Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
98% Säger att dom är stolta över att vara Palestinier. Inte att dom var stolta över attacken.
Den andra länken funkade inte utan konto men såg att personen som kom med påståenden var Magnus Norell. Detta är alltså inget bevis utan ett påstående från en person. En person som dessutom blivit ifrågasatt av andra fordkare.
Flera stora muslimska organisationer bygger upp ett parallellt samhälle och är kopplade till den islamistiska rörelsen Muslimska brödraskapet. Det skriver den erkände terroristforskaren Magnus Norell i en rapport. Men rapporten får hård kritik av ett 20-tal av Sveriges främsta forskare på islam som menar att Norell saknar belägg.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/2...rt-om-islamism
Inte heller din tredje länk bevisade ditt påstående.
Så du kammade hem 0.
1.
Enkäten genomfördes mellan den 31 oktober och 7 november 2023, det vill säga cirka en månad efter attacken, vilket innebär att så gott som alla i Gaza och utanför redan kände till hur attacken gick till. Sociala medier är fyllda med bevis på att palestinierna var fullt medvetna om händelserna.
Enkätens rubrik börjar med:
Wartime Poll:.. Den undersöker hur det pågående kriget, som startade med Hamas attack i Israel, har påverkat palestinier i Gaza och på Västbanken, det vill säga vad som har förändrats till följd av kriget.
En av frågorna var: "Are you feeling prouder as a Palestinian now?" (underförstått: jämfört med före den 7 oktober?). 98 % av palestinierna svarade: "Yes, I am feeling
prouder as a Palestinian now." (underförstått: ja, jag är en
stoltare palestinier nu, för att Al-Qassam Brigades och Islamic Jihad spöade judar samt tog gisslan den 7 oktober, och för att tusentals "civila" passade på att plundra israeliska byar.)
2.
Kvartals artikel "Detta talar för att dödssiffrorna i Gaza är överdrivna" låg tidigare inte bakom betalväggen. Den har även varit tillgänglig som en "inläst text." Ingressen i artikeln lyder: "Det pågående kriget är ett dilemma eftersom
Hamas vill maximera de civila förlusterna, samtidigt som Israel vill minimera dem," skriver terrorforskaren Magnus Norell. "Vad har Israel för ansvar när de civila palestinierna i Gaza medvetet har satts i fara av sina egna ledare?"
Denna ingress är tillräcklig för att stödja min tes om att Hamas taktik syftar till att orsaka så många dödsoffer som möjligt. Om det finns någon som kan terrorism och Mellanöstern, så är det Norell, möjligen även Ranstorp, åtminstone i Sverige. Den SVT-artikeln du länkar till är från 2017. Israel och Palestina nämns överhuvudtaget inte. BTW: Att hänvisa till SVT i fråga om Mellanöstern är bara löjligt, då kan du lika bra hänvisa direkt till al-Jazira.
3.
Min tredje länk är bara en av tusentals som bortom allt tvivel bevisar att Hamas är Gaza och Gaza är Hamas. Är alla gazabor pro-Hamas? Nej, naturligtvis inte. Men de som är det är
tillräckligt många för att man ska kunna beteckna hela befolkningen som en Hamas-fanklubb, ansvarig för Hamas framväxt och frammarsch.
Jag har rätt, du har fel.