2023-10-20, 22:28
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det är väl snarare du som är korkad som tror att Israel kontrollerar allt el och vatten.
De har egna generatorer, paneler och annan infrastruktur som försörjer dem delvis.

Ja, de la upp en egen video på hur de gräver upp rör för vattenförsörjning för att göra raketer.
Så en på dig själv du. Dags att sluta supa nu Glenn?

https://www.google.com/search?q=gaza...NB27x138Y,st:0

Hur i hela Hisingen skall du få generatorer att fungera i Gaza om du inte har eller bränsle?
Citera
2023-10-20, 22:29
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Du kommer att se. Det kommer att vara 2 miljoner Gazabor i Södra Gaza och 90% av de hus som finns i norra Gaza kommer man inte kunna bo i efter kriget. Israel kommer att se att hus kommer att raseras. Norra Gaza kommer att jämnas med marken. Innebär att 1 miljon människor inte kommer att ha ett hem att återkomma till. Då kommer man vara tvungna att de kommer till Egyptien.

Husen kommer att byggas upp igen som alltid när Israel raserar hus. Det finns ingen chans att Egypten tar emot en miljontals Gazabor. Man har sagt det i decennier, det har aldrig skett och det kommer inte ske nu.
Citera
2023-10-20, 22:29
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Ojdå, trampade visst på dina ömma tår. Det är skillnad på Gaza och Västbanken, framförallt vad gäller yta och befolkningstäthet. Men Israel för liknande hårdföra politik mot palestinierna i båda områdena. Och just nu är det humanitära det viktigaste, dvs att Israel tillåter hjälpen till Gaza att komma fram. Som sagt var, 50% av Gazas befolkning är under 18 år. Ju mer övervåld som Netanyahu gör sig skyldig till desto mera Israelhat.

Ni har gjort era val, nu skördar ni konsekvenserna av dem...
Citera
2023-10-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, det skulle döda debatten helt om du kan hitta en källa där Netanyahu säger att Israel skapade Hamas. Kör.
Är precis/just denna Netenyahu som skapat terrorister i Palestina..
Många glömmer att samma Netenyahu, står åtalad för kraftig inhemsk korruption..
Terror attentat av Hamas, var rena bingo för denna Netenyahu.
Citera
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag tänkte precis säga detsamma då vi kommer få hundratusentals palestiner hit till Sverige till följd sb det här kriget som du hetsar på.en rabies smittad hund.
Antalet palestinier sjunker dag för dag. Vad klagar du över?
Citera
Citat:
Vad menar du ordna sin el och vatten själva? Israel kontrolletar ju deras vatten och el? Hur skall.de göra det när de är ockuperade av världens mest avancerade arme, omgärdade av fängelsemurar och stängsel?

Och hur vet du att de gjorde det? Är du på plats och såg när palestietma själva förstörde sin egen vattenförsörjningen?

Nej, du är så korkad att jag lägger ner. Du tar min tid.

Du har dålig koll. Hamas gjorde en egen propagandavideo om det för att visa hur dedikerade de är till ”kampen”

https://x.com/visegrad24/status/1712...160050516?s=46
Citera
2023-10-20, 22:31
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Jag tänkte precis säga detsamma då vi kommer få hundratusentals palestiner hit till Sverige till följd sb det här kriget som du hetsar på.en rabies smittad hund.
Jaha, så det är jag som hetsar för att jag slår hål på dina dåliga argument?
Jag bara konstaterar att du verkar gillar araber väldigt mycket och blir förvånad över att du inte vill ta hand om dem i ditt kära Göteborg.

Jag ser mest att araber skapar kaos överallt där de är, i Israel, i deras egna hemländer och i Sverige och har därför stor förståelse för Israels dilemma.
Citera
Medlem
Då får pallarna slå sina kreativa huvuden ihop och bygga ett kraftverk/vattenverk kompetensregnet bara flödar i Gaza.

De är säker världens bästa tunnelbyggare nu. Om de avmantlar raketerna så har de väl några delar för att börja sitt projekt Rom byggdes ju inte på en natt

"Mest avancerade arme" men du sa ju att Israelerna är svaga och rädda.....då är det ingen match mot de tappra jihadisterna och Allah
Bara kör över Israel då...

Eller så är Israel inte att leka med??

Får bestämma nu...hur ska du ha det?

Citat:
Vad menar du ordna sim el och vatten själva? Israel klntrolletar ju vatten och el? Hur skall.de göra det när de är ockuperade av världens mest afvamverade arme omgärdade av fängelsemurar och stöngsel?

Och hur vet du att de gjorde det? Är du på plats och såg när palestietma själva förstörde sin egen vattenförsörjningen?

Senast redigerad av David1982 2023-10-20 kl. 22:33. Anledning: rättelse
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vår man i verkligheten alltså. Kan du förklara för en oinsatt varför människorna i Gaza väljer att skaffa så många barn om det är så hemskt där?

Ett folk som dessutom påstår sig inte ha mat eller vatten, men som kan bygga granater och vapen för miljarder dollar.
Citera
Medlem
Citat:
Vad menar du ordna sin el och vatten själva? Israel kontrolletar ju deras vatten och el? Hur skall.de göra det när de är ockuperade av världens mest avancerade arme, omgärdade av fängelsemurar och stängsel?

Ni islamister har ju haft 70 år på er att fixa så enkla saker som el och vatten till er befolkning. Skiter ni i det eller är ni bara inkompetenta?
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razler
Eller så kanske civiliserade människor förstår att det är fel att heja på barbarer som hyllar terrororganisationer strax efter att de våldtagit kvinnor, slaktat familjer och kidnappat barn. Men ok, alla lyckas inte i livet.

Nu gällde väl diskussionen i förstone IDFs påståenden om att Greta var antisemit och att alla som associerar sig med henne är antisemiter och/eller också förespråkar terrorism. Några snorungar som klimatstrejkar från skolan är alltså enligt denna logik terroristförespråkare och/eller antisemiter. Men ok, alla lyckas inte när de försöker tänka.
Citera
2023-10-20, 22:32
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Vad säger Greta och MP eftersom olja är dåligt för miljön.

Greta har nu tagit ställning. Kanske ska man inte vara förvånad över att hon stödjer Isalmistiska terrorister och bestialiska mord av barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in