2026-05-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Källa på detta.

Såg du inte att överste pedofilskägget fick en bomb i skallen igår? Och ett par veckor innan fick hans företrädare en bomb i huvudet? Alla skall dödas. Israel har listor med tusentals namn som betas av i lugn och ro i takt med att dina äckliga mördar- och sexualförbrytarkompisar identifieras och lokaliseras.

Israel har inrättat en särskild styrka vid namn NILI som givits uppdraget att gripa eller döda samtliga inblandade i terrorattacken och det alldeles oavsett om de bara körde folk i taxi fram till gränsen eller mördade och våldtog.

Att du behöver en "källa" som visar att Israel inte begränsas av "vapenvilor" när det gäller att straffa dessa svin visar bara att du är i stort behov av det där psykiatriska vårdvalet. ALLA kommer att dödas eller gripas. Jakten pågår och den går bra.
Citera
2026-05-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Såg du inte att överste pedofilskägget fick en bomb i skallen igår? Och ett par veckor innan fick hans företrädare en bomb i huvudet? Alla skall dödas. Israel har listor med tusentals namn som betas av i lugn och ro i takt med att dina äckliga mördar- och sexualförbrytarkompisar identifieras och lokaliseras.

Du ordbajsar en hel del. Du skrev att "Vapenvilan gäller inte de ansvariga för terrorattacken 7 oktober." Detta framgår inte av det vapenstilleståndsavtal Israel tecknade med Hamas. Så vad är källan till att vapenstilleståndet inte skulle gälla krigare som deltog i 7-oktoberoperationen?

Har du ingen källa att komma med behöver du inte besvara inlägget. Ingen bryr sig om hur mycket du hatar palestinier eller vilka banala personangrepp du lyckas formulera.
Citera
2026-05-27, 16:30
Medlem
Citat:
Du ordbajsar en hel del. Du skrev att "Vapenvilan gäller inte de ansvariga för terrorattacken 7 oktober." Detta framgår inte av det vapenstilleståndsavtal Israel tecknade med Hamas. Så vad är källan till att vapenstilleståndet inte skulle gälla krigare som deltog i 7-oktoberoperationen?

Har du ingen källa att komma med behöver du inte besvara inlägget. Ingen bryr sig om hur mycket du hatar palestinier eller vilka banala personangrepp du lyckas formulera.

Att du kallar mördarna och pedofilerna som genomförde attackerna 7 oktober "krigare" är i linje med din sexualsadistiska natur. Du stöttar ju massvåldtäkterna på israeliska kvinnor och barn 7 oktober 2023 och kvalificerar därmed som kandidat till "Flashbacks vidrigaste användare" award. Brukar du sitta och säga detta när din mamma eller dotter lyssnar? Att du stöttar våldtäkt på kvinnor och barn så länge de är judar?

En normalfungerande person inser att jakten på kriminella inte har något med vapenvilor att göra. Men som sagt, skicka ett mejl till ambassaden. De har förmodligen bra koll på vem du är och kan rekommendera psykiatriskt vårdval. Sen kan du ju passa på och argumentera med israeliska ambassaden och säga att du minsann tycker att mördare och pedofiler skyddas av vapenvila.
Citera
2026-05-27, 16:31
Medlem
Citat:
Så vad är källan till att vapenstilleståndet inte skulle gälla krigare som deltog i 7-oktoberoperationen?
Hur blir man en "krigare" av att döda civila människor på en musikfestival?
Citera
2026-05-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 555-553
Hur blir man en "krigare" av att döda civila människor på en musikfestival?

Finns knappast någon som är "civil" i Israel då de flesta gjort värnplikten och kan inkallas. Extra korkat att kalla de som besökte festivalen för "civila" då de flesta var värnpliktiga på permission. Alla har en moralisk och legal rätt att försvara sitt land och sitt folk mot utrotning. Denna rätt har även palestinier.
Citera
2026-05-27, 16:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Så du argumenterar för att det är exceptionellt låg dödlighet i Gaza därför att folk dör inte av naturliga orsaker utan pga onaturliga orsaker såsom t.ex. krig?

