Citat:
Israel har kritiserats av världssamfundet de gånger de gått över linjen, precis som PLO, Fatah och nu senast Hams kritiserats när de gått över linjen.Jag vet inte hur länge du levat i Sverige men det var tidigare populärt för svenskar att bojkotta israeliska matvaror efter det som skedde i flyktinglägrena Sabra och Shatila i Libanon på 80-talet (även om den utfördes av kristna falangister, inte israelisk militär) Men detta stöd för Palestina har långsamt gått över i takt med att Israel blivit mera demokratiskt, och de palestinska grupperna blivit mera extrema. Så det är därför inte förvånande att så många nu faktiskt stödjer Israel efter den senaste massakern.
Oavsett, hela "öga för öga, tand för tand"-retoriken kommer enbart göra alla blinda tillslut, så det är lika bra att folk (israeler som palestinier) slutar se till historien hela tiden och istället gör allt för att få sin egen och sin familjs framtid så bra som möjligt.
Exempelvis Gaza kunde ha fått en bra framtid om inte Hamas tagit makten, men Hamas tänkte hela tiden på historien och skulle hämnas, så nu blev det som det blev...
Citat:
Krigsbrott har även blivit utrett mot väst. Exempelvis de amerikanska soldater som styrde Abu Ghraib-fängelset fick alla fängelse för de brott som begicks där.I alla fall alla dessa konventioner tror jag inte på, de är påhittade av väst för att gynna väst intresse.
Väst är bara hycklare och ljugare, vi sett er i Iraq, Syrien, Afghanistan och överallt.
Ni använder dessa lagar när det gynnar er bara! I mina ögon om någon ockuperar mitt land då är han en ockupant och terrorist och förtjänar döden. Förutom barn som är alltid oskyldiga!
Väst är bara hycklare och ljugare, vi sett er i Iraq, Syrien, Afghanistan och överallt.
Ni använder dessa lagar när det gynnar er bara! I mina ögon om någon ockuperar mitt land då är han en ockupant och terrorist och förtjänar döden. Förutom barn som är alltid oskyldiga!
Historiskt sett har flera militära ledare från det forna Jugoslavien (som också ligger i Europa) fått hårda fängelsestraff för krigsbrott, vissa till livstids fängelse.
Flera ledare som tidigare styrde Nazityskland fick hårda straff efter krigets slut, många blev till och med avrättade.
Förutom dessa så är det få, men det har inte heller utkämpats så många krig i väst efter andra världskriget.
Så nej, du har faktiskt helt fel i att dessa lagar enbart gynnar väst!
Citat:
Ingen, men det är viktigt att visa för en fundamentalist som dig att allt inte är svart-vitt här i världen.Du resonerar på samma dogmatiska sätt som en högerextrem, enda skillnaden är att ni tyr till olika ideologier.
Citat:
Bevisa att Fatah bygger judiska bosättningar.Du kastar smuts på dina palestinska bröder, som faktiskt lyckats hålla sitt samhälle i skick, vilket inte kan sägas om dina mordiska bröder i Gaza.
Citat:
Om ett enstaka polisingripande i Al Aqsa-moskeen leder till en judisk massaker, så undrar jag hur Hamas resonerar nu som de får sin egen stad söndersmulad framför sina fötter.Har du någonsin hört talas om övervåld?
Citat:
Du och dina gelikar kommer alltså se till så att även Västbanken kommer förvandlas till en grushög?Fatah lever sina sista år i västbanken, jag lovar. Hamas och Jihad har de senaste två åren tagit över nästan alla stora flyktingläger i Västbanken. Hamas popularitet i Västbanken är dominerande, med förtryck från Fatah, som är i själva verket agenter till Israel, och hundra miljarder kronor från USA och Israel bara för att ha läget under kontroll. Jag är Palestinian och vet vad jag pratar, människor där är trötta på dem. Till exempel Hamas vinner i alla universitetsval som sker i Västbanken. De är korrupta och lever tillsammans med sina familjer i lyx i Dubai och Las Vegas på bekostnad av oss. Vi kommer att avrätta dem alla. Precis som du vaknade den 7/10 och blev chockad hur Hamas invaderade Israel. I snar framtid kommer du vakna och se att Hamas har tagit över hela Västbanken. Bara vänta!
Gratulerar, då kommer alltså er kollektiva mardröm om ett icke-existerande Palestina att tillslut bli verklighet.
Ni för enbart en destruktiv doktrin vars enda resultat är er egen tillintetgörelse.
Man brukar i folkmun kalla detta för en Darwin Award
Citat:
Frihet kostar mycket ja, men Israel har ingen plan om att döda eller ta över alla palestinier, likt Hitler hade.Det går trots allt att resonera med Israel, även om mycket beror på vem som sitter i regeringen. Just nu är det ett gäng idioter som styr landet, men det finns också moderata israeler som förstår palestinierna, exempelvis Ehud Olmert, som i April kritiserade Netanyahus godtyckliga behandling av bosättare på Västbanken och poängterade att det stred mot lagen:
https://www.youtube.com/shorts/1UOJHeSZS_o
Det är DESSA politiker ni ska stötta och söka samarbete med, så att ni kan få det land ni vill ha. INTE begå mord på israeler, det leder bara till att ni själva dör.
Citat:
Varför befinner du dig inte i Gaza själv om du är så positiv till Hamas och kriget mot Israel?Vi krigar hela världen nästan! Hamas kommer att överleva det här, med Guds vilja, de har stor popularitet bland folk. Lyssna inte på rappotage på SVT.
De är 1000 gånger starkare och organiserade än vad de var 2007. Efter den misslyckade kommande markinvasion, Hamas kommer att gå ut från den ronden som räddare till Palestinier och Alaqsa
De är 1000 gånger starkare och organiserade än vad de var 2007. Efter den misslyckade kommande markinvasion, Hamas kommer att gå ut från den ronden som räddare till Palestinier och Alaqsa
Du verkar bara vara en tangentbordsgeneral som sitter i någon lägenhet i en stockholmsförort och verkar tuff.
Det enda Hamas kommer vinna är en tidig död, men det är bra för resten av det palestinska folket, så slipper de sammankopplas med dessa galningar.
Det är ju tack vare dig och andra palestiniers mordiska tankar på blodshämnd som lett till dagens situation på Gaza. Ni har tyvärr enbart er själva att tacka för.
Senast redigerad av kato85 2023-10-16 kl. 20:45.
Senast redigerad av kato85 2023-10-16 kl. 20:45.