Hej Darude vart tog du vägen

?
Trodde att jag skulle missa att informera dig att Pallarna kommer få fasta på Ramadan den hårda vägen
Sen vill jag bara påminna hur fel dina analyser har varit....ren klarspråk totalt urblåsta
1. Du trodde ICJ skulle döma Israel. Har gått över en månad sen domen kom...ingenting...
2. Dina pallar får inget stöd av omvärlden... lite mat leverans från luften som föder 0.0001% av befolkningen
3. Du sa att araberna skulle enas.... KSA börjar titta tillbaka till affärerna med Israel bra va?
Snart Darude...snart är Hamas fria från synd...
Skorpion skavdronens stridsflyg är beväpnade och tankade... snart Darude så kommer Pallarna
BE om att ha evig fred med Israel
Lyssnar du inte? det har aldrig varit en räddningsaktion.... det är ett fullskaligt krig med Arme,Pansar ,Flygvapen, Flotta och underrättelsetjänsten.
Vad förstår du inte? Hamas kommer dö... oavsett om de ger tillbaka gisslan...
Det enda Pallarna får utav frisläppta gisslan är mer mat på bordet,
tid att reflektera sina synder, men Hamas kommer inte undan...
Darude vad tror du? Tror du pallarna kommer vara lika korkade efter detta eller tror du de kommer förstå?
Edit: Din idol Nasrallah (Hizbollah) kommer inte kunna deltaga i hans vuxna barnbarns begravning . Israel dödade terroristen
Vad tror du? kommer Nasrallah våga komma ut ur sitt råtthål? eller är han för rädd att dö?
Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Varför skulle Hamas släppa gisslan när Israel inte tänker göra några eftergifter? Israel har ju dels redan planerat för en fullskalig etnisk rensning, och redan i november påtalade Netanyahu att man tänker fortsätta sina härjningar inne i Gaza och på Västbanken oavsett om gisslan släpps eller inte - och dessutom vägrar de själva skaka hand på ett gisslanutbyte eller en varaktig fredslösning. Listan bör Hamas förstås kunna släppa. Men i stort finns inget kvar att förhandla om när "vapenvilan" i Israels fall endast är tänkt att ge de trossniffande sadisterna i IDF en välbehövd "schlafstunde" på andra sidan muren innan de fortsätter sina massakrer mot civilbefolkningen. Givetvis anser jag att Hamas borde släppa gisslan, redan i oktober, men samtidigt förstår jag att det från deras perspektiv inte finns några skäl för det.
Gisslan har aldrig varit huvudmålet. Planen redan från början var uppenbarligen att anföra skäl för etnisk rensning, dvs bomba de norra delarna för att tvinga palestinierna söderut och sedan med våld samföra befolkningen i Rafah, knutpunkten för ett sista intensivt angrepp för att få Egypten att öppna gränserna för "palestiniernas egen säkerhet". Det är avsikten med kriget, och det är också därför man så utstuderat angripit civil infrastruktur, historiska monument och andra samhällsviktiga mål, helt enkelt för att tillintetgöra de sista spåren av palestinierna. Detta påpekade jag mycket tidigt in i konflikten, och nu finns det inte en enda sakkunnig som är av annan åsikt.
Ett återkommande argument för att det är palestiniernas eget fel brukar vara att "
ingen vill ha palestinierna". Inte ens arabländerna. Det komiska här är ju förstås att ingen i Europa ville ha judarna heller, något den intellektuella giganten Finkelstein påtalade för en mycket arrogant och fräsande Alan Dershowitz i en debatt nyligen. Givetvis hade inte Dershowitz något svar på frågan huruvida även nazisterna hade rätt att fördriva judarna med samma argument.
Haaretz har på senare tid börjat leverera ovanligt neutrala och träffsäkra analyser:
https://www.haaretz.com/middle-east-...f-4cffa3aa0000
Det är uppenbart att de något mer "liberala" krafterna i Israel börjat vakna.