Självklart att de som dör i krig eller lämnar Gaza drar ner den naturliga dödligheten i Gaza.
Citera
2026-05-27, 17:14
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Självklart att de som dör i krig eller lämnar Gaza drar ner den naturliga dödligheten i Gaza.
Min uppfattning är att siffran 6.000 döda per år är på tok för låg. Det är vad jag tror. Jag har inget som stödjer min tro så jag är naturligtvis väldigt osäker men jag har inte heller sett något som motsäger detta (förutom det du skriver). Jag tror även att antalet som dött i kriget sedan 7:e oktober är betydligt lägre än vad som redovisas av Hamas. De gör ju å andra sidan ingen hemlighet av att de inte gör någon åtskillnad på civila och Hamasterrorister.
Citera
2026-05-27, 17:24
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Min uppfattning är att siffran 6.000 döda per år är på tok för låg. Det är vad jag tror. Jag har inget som stödjer min tro så jag är naturligtvis väldigt osäker men jag har inte heller sett något som motsäger detta (förutom det du skriver). Jag tror även att antalet som dött i kriget sedan 7:e oktober är betydligt lägre än vad som redovisas av Hamas. De gör ju å andra sidan ingen hemlighet av att de inte gör någon åtskillnad på civila och Hamasterrorister.

47% av populationen var barn när kriget startade. Medianåldern i Gaza var 18.
Citera
2026-05-27, 18:19
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:

Nej, och spelar det så stor roll ens? 1000 civila döda, 8000 civila döda, 40 000 civila döda. Varenda civil död är en civil död för mycket, och så länge ens beteende driver civila döda så är det något som bör kritiseras.

Oavsett om det är en palestinier, israel, iranier eller amerikan som är offer eller förövare.
Citera
2026-05-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Nej, och spelar det så stor roll ens?

Ja, det spelar ALL roll. Oaktat att diskussionen du kommenterade gällde civila som dött av naturliga orsaker...

Varför spelar det roll? Därför att dödande av civila inte är olagligt enligt krigets lagar så länge en proportionalitetsbedömning gjorts före anfallet. Bedömningen av proportionalitet behöver i efterhand inte vara korrekt så länge som den var rimlig när den gjordes. "Vanligt" folk tror ofta att det är olagligt att i krig bomba en byggnad med civila. Så är det inte. Men det skall vara proportionerligt i förhållande till det militära värdet av att bomba byggnaden.
Citera
2026-05-27, 19:29
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ja, det spelar ALL roll. Oaktat att diskussionen du kommenterade gällde civila som dött av naturliga orsaker...

Varför spelar det roll? Därför att dödande av civila inte är olagligt enligt krigets lagar så länge en proportionalitetsbedömning gjorts före anfallet. Bedömningen av proportionalitet behöver i efterhand inte vara korrekt så länge som den var rimlig när den gjordes. "Vanligt" folk tror ofta att det är olagligt att i krig bomba en byggnad med civila. Så är det inte. Men det skall vara proportionerligt i förhållande till det militära värdet av att bomba byggnaden.

Jo men man behöver inte ha någon doktorsgrad i sociologi för att inse att den med mer makt och resurser ofta har tolkningsföreträde i den typen av situation, då det finns ganska mycket svängrum.

Definitioner kring lagligt och olagligt mördande blir snabbt ganska godtyckligt, och någonting man kan manipulera genom lögner, nätverk, PR, media, stjärnadvokater, hot osv.

Människor som resonerar kriminellt är de som brukar vara bäst på att gömma sig bakom såna böjliga definitioner. En bra värld byggs troligen inte på de premisserna.

Civila döda är civila döda, och producerar man civila döda har man ett problematiskt beteende - olagligt eller inte.
Citera
2026-05-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert

Definitioner kring lagligt och olagligt mördande blir snabbt ganska godtyckligt

Lagligt dödande kan per definition aldrig vara mördande eftersom mördande per definition alltid är olagligt. Är det inte du som brukar vara noga med orden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in