2023-10-16, 20:39
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
Herregud! Skäms du inte! Var har Genevekonventionen varit under alla 75 år ? Netenyaho har dödats tiotusentals civila Palestinier, borde ni han inte vara i domstolen i Haag just nu?
Israel har kritiserats av världssamfundet de gånger de gått över linjen, precis som PLO, Fatah och nu senast Hams kritiserats när de gått över linjen.
Jag vet inte hur länge du levat i Sverige men det var tidigare populärt för svenskar att bojkotta israeliska matvaror efter det som skedde i flyktinglägrena Sabra och Shatila i Libanon på 80-talet (även om den utfördes av kristna falangister, inte israelisk militär) Men detta stöd för Palestina har långsamt gått över i takt med att Israel blivit mera demokratiskt, och de palestinska grupperna blivit mera extrema. Så det är därför inte förvånande att så många nu faktiskt stödjer Israel efter den senaste massakern.
Oavsett, hela "öga för öga, tand för tand"-retoriken kommer enbart göra alla blinda tillslut, så det är lika bra att folk (israeler som palestinier) slutar se till historien hela tiden och istället gör allt för att få sin egen och sin familjs framtid så bra som möjligt.
Exempelvis Gaza kunde ha fått en bra framtid om inte Hamas tagit makten, men Hamas tänkte hela tiden på historien och skulle hämnas, så nu blev det som det blev...

Citat:
I alla fall alla dessa konventioner tror jag inte på, de är påhittade av väst för att gynna väst intresse.
Väst är bara hycklare och ljugare, vi sett er i Iraq, Syrien, Afghanistan och överallt.
Ni använder dessa lagar när det gynnar er bara! I mina ögon om någon ockuperar mitt land då är han en ockupant och terrorist och förtjänar döden. Förutom barn som är alltid oskyldiga!
Krigsbrott har även blivit utrett mot väst. Exempelvis de amerikanska soldater som styrde Abu Ghraib-fängelset fick alla fängelse för de brott som begicks där.
Historiskt sett har flera militära ledare från det forna Jugoslavien (som också ligger i Europa) fått hårda fängelsestraff för krigsbrott, vissa till livstids fängelse.
Flera ledare som tidigare styrde Nazityskland fick hårda straff efter krigets slut, många blev till och med avrättade.
Förutom dessa så är det få, men det har inte heller utkämpats så många krig i väst efter andra världskriget.
Så nej, du har faktiskt helt fel i att dessa lagar enbart gynnar väst!

Citat:
Tack för dina hoppningar att Israel ska sluta med bosättningar, men vem FAN bryr sig om vad du hoppas!
Ingen, men det är viktigt att visa för en fundamentalist som dig att allt inte är svart-vitt här i världen.
Du resonerar på samma dogmatiska sätt som en högerextrem, enda skillnaden är att ni tyr till olika ideologier.

Citat:
Israel och m.h.a. Fatah kör hårt med att bygga nya bosättningar
Bevisa att Fatah bygger judiska bosättningar.
Du kastar smuts på dina palestinska bröder, som faktiskt lyckats hålla sitt samhälle i skick, vilket inte kan sägas om dina mordiska bröder i Gaza.

Citat:
Judejävel förorenar Alaqsa dagligen och det är grundorsaken till det som hände 7/10. Hamas har varnat dem mkt. Ni kommer betala priset, sa Hamas. Högerextremister i Israel lyssnar inte, här får ni.
Om ett enstaka polisingripande i Al Aqsa-moskeen leder till en judisk massaker, så undrar jag hur Hamas resonerar nu som de får sin egen stad söndersmulad framför sina fötter.
Har du någonsin hört talas om övervåld?

Citat:
Fatah lever sina sista år i västbanken, jag lovar. Hamas och Jihad har de senaste två åren tagit över nästan alla stora flyktingläger i Västbanken. Hamas popularitet i Västbanken är dominerande, med förtryck från Fatah, som är i själva verket agenter till Israel, och hundra miljarder kronor från USA och Israel bara för att ha läget under kontroll. Jag är Palestinian och vet vad jag pratar, människor där är trötta på dem. Till exempel Hamas vinner i alla universitetsval som sker i Västbanken. De är korrupta och lever tillsammans med sina familjer i lyx i Dubai och Las Vegas på bekostnad av oss. Vi kommer att avrätta dem alla. Precis som du vaknade den 7/10 och blev chockad hur Hamas invaderade Israel. I snar framtid kommer du vakna och se att Hamas har tagit över hela Västbanken. Bara vänta!
Du och dina gelikar kommer alltså se till så att även Västbanken kommer förvandlas till en grushög?
Gratulerar, då kommer alltså er kollektiva mardröm om ett icke-existerande Palestina att tillslut bli verklighet.
Ni för enbart en destruktiv doktrin vars enda resultat är er egen tillintetgörelse.
Man brukar i folkmun kalla detta för en Darwin Award

Citat:
Hade europerna under andra världskriget sagt att de vill sova utan att bli rädda från flygrad, då skulle Hitler tagit över hela Europa. Frihet kostar mycket!
Frihet kostar mycket ja, men Israel har ingen plan om att döda eller ta över alla palestinier, likt Hitler hade.
Det går trots allt att resonera med Israel, även om mycket beror på vem som sitter i regeringen. Just nu är det ett gäng idioter som styr landet, men det finns också moderata israeler som förstår palestinierna, exempelvis Ehud Olmert, som i April kritiserade Netanyahus godtyckliga behandling av bosättare på Västbanken och poängterade att det stred mot lagen:
https://www.youtube.com/shorts/1UOJHeSZS_o
Det är DESSA politiker ni ska stötta och söka samarbete med, så att ni kan få det land ni vill ha. INTE begå mord på israeler, det leder bara till att ni själva dör.

