Citat:
Ursprungligen postat av
Kanastra
Ni som ständigt kör över hastighetsbegränsningen, leder det inte till bekymmer för er? Olyckor eller böter eller indraget körkort?
Jag lägger inga moraliska värderingar i det, mest nyfiken på konsekvenserna.
Frågeställningen är solklar så varför massa väglöss skriver i denna tråd kan bara bero på att de inte bara är dåliga bilförare, de har även dålig läsförståelse.
OnT. Okej, jag är väl vad polisen skulle kalla en notorisk fortkörare. Har varit av med lappen säkert 5 ggr p.g.a. fortkörning. Tror inte jag blivit omkörd en enda gång i år till och från jobbet.
Jag följer aldrig hastighetsbegränsningen utan anpassar farten efter omständigheterna vilket innebär att jag ibland kör långsammare än vad det står på skyltarna men desto oftare betydligt mer

Under de senaste 8 åren har jag varit av med lappen 1 gång. Har kört ifrån polisen 2 ggr under denna tid så förmodligen hade det varit 3 st körtkortsindragningar under denna tid om jag hade stannat. Flashad över 100 ggr av fartkamerorna.
Samtidigt tycker jag inte att jag kör JÄTTEFORT, jag kör i en fart som gör att jag håller mig alert. Att följa hastighetsbegränsningen till och från jobbet när omständigheterna är goda är ungefär lika lockande som att äta bajs.
Kört på djur nattetid när jag var ung & dum för att jag körde som ett CP i mörker. Live & Learn.
Spärrtid löses med att köra bil som inte är reggad på dig sjäv eller samåkning.
Slår man ut de 1000-lappar som böterna kostat så är det småpotatis jämfört med alla andra utgifter man har. Så på det viset är det ett relativt billigt nöje. Om jag slår ut mina böter så blir det ca 1000 kr/år. Om jag hade haft möjligheten att betala 2000 kr/år för att vara immun mot fortkörningsböter så hade jag utan tvekan gjort det. Alltså ska jag inte gnälla.
Med allt detta sagt, det är jävligt surt när man väl åker fast!