2023-10-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ståplats i öknen med respirator och amputerat ben alltså efter att sjukhusen i norra Gaza evakueras.

Ja palestinierna trodde nog att Hamas och omgivande muslimska stater brydde sig mer om dom än så.
Trist såklart.
Citera
2023-10-14, 16:27
Avstängd
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
«Fusk och bedrägeri gjorde massakrer i Israel möjliga, säger en leende Hamas-ledare på rysk TV»

«Leendena var breda i den lilla studion i Beirut.
De anställda på den ryskfinansierade tv-kanalen RT Arabic hade precis skaffat en skopa i gäststolen och sändningen hade precis börjat.»

«Vi fick dem att tro att Hamas var upptagen med att styra Gaza.»
(Ali Baraka, högt uppsatt medlem av Hamas.)

«Studiovärd på RT Arabic, Omar Al-Solh, ler efter att han berättat för tittarna att Hamas verkligen har fört palestiniernas sak till allas läppar.»
Foto: RT Arabic

«– Vi fick dem att tro att Hamas hade fullt upp med att driva Gaza, att rörelsen ville fokusera på de 2,5 miljoner palestinierna där och att motståndskampen hade övergetts. Men Hamas förberedde sig faktiskt i hemlighet för denna stora attack hela tiden, sa han.
När israelerna uppenbarligen trodde att Hamas hade blivit fredligare slog rörelsen till.»

Google translate som man önskar från TV 2 Danmark, för långt att citera mera.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-1...paa-russisk-tv

Bra att veta för EU och USA som hånas öppet att de blivit vilseledda och plöjt ner miljarder i ett svart hål. Även Saudiarabien och Qatar har donerat enorma summor, dock osäkert om just dessa länder anser att de blivit vilseledda.
Citera
2023-10-14, 16:29
Medlem
En jäkla demonstration i London just nu. I stöd för Palestina. Urk.
Citera
2023-10-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Hahaha terroristerna gråter.

Inte lika roligt nu när man själv åker på däng.

Terrororganisationen Hamas gråter ut till FN.

Hamas chief Ismail Haniyeh accuses Israel of committing war crimes...

Israeli atrocities amount to war crimes,” he says in a letter addressed to United Nations Secretary-General Antonio Guterres that was posted on the Palestinian group’s website.

His accusations come a week after Hamas terrorists launched an unprecedented assault on Israeli border communities, killing 1,300 people, most of them civilians, and taking more than 100 hostages to Gaza.
https://www.timesofisrael.com/livebl...rimes-in-gaza/

Islamister känner ingen skam, tyvärr har väst allt för länge låtit dom komma undan utan långtgående konsekvenser, tyvärr så slutar det som det gör.

Noterar iaf att lördagens seger-parader i Gaza ebbat ut. Kom verkligheten ikapp tro?
Citera
2023-10-14, 16:32
Medlem
Är Israel i krig med Libanon nu?
Tycker mig ha läst att man besvarat artilleri från libanesisk mark.
Citera
2023-10-14, 16:33
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasp101

Det händer lite då och då
Citera
2023-10-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasp101

De kommer radera ut Hizbollah fullständigt i en jättelik attack. USA kommer bistå. Allt iranskt inflytande i Libanon kommer försvinna. Iran kommer dallra av rädsla inför nästa steg i att göra MÖ tryggare för alla och en var.
Citera
2023-10-14, 16:35
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Fördriver man och förtrycker ett folk får man räkna med lite terrordåd och självmordsbombare. Som man bäddar får man ligga, eller hur? Förstår inte varför någon i Israel höjer ögonbrynet åt bebisar som brunnit inne, när det ju enbart är "så man bäddat som man får ligga".....

Terrordåd är inbyggt i den muslimska religionen.
Citera
2023-10-14, 16:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Hezbolla attackerar nu!

https://www.expressen.se/nyheter/dir...ael-och-hamas/

Då dröjer det inte länge innan USA lägger sig i också.
Citera
2023-10-14, 16:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
USA verkar göra det mesta för att få till en diplomatisk lösning som alla i regionen kan acceptera även om man självklart låter Israel försvara sig mot Hamas.

USA kommer aldrig backa från krig mot terror men självklart vill man fortsatt ha goda relationer med länder i MÖ. Idag var Blinken i Saudiarabien, igår i Qatar.

För att få en bild av vad samtalen handlar om rekommenderar jag att man lyssnar på presskonferenserna med deras utrikesministrar istället för att lyssna på extremister och foliehattar.

Att Hamas har tagit döden till dörren hos den palestinska civilbefolkningen är verkligheten. Jag tror att det är få ministrar i området som inte förstår hur illa Hamas terrordåd verkligen är även om dom inte vill fördöma den bestialiska slakten av civila israeler officiellt.

Palestinier är knappast omtyckta i området, det är en sak att springa runt med plakat och skrika, en annan att försörja dom och låta dom härja fritt.
Det är inte saudier som springer runt med plakat och skriker.

Vi bör inte underskatta Iran och deras inflytande på shiiter över hela världen+ muslimska brödraskapet givetvis (som är förbjudna att verka politiskt i alla arabländer vad jag vet).
Senast redigerad av LadySweden 2023-10-14 kl. 16:41.
Citera
Medlem
hittanemoos avatar
Man uppskattar ju våra grannar ganska mycket om man jämför med hur Israel har det. Liksom tänk om vi hade behövt ha en Iron Dome för att Norge skjuter raketer lite hela tiden.

Tur att de har Jordanien iallafall, får se hur länge de fortsätter vara vänner, är helt öppen gräns mellan länderna om jag inte missminner mig.
Citera
Medlem
Då vet du inte vad du dillar om

48-67 hade Israel noll vapen från USA
Då var franska vapen

Det som skiljer Israel och A-L är Israel har viljan och hjärna...punkt.

Saudierna har F-15 men är inte lika vassa som IAF.

Israel har kärnvapen som Frankrike hjälpte Israel med...

Så läs lite min finska vän (min farfar slogs mot Sovjet)

Citat:
Ursprungligen postat av banzaipirate
Jag är Finlandssvensk med betoning på Svensk.
Hatar inte Muslimer ( lögn)
Har varit i Israel tre gånger. Gillar historia osv.
Det jag menade är att Israel är omgiven av Koran länder. Utan USA hade Israel varit ett minne blott.
Hoppas såklart på en lösning men det lär inte komma under de kommande hundra åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in