2024-01-20, 07:27
Medlem
Här är en utmärkt video som förklarar SA i ICJ mot Israel angående folkmord i Gaza.

https://www.youtube.com/watch?v=484XEbLsbQo
Citera
2024-01-20, 08:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Här är en utmärkt video som förklarar SA i ICJ mot Israel angående folkmord i Gaza.

Hur skall Gaza gå vidare utan Hamas? Det är den stora frågan..
Citera
2024-01-20, 08:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Xenonen, Darude, Bläckis (Giant Squid)

Jag måste sorgligt meddela Er att aset som kidnappade G.Schalit är nu med 72 demoner.

https://m.jpost.com/israel-hamas-war/2024-01-19/live-updates-782861

Wael Makin Abdallah Abu-Fanounah = rostar nu i helvetet. Jag kan lova Er.... han kommer inte vara ensam

En terrorist som vigt sitt liv att terrorisera och jvlas med andra. En avradikalisering är nödvändig i Gaza och på Västbanken. Egypten måste öppna gränsen.
Citera
2024-01-20, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome

SA’s anklagelser är fars-artad politik.. från en nation som ständigt hyllar folkmord/mördare själva.

Ett axplock av olika demokratiers syn på det hela:

Citat:
More and more countries reject South Africa's accusation at The Hague.

France 🇫🇷 To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold. The notion of genocide cannot be exploited for political ends.

Britain 🇬🇧 South Africa's case was completely unjustified and wrong. The UK government stands by Israel's clear right to defend itself within the framework of international law.

USA 🇺🇸 The charges are meritless and particularly galling given that Hamas, Hezbollah, the Houthis, and their supporter, Iran, continue to openly call for the annihilation of Israel and the mass murder of Jews.

Germany 🇩🇪 The German government decisively and expressly rejects the accusation of genocide brought against Israel before the International Court of Justice.

Canada 🇨🇦 Our wholehearted support of the ICJ and its processes does not mean that we support the premise of the case brought forward by South Africa.

https://nitter.net/AvivaKlompas/status/1748202903427248192#m
Citera
2024-01-20, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
En terrorist som vigt sitt liv att terrorisera och jvlas med andra. En avradikalisering är nödvändig i Gaza och på Västbanken. Egypten måste öppna gränsen.

Egypten har ju snarare förstärkt gränsen och lär knappast ta emot några större mängder palestinier.

Det är rätt förståeligt att Egypten likt alla andra är försiktiga med att härbärgera blodtörstiga terrorister.
Citera
2024-01-20, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
SA’s anklagelser är fars-artad politik.. från en nation som ständigt hyllar folkmord/mördare själva.

Ett axplock av olika demokratiers syn på det hela:

https://nitter.net/AvivaKlompas/status/1748202903427248192#m

Det enda landet jag hade som frågetecken där var Frankrike. De andra var jag ganska säker på vad de skulle säga. SA har större problem än mord och de hyllar folkmord. Landet riskerar bli en failed state. Men SA är inte den anklagade i detta fall. Dessutom är det ofta så i dessa fall en politisk aspekt och mindre en rättviseaspekt.

Jag vet inte vad SA har tagit upp. Jag skulle egentligen ta upp västbanken mer än Gaza. Där finns det mer bevis för rena Israelisk missdåd ut i från folkmordsperspektivet. Jag har inte sett bevis för folkmord i Gaza ännu. Dock har jag klara misstankar på några av de israeliska politikerna. Men de sitter som tur inte i krigskabinettet.

Israel har också rätt. Hamas vill utföra folkmord.
Citera
2024-01-20, 10:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Egypten har ju snarare förstärkt gränsen och lär knappast ta emot några större mängder palestinier.

Det är rätt förståeligt att Egypten likt alla andra är försiktiga med att härbärgera blodtörstiga terrorister.

Fast då ser Egypten alla palestinier i Gaza som terrorister? Lite märkligt ställningstagande då egyptier och palestinier är ett brödrarfolk. Vilket är viktigast.att rädda palestinska liv från krig eller att trilskas med att ha gränsen stängd för att man inte vill ta emot några palestinier?
Citera
2024-01-20, 11:25
Medlem
De är inte ockuperade...
Du är redan avslöjad.

Du tycker att bara att Israel ska låta sig bli dödade och när Israel försvarar sig så är det folkmord

Du förstår xenonen , skillnaden mellan mig,IDF och dina kompisar är att IDF och jag är civiliserade.

Skulle Ryssland erövra Sverige så skulle jag iaf inte gå och döda civila ryssar på en fest eller kidnappa deras barn.

Men nu kommer Gaza straffas ...
Du kan bara hjälplös titta på nu...

Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
För att Palestina är ockuperat av Israel?
Senast redigerad av David1982 2024-01-20 kl. 11:26. Anledning: tillägg
Citera
2024-01-20, 11:38
Medlem
Vet inte om du vet det men , Egyptens President Al Sisi hatar pallar.
Du vet pallar har en förmåga att välja fel sida.

När Irak anföll Kuwait så var Pallarna med Irak.

När Mubarak Egyptens fd president störtades och muslimska brödraskapet vann så lovsjöng pallarna det och Al Sisi var ju general under Al Sisi.

Så Al Sisi är närmare Israel
Han är min idol när det gäller tunnel sabotage. Han kör Kairos avloppsvatten in i dessa tunnlar 😅 väldigt kreativ man

Citat:
Fast då ser Egypten alla palestinier i Gaza som terrorister? Lite märkligt ställningstagande då egyptier och palestinier är ett brödrarfolk. Vilket är viktigast.att rädda palestinska liv från krig eller att trilskas med att ha gränsen stängd för att man inte vill ta emot några palestinier?
Senast redigerad av David1982 2024-01-20 kl. 11:39. Anledning: tillägg
Citera
2024-01-20, 11:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Vet inte om du vet det men , Egyptens President Al Sisi hatar pallar.
Du vet pallar har en förmåga att välja fel sida.

När Irak anföll Kuwait så var Pallarna med Irak.

När Mubarak Egyptens fd president störtades och muslimska brödraskapet vann så lovsjöng pallarna det och Al Sisi var ju general under Al Sisi.

Så Al Sisi är närmare Israel
Han är min idol när det gäller tunnel sabotage. Han kör Kairos avloppsvatten in i dessa tunnlar 😅 väldigt kreativ man

Ändå tillåter Al Sisi under 16 år sett till att Hamas kunnat rusta för krig mot Israel. Hur går detta ihop?
Är det inte så att Al Sisi i tysthet stött Hamas krig att utplåna Israel?
Citera
2024-01-20, 11:45
Medlem
Smugglare finns alltid inte minst Sinai

Det är svårt...USA/Mexiko gränsen, Medelhavet etc så kommer vapen in...

Israel tills nu har äntligen fattat att man måste gå in och utplåna dem helt.

Citat:
Ändå tillåter Al Sisi under 16 år sett till att Hamas kunnat rusta för krig mot Israel. Hur går detta ihop?
Citera
2024-01-20, 13:00
Medlem
Israel fortsätter leverera

"Under det senaste dygnet har israelisk militär ha trappat upp sin offensiv i Gaza. De ska även ha utfört flera flyganfall på olika platser kring Khan Younis.

Runt 165 palestinier ska ha dött och 280 ska ha skadats de senaste 24 timmarna enligt den Hamasstyrda hälsodepartementet i Gaza."

Men jag tycker kriget börjar matas av, tråkigt nog. Vill se höghus raseras i Gaza och att allt ligger i ruiner. Både Hezbollah och Hamas verkar vara sjukt rädda nu och ligger och trycker i nån kulvert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in