2023-10-18, 19:23
Medlem
Nu börjar läkarna obducera offren från Hamas attack.

"Chen Kugel berättar och visar förkolnade kroppar på en skärm för de samlade journalisterna. Kropparna har behandlats bestialiskt innan de dog. Det är människor som har bakbundits, brunnit upp eller skjutits i nacken eller under hakan och uppåt.

– I vissa fall kan vi se hur de har kulhål i händerna och sedan i huvudet eller bröstet, som om de hade försökt skydda sig med händerna mot kulorna, förklarar patologen." (AB)

"Antalet barn är fortfarande under arbete. En del har huvudet separerat från kroppen, liksom en del vuxna.

– Men jag kan inte med fastställa hur det har gått till. Jag vet inte om det är orsakat av knivar eller från en tryckvågor. En tryckvåg kan lätt skilja ett huvud från en kropp, säger han." (AB)

Hamas mördade barn. Nu mördar de sina egna. Hamas bör kapitulera i stället för gömma sig bakom oskyldiga Palestinier. Då tar kriget slut och inga fler behöver dö.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEVOP6/lakarna-identifierar-de-doda-jag-ar-tuff-men-grater-inombords
Citera
2023-10-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Ni hamaskramare inte kloka någonstans. Vart är kratern ? Vart är det förstörda sjukhuset ? Varför är Hamas och alla som anklagade Israel helt tysta nu ? Vart är alla 500 offer ? Var det 500 offer ?

Är det otänkbart att Hamas raketer som är byggt med avloppsrör kan gå sönder? Ja, troligen .. Fan jag blir helt hopplös när jag läser i tråden.

https://youtu.be/GbZS3Q3jH1M?si=56GSBgf0AhnDjl8r
Citera
2023-10-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Hoppas på det. Jag tror kriget kommer utspela sig mellan de vakna och "the woke". Regnbågsflaggan på ena sidan mot humanisterna på den andra.

Jag tror att kriget kommer i östra medelhavet. Precis där dom nu börjat.
Israel med hjälp av UK och USA och kanske Frankrike kommer att stå upp för friheten. Palestina blir ett minne där man kommer att överge islam. Kanske tar man med sig andra delar också, men tro mig, om palestina faller, glöm islam framåt.
Det blir synagogor och kyrkor på hela gazaremsan.
Citera
2023-10-18, 19:27
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Det har dött fler barn i Gaza dessa 5 dagar än under hela det två åriga kriget i Ukraina.

Enligt Hamas.
Citera
2023-10-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Det har dött fler barn i Gaza dessa 5 dagar än under hela det två åriga kriget i Ukraina.
Hur vet du det?
Citera
2023-10-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Tro mig, jag blir än mer hopplös när Flashback-detektiver försöker spinna på ett narrativ som knappt existerar, och upprepa det konstant tills de blir en trådsanning. Härlig taktik det där.

Har ni inte lärt er efter "missilattacken på vägen som dödade 70" vilket också visade sig vara falskt ? Ingen missil från IDF där heller visade det sig. Men där är det desto mer troligt att Hamas sprängde civila i luften som en false flag eller för att hindra dom från att fly söderut.
Citera
2023-10-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Hur vet du det?

Är lustigt att alla källor på döda i Palestina kommer från Hamas .. Låter förtroendeingivande !
Citera
2023-10-18, 19:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu börjar läkarna obducera offren från Hamas attack.

"Chen Kugel berättar och visar förkolnade kroppar på en skärm för de samlade journalisterna. Kropparna har behandlats bestialiskt innan de dog. Det är människor som har bakbundits, brunnit upp eller skjutits i nacken eller under hakan och uppåt.

– I vissa fall kan vi se hur de har kulhål i händerna och sedan i huvudet eller bröstet, som om de hade försökt skydda sig med händerna mot kulorna, förklarar patologen." (AB)

"Antalet barn är fortfarande under arbete. En del har huvudet separerat från kroppen, liksom en del vuxna.

– Men jag kan inte med fastställa hur det har gått till. Jag vet inte om det är orsakat av knivar eller från en tryckvågor. En tryckvåg kan lätt skilja ett huvud från en kropp, säger han." (AB)

Hamas mördade barn. Nu mördar de sina egna. Hamas bör kapitulera i stället för gömma sig bakom oskyldiga Palestinier. Då tar kriget slut och inga fler behöver dö.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEVOP6/lakarna-identifierar-de-doda-jag-ar-tuff-men-grater-inombords
Visst behöver inte fler dö ifall Hamas ger sig, men det betyder inte att judarna och anerikanerna med dem kan frånsäga sig ansvaret för belägringen av Gaza.

Israel använder brist på mat, vatten och mediciner som utpressning. Det kan aldrig någonsin ses som någonting annat än krigsbrott. Att sedan jag personligen anser att detta är fullt rimligt för att få tillbaka gisslan, och dessutom rimligt för att svälta ut fienden, ändrar inte på sakförhållandet.

Det här med att försöka låtsas att det finns regler i krig är rent larv för övrigt. Ingen bryr sig om FN när det väl kommer till kritan.
Citera
2023-10-18, 19:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Kanske kommer sanningen fram om vem som är skyldig till bombningen av sjukhuset i Gaza. Oavsett vem det är men skulden kortsiktigt faller på Israel innan utredningarna kan lämna sina svar. Kortsiktig vinner också Ryssland genom att fokus flyttas från Ukraina där hundratals sjukhus och andra vårdinrättningar bombats av Ryssland.

Syns det är talande att historien "Israel bombade sjukhus" har fallit bort, tidningarna har droppat det hela. Det fanns ingen "skandal" att skriva om ?

Inte samma intresse.., om det visar sig vara Hamas som ligger bakom ?
Citera
2023-10-18, 19:38
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Det måket är oupnåligt för israel. Många 1000 tals nya kommer ansluta till hamas från hela världen för att hämnas israeliska barnamord. Israels vidrigheter är den bästa "reklamen" Hamas kan få.

Det är möjligt att hatet aldrig släpper sitt grepp om Islamisterna. Hur det än blir med det saken, så måste Hamas bort nu.
Citera
Medlem
Captaindocs avatar
Många som kommer med motargumentet att Israel tog på sig bombningarna initialt för att sen ta bort sin tweet eller vart det nu var. Nån som har bild eller liknande på vad och vem av Israels talesperson som sa det?

Har inte sett den på hela dagen och är genuint nyfiken på om den existerar.
Citera
Medlem
Israelisk politiker säger att Gazas barn har sig själv att skylla, kolla hur hon skriker, ren psykopat.
Video Israeli MK: 'Gazan children brought it upon themselves'
https://www.middleeastmonitor.com/20231018-israeli-mk-gazan-children-brought-it-upon-themselves/
Sådana här uttalanden gjorde väl inte ens tyska nazisterna om barn?

Och nu har Israel bombat en moské med, flera dödade
BREAKING: Israel just bombed the Nuseirat #Mosque in Gaza, killing displaced people seeking shelter.
https://twitter.com/WorldTimesWT/status/1714658411424428339

Jämna israeliska regeringen med marken, det räcker nu med deras folkmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in