Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Tycker du verkligen det är trevligt när människor dödas? Sök hjälp! Sen är videon troligen delvis fejk.
Det är inte trevligt när israeler eller palestinier dör. Sen kan jag förstå varför Israel svarar som de gör. Och det var precis vad Hamas önskade sig. Det kommer troligen sluta när cirka 50 000 palestinier är döda. Det kommer dö kanske 1500 israeler. Om kriget utvidgas, så kommer fler människor dö. Det är inte inräknat de palestinier som riskerar dö av svält och sjukdom.
Jag är i grunden proisraelisk men sitter inte hoppas att de ska ha ihjäl en massa palestinier. Jag hoppas dock att de kan eliminera Hamas som organisation.
De enda som kan stoppa Israel är USA:s regering.
Israel har hittills gjort det här bra men frågan är mycket koll de har på de 230 i gisslan.
Vad händer om Hamas dödar alla i gisslan och smiter ut bland folket. Enligt dem själva har de redan en ”seger” efter slaktandet av 1200 personer. Nu skall de försöka få ut 5000 palestinska fångar ur israeliskt fängelse.
Är de pressade kanske de dödar alla i gisslan. Detta skulle slå mot Netanyanu. En mördarsekt har redan utfört ett massmord. De är kapabla men vi får hoppas att de israeliska soldaterna hittar dem.