2023-10-15, 16:05
Medlem
Vad för bevis vill du ha? bilder på brända barn som du aldrig kommer få se lika mkt som du aldrig kommet få se Steve Irwins död, eller ngn avrättad i USA. Hur vet du om de är verkligen är döda??

Du väljer att tro på vittnena och myndigheterna men i Israel då tror du plötsligt det är en lögn.

Eller påstår du att Israels domstolar är lika kontrollerad av staten som Arab League???
Åklagare, USA rep , oberoende hippie organisationer har sett eländet....

Litar på rättstater än terrorister den saken är säker.

Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Vars är bevisen? Oavsett vad någon sida säger, så bör allt dokumenteras och presenteras. Lite folk sväljer hull å hår. Obildade som kollar propaganda.
Citera
2023-10-15, 16:05
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Dina teorier om iranska drönare mot världens nyaste, modernaste och mest teknikspäckade hangarfartyg är löjeväckande. Dessutom understödd av en stridsgrupp med fartyg topputrustade för att avstyra och oskadliggöra betydligt värre anfall än iranska drönare med moppemotor.

Var ska dessa drönare utgå ifrån enligt din teori?

Fiskebåt från Libanon. Tror du att de skulle låta bli att försöka bara för att det är världens hypermodernaste hangarfartyg?
Citera
2023-10-15, 16:06
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag sväljer inte allt. Men många medier håller sig hyfsat opartiska och kriget pågår ju, dokumentationen av grymheterna är ju pågående. Men du tror alltså att de båda ljuger om exempelvis att barn har blivit sönderslaktade? Det vittnar ju både reservist Judy om och den andra personen om att så är fallet. Vad har du för skäl att misstro dem?

Här är videobevisning som inte verkar ha falsifierats än:

Här har du en massa grymheter på video. Jag har inte sett dessa videobevis blivit falsifierade ännu, vilket ökar mitt förtroende i att uppgifterna stämmer. Men om du kan falsifiera allt detta så gör gärna det.

Ju mer som man inte förmår att falsifiera, desto mer öka sannolikheten att det faktiskt stämmer.

Just nu har du inte mycket att komma med.

Nej du har fel, alla dessa barn som ligger halshuggna, dessa tusentals.

Jämför med vad som kablas ut från Hamas....
Citera
2023-10-15, 16:08
Medlem
Kan ju alltid försöka men så du vet är det ca 5000 man på en sån skönhet

Skulle den sänkas så kan Libanon se ett Irak 2003 av USA och EU vågar iaf inte tjafsa med USA när de bombar...då är vi (EU) iaf inte lika högljudda som när Israel bombar.

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fiskebåt från Libanon. Tror du att de skulle låta bli att försöka bara för att det är världens hypermodernaste hangarfartyg?
Citera
2023-10-15, 16:08
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
https://x.com/barakravid/status/1713547533601956014?s=46&t=D80PDx3vVmIl2EBUo1b0gw

Södra Gaza får vatten igen efter USA:s påtryckningar.

Måste ju glädja Hamaskramarna här att se att Israel agerar undfallande mot terroristerna på order av USA.
Hamas hade föredragit att man inte satt på kranarna igen.
Citera
2023-10-15, 16:09
Medlem
Citat:
Nej du har fel, alla dessa barn som ligger halshuggna, dessa tusentals.

Jämför med vad som kablas ut från Hamas....

Jag har inte påstått att det stämmer eller att allt stämmer. Jag informerar om det som har publicerats. Så lägg ner med dina halmgubbar.

Du låter som en typisk hamas-anhängare.

Du kräver någon slags 100%-ig bevisning.

Nu har du bevisbördan, presentera bevis som styrker att inga barn har nötts ner till små bitar? Du har fått två källor som bestyrker det jag säger. Jag väljer att tro på dem tills vidare.
Citera
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Vad för bevis vill du ha? bilder på brända barn som du aldrig kommer få se lika mkt som du aldrig kommet få se Steve Irwins död, eller ngn avrättad i USA. Hur vet du om de är verkligen är döda??

Du väljer att tro på vittnena och myndigheterna men i Israel då tror du plötsligt det är en lögn.

Eller påstår du att Israels domstolar är lika kontrollerad av staten som Arab League???

Givetvis skall alla bevis fram på alla dessa avskyvärda brott. Konstigt hur hamas kablar så mycket på dödandet men ingenstans finns bildbevis från t ex alla hundratals på festivalen. Jag har scannat det mesta efter sådana bilder å filmer
Citera
Avstängd
Citat:
Vars är bevisen? Oavsett vad någon sida säger, så bör allt dokumenteras och presenteras. Lite folk sväljer hull å hår. Obildade som kollar propaganda.

Obildad som tror att någon ska lägga ut bilder på sina döda egna barn. Bara för att DU VILL det.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Vad för bevis vill du ha? bilder på brända barn som du aldrig kommer få se
Brända israeliska barn och andra krigsförbrytelser finnes i denna Reddit-tråd:
https://www.reddit.com/r/2ndYomKippurWar/
Citera
2023-10-15, 16:10
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:

Men du måste också inse att det första som dör I krig är sanningen.
Citera
2023-10-15, 16:10
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag har inte påstått att det stämmer eller att allt stämmer. Jag informerar om det som har publicerats. Så lägg ner med dina halmgubbar.

Du låter som en typisk hamas-anhängare.

Du påstår ju, du använder det som underlag i dina diskussioner. Håll dig uppdaterad i stället.

Ingenstans har jag lyckats hitta en enda film från festivalen som visar hundratals döda.

Är inte konstigt? Med tanke på att hamas filmade allt.... Samt israelerna kablar ut det mesta de hittar. Go figure
Citera
2023-10-15, 16:11
Medlem
Citat:
Kan ju alltid försöka men så du vet är det ca 5000 man på en sån skönhet

Skulle den sänkas så kan Libanon se ett Irak 2003 av USA och EU vågar iaf inte tjafsa med USA när de bombar...då är vi (EU) iaf inte lika högljudda som när Israel bombar.

Vi skulle nog inte protestera ens..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in