2023-10-14, 17:59
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag har liveströmmarna men personen skrev att han hade livekamera från Gaza hospital.

Ja?

Här. Finns typ hundra olika youtube-kanaler som kör liveströmmar där kameran från sjukhuset är med. Nedre vänstra hörnet.

https://www.youtube.com/watch?v=L67KCD3inM0
Citera
2023-10-14, 17:59
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Så falsk, historielös och full av lögner.
Denna typ av propaganda har varit mainstream i Sverige. Ja, precis som i arabvärlden. Vi har stuckit ut på det sättet.

Det enda positiva med Hamas terrorattack är att det visar palestinavännernas rätta ansikte. Men hela den civiliserade världen är emot er.
En sak håller jag dock med om. Det kommer att bli synd om det så kallade palestinska folket från nu.
Det är bara för var person att gå igenom de partier som myser med bibi. Offentligt alltihop. IDF 🇮🇱 har även visat hur de hanterar palestinafrågan genom den etniska rensning de har hållit på med sedan flera decennier tillbaka.

Fler och fler länder verkar sluta sig runt de civila palestinierna och deras rätt att inte bli terrorbombade av IDF 🇮🇱. Senast nu Spanien, tidigare Sydafrika. Araberna har sagt att palestinierna ska stanna kvar i Gaza för att undvika ännu en större etnisk rensning.

Israel får som jag tidigare nämnt a) skapa en korridor för civila att ta sig till västbanken eller b) ta emot de palestinier som vill fly. I alla andra fall om terrorbombade ringarna från IDF 🇮🇱 fortsätter kommer Israel att ses som paria i hela världen snart. Det är inte 80-talet längre då endast media har tillgång till bilder/video.
Citera
2023-10-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Frågan är om det kommer bli tryck på Qatar ta tag i detta och arresterad eller visa ut Hamas ledarna eller man kommer låtsas som ingenting

Det borde iaf vara ohållbart på sikt att härbärgera dessa terrorist-ledare. Inget tyder på att Qatar kommer agera i närtid vad jag vet.

Det nämndes inte öht på presskonferensen med Qatars utrikesminister och USA’s dito.

Däremot var Qatars representant väldigt lågmäld och talade mest om civila palestinier. Det gjorde iofs Blinken med men han betonade samtidigt Israels rätt att försvara sig.

Inga protester från Qatars sida om det.
Citera
2023-10-14, 18:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Jag såg det där på nyheterna för några timmar sedan och säger det igen, du ljuger.
Alla kan se bilderna. Israel bombar ihjäl hundratals civila flyktingar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag har liveströmmarna men personen skrev att han hade livekamera från Gaza hospital.

En av fyra vyer på första träffen om du söker på ”live feed Gaza”.

Eller är du en bot?
Citera
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Alla kan se bilderna. Israel bombar ihjäl hundratals civila flyktingar.

Nej.
Citera
2023-10-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Däremot rulla jag förbi en skola i centrum i veckan där barn,inte mer än 12 står skriker död åt Israel heja Hamas....
Indoktrinering från ung ålder, så det fungerar i det muslimska världen, Sedan i vuxen ålder fortsätter indoktrineringen från imamerna. Inte konstigt det är konflikter precis överallt där muslimer väller in och försöker tukta ”otrogna”.
Det är inte frågan om, utan när det börjar även här i Sverige.
Citera
2023-10-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej. Det är Israel som har bombat. Varför är du inte glad? Du vill väl "rensa Gaza från folk och asfaltera skiten", eller hur ni brukar uttrycka er. Var stolt över att Israel lyder era råd istället!
Ingen skulle nånsin försvara mord på civila, aldrig någonsin.
Åt andra hållet sitter Hamas ledare i sina palatsen och skrattar i sina skägg, och ger intervjun om hur smarta dom är som lämnar sina folk til ”martyrdöden”. Sjuka psykopater som dom är.
Senast redigerad av Vajana 2023-10-14 kl. 18:12.
Citera
2023-10-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trappist
Alla palestinier har väl åkt hem för att försvara sitt land, eller?
Jaja
Så patriotiska som de är islam så måste det väll vara så?!?!

Men utan att veta så skulle jag nog misstänka att även ”andra” muslimer passar på att fira när juden får på näsan.
Citera
2023-10-14, 18:05
Medlem
baggebo1s avatar
Här en annan film på en flyktingkonvoj på väg söderut på Gazaremsan som bli bombad av Israel:

https://twitter.com/WarMonitors/stat...03383534821774
Citera
2023-10-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Hade du hängt med lite så hade du kunnat läsa om att det är 1,1 miljoner som i de norra delarna av Gaza som ska förflytta sig till södra delen om Gazafloden inom 24 timmar.

Vidare i den artikel i AB du hänvisar till står det så här.

"IDF meddelade i morse att mellan klockan 10.00 och 16.00 lokal tid skulle civila få lämna norra Gaza via huvudvägarna."

Är du lite trög eller bara svårt att hänga med i det som skrivs om detta?

Så rubriken i min länk i Aftonbladets artikel är inte:

"2,3 miljoner människor bor på Gazaremsan
Israel gav dem sex timmar att lämna."

?

Du är trög....
Citera
2023-10-14, 18:06
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Ingen skulle nånsin försvara mord på civila, aldrig någonsin.
Åt andra hållet sitter Hamas ledare i sina palatsen och skrattar i sina skägg, och ger intervjun om hur smarta dom är som lämnar sina folk til martyrdöden. Sjuka psykopater som dom är.
Jag har inte sett någon Israelvän någonstans som inte försvarar mord på civila. Du kanske ska titta runt lite här i tråden till att börja med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in