Citat:
Vi krigar hela världen nästan! Hamas kommer att överleva det här, med Guds vilja, de har stor popularitet bland folk. Lyssna inte på rappotage på SVT.
De är 1000 gånger starkare och organiserade än vad de var 2007. Efter den misslyckade kommande markinvasion, Hamas kommer att gå ut från den ronden som räddare till Palestinier och Alaqsa
Varför befinner du dig inte i Gaza själv om du är så positiv till Hamas och kriget mot Israel?
Du verkar bara vara en tangentbordsgeneral som sitter i någon lägenhet i en stockholmsförort och verkar tuff.
Det enda Hamas kommer vinna är en tidig död, men det är bra för resten av det palestinska folket, så slipper de sammankopplas med dessa galningar.

Citat:
7/10 kommer att vara den officiella dagen för början av Israels nedgång.
Det är ju tack vare dig och andra palestiniers mordiska tankar på blodshämnd som lett till dagens situation på Gaza. Ni har tyvärr enbart er själva att tacka för.
Senast redigerad av kato85 2023-10-16 kl. 20:45.
Citera
2023-10-16, 20:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Så det är ok att ockupera muslimers land men i övrigt är det fel?
Både Ryssland och Israel ockuperar annat land och båda hävdar de har rätt till det.
Jag tycker ingen av dem har det.

Palestina är har aldrig varit någon erkänd stat så vad är det Israel har ockuperat?

Judarna var där innan palestinerna.

https://www.youtube.com/watch?v=XNf40sBcvKk

Är det ok att muslimerna utförde en etnisk rensning utav judarna? Eller då passar inte offerkoftan din?
Senast redigerad av Jon10 2023-10-16 kl. 20:43.
Citera
2023-10-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Åh vad bra, då vet jag att du enbart är en pajas!

Men du kanske tycker om, när de skickar bilder till dig på döda barn och frågar efter en handout?

Jag har för länge sedan insett att dessa parter har ett hat, misstro och avgrundsdjup skillnad mellan sig som aldrig kan lösas. Så antingen dödar de varandra långsamt eller få det gjort snabbt.
Citera
2023-10-16, 20:42
Medlem
Citat:
Jag har för länge sedan insett att dessa parter har ett hat, misstro och avgrundsdjup skillnad mellan sig som aldrig kan lösas. Så antingen dödar de varandra långsamt eller få det gjort snabbt.

Det är klart att det kan lösas, men då måste Israel få tillåtas fixa med det här.

Du vill bara att skiten ska få fortsätta. För du gillar ditt utbyte utav bilder på döda barn mot alla dina handouts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Palestina är har aldrig varit någon erkänd stat så vad är det Israel har ockuperat?

Är det ok att muslimerna utförde en etnisk rensning utav judarna? Eller då passar inte offerkoftan din?

Jag har ingen offerkofta. Muslimer är jordens avskum.
Kan påpekas att Sverige har erkänt Palestina…
Citera
Medlem
Citat:
Ja det fina en hel del vittnesmål om att rysk befolkning på Krim utsatts på olika sätt. Det är korrekt.

Innan 2014 menar du? En del vittnesmål?
Citera
2023-10-16, 20:43
Medlem
Citat:

Ja, ingen är väl direkt förvånad att de har det?
Citera
2023-10-16, 20:44
Avstängd
Citat:

Bara för Sverige har gjort det innebär inte att det är en erkänd stat. Det krävs att alla FN-länder erkänner Palestina för att det ska bli en officiell stat i nuläget har 137 utav 193 länder gjort det. Det är därför palestiner är fortfarande statslösa för de har inget eget land och historiskt sett aldrig haft då det aldrig varit en erkänd stat.
Citera
Medlem
Citat:
Det är klart att det kan lösas, men då måste Israel få tillåtas fixa med det här.

Du vill bara att skiten ska få fortsätta. För du gillar ditt utbyte utav bilder på döda barn mot alla dina handouts.

Så Nethanyahu och bosättarna skall lösandets. Jo tjena. Det går säkertmuslimska världen nedåt.
Enda chansen är om väst med USA bestämmer sig för att nu jävlar räcker det. Det är enda chansen.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, ingen är väl direkt förvånad att de har det?

Du sa att ingen erkänt Palestina vilket var en skön lögn.
Citera
2023-10-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Innan 2014 menar du? En del vittnesmål?

Ja frågar du Ryssland så har övergrepp skett både på Krim och Donbass.
Det är alltid olika berättelser från olika sidor.
Citera
2023-10-16, 20:45
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Är det gore-bilder på offren du eftersöker? Läkarutlåtanden om respektive offers skador och dödsorsak? Det kommer du inte hitta i nuläget. Du får nöja dig med de bilder på döda bäbisar m m som redan släppts samt läsa om vad t ex journalister noterat kring dödsoffren efter Hamas massaker. Vidrigt.

Nu attackerar du mig istället för att svara på sakfrågan. Du nämner bilder och utlåtanden jag inte hört från någon annan än folk online som dig som om att det skett en massa hemskt. Vilka vedertagna tidningar har bekräftat och skrivit om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in