• 1
  • 2
2023-10-06, 16:46
Medlem
[quote=thoves|85963972]
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm

Jag är lite otydlig, jag menar att såfort jag fick brev från KFM i kivra så betalade jag samma dag. Jag fick två veckor på mig, efter det kan jag tycka att anmärkning är okej.

UC kan ta bort det om jag kommer med bra missvisande skäl.
De två veckorna handlade nog om att du hade den tiden på dig att motsäga dig kravet.

Men jag vet inte hur det fungerar för företag.
Citera
2023-10-06, 21:01
Medlem
smoerreboms avatar
Du vet att du ska ansöka om rättelse av missvisande personuppgifter hos fogden först va?

https://kronofogden.se/om-kronofogde...e-av-uppgifter

Jag vet inte exakt hur bolagen jobbar men om fogden rättar så tror jag att de rättar sig efter det.

Begriper inte riktigt din beskrivning av de fem målen men det borde väl rimligen vara minst ett mål som är korrekt och inte missvisande iaf?
Citera
2023-10-08, 10:43
Medlem
[quote=Pillerarm|85964338]
Citat:
Ursprungligen postat av thoves
De två veckorna handlade nog om att du hade den tiden på dig att motsäga dig kravet.

Men jag vet inte hur det fungerar för företag.

Stämmer. Hade jag bestridit kravet och fått fodringsägaren att dra tillbaka kravet och betala direkt till dom så hade det inte blivit något.
Givetvis hade jag gjort så om jag vetat.
Okunskap straffar mig.
Citera
2023-10-08, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Du vet att du ska ansöka om rättelse av missvisande personuppgifter hos fogden först va?

https://kronofogden.se/om-kronofogde...e-av-uppgifter

Jag vet inte exakt hur bolagen jobbar men om fogden rättar så tror jag att de rättar sig efter det.

Begriper inte riktigt din beskrivning av de fem målen men det borde väl rimligen vara minst ett mål som är korrekt och inte missvisande iaf?

Har försökt.
Jobbar själv på myndighet och med rätt till myndighetsutövning. Myndigheter är fyrkantiga av en anledning. Man vill sällan, min erfarenhet, stå på medborgarnas rätt, även när det står tydligt i lagar och förordningar.
Myndigheter vet att deras beslut backas upp av överinstans samt att det skulle öppna upp för så många fler ärenden och det vill man inte. Man vill vara hård och fyrkantig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in