl inte ens räkna till 20.....)?

Är det någon som tror att Israel kommer att ta någon som helst hänsyn ( inofficiellt) till detta kidnappningsfakta i behandlingen av terroristerna?

Är det någon som tror att Israel inte kommer att använda tillfället att försöka göra mer eller mindre slut på terrorn från Gasa?

Svara gärna, hövligt och med argument.....
Citera
2023-10-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
palestina ahr aldrig varit en egen stat.
Och som du sa tidigare, smälla en atombomb i Israel skulle påverka "Palestina" extremt mycket själva.

Sionisterna hade inte heller egen stat innan och staten uppkom efter brittens dubbelspel med araberna.
Citera
2023-10-08, 18:37
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Hmm inom det militära räknas intelligens knappast som en tillgång

Jag hoppas du skämtar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Jag har all respekt för Judar och jag bor i Sveriges mest utsatta stad.
Synagogan blir konstant vandilserad och låt mig säga såhär det är inte utav svenskar eller nynazister den blir det utan utav samma människor som samlas på Rosengårds centrum kl 17 idag för att fira ett terrordåd.
Så typiskt började precis bli öppnare mot judar i många sammanhang hoppas det inte går tillbaka nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Hmm inom det militära räknas intelligens knappast som en tillgång

Oj, här har vi en blivande major, överste löjtnant eller kapten ser jag.

Jag tror inte din åsikt delas inom försvarsmakten i något land.

Kreativititet, kampvilja, moral, uthållighet och intelligens vinner kriget även om resurserna står i obalans. En kombination av dem är nog bäst.
Citera
2023-10-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
2 israeler mördade i Egypten. Sånna här saker kommer fortsätta världen runt om Israel nu ska föra krigsförbrytelse

Vi får väl hoppas på att Palestinierna i alla länder skickas tillbaka till palestina eller rent av mördas. Världen skulle bli en bättre plats utan palestiniera.

Tvivlar på att de som mördade Israelerna kommer gå fria i Egypten. Inte om Egypten inte vill få seriösa diplomatiska problem.
Citera
2023-10-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Jag hoppas du skämtar?

Han måste ha en mild stroke, det är grunden till allt inom millitären
Citera
2023-10-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Sionisterna hade inte heller egen stat innan och staten uppkom efter brittens dubbelspel med araberna.

Googla Judea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in