05 oktober 18:39, Kontroll person/fordon, Helsingborg
Skadad man på Gustav Adolfs torg.
Polis och ambulanssjukvård larmas till platsen där en man anträffats skottskadad. Polisen har upprättat en avspärrning vid torget och flera patruller kontrollerar närområdet.
På plats pågår förhör förhör med den skadade och polisen söker efter vittnen till händelsen.
Uppdatering: Mannen förs till sjukhus med ambulans.
Borde vara många som har sett detta om själva skjutningen ägde rum på torget. Väldigt många som besöker torget vid denna tiden och väldigt många av busslinjerna åker förbi där.
Ah, Söder levererar igen. Det har ju mest varit Norr och Mariastaden med mera det senaste året vad gäller utanförskap och pojkstreck.
Kan vara vad fan som helst som ligger bakom detta. Det brukar tidvis vara mycket folk på torget så risken att andra ska träffas vid en skjutning är rätt stor enligt mig. Helsingborgs kissbyxiga kommunalpolitiker kommer såklart tycka att "det var ju lite besvärligt det här".
Jag tror att den dansk-nigerianske undulatmannen som fick en kula i halsen utanför Mobilia häromdagen handlar om en intern uppgörelse angående något som skett på Vestereng i Köpenhamn och med danmarksbaserade aktörer. Jag tror inte att detta nya fall är relaterat på något sätt.
Jag tror att den dansk-nigerianske undulatmannen som fick en kula i halsen utanför Mobilia häromdagen handlar om en intern uppgörelse angående något som skett på Vestereng i Köpenhamn och med danmarksbaserade aktörer. Jag tror inte att detta nya fall är relaterat på något sätt.
Om skottlossningen skett på/vid själva torget vid 18.40-tiden är det absolut för jävligt!!! Som någon skrev tidigare i tråden: Mycket folk rör sig i området vid den tiden. Flera livsmedelsnutiker har fortfarande öppet, där finns flera välbesökta restauranger/pubar, folk är på väg hem från jobbet osv. Alltså kan man anta att det funnits en mycket hög risk att oskyldiga, utomstående skulle bli träffade.
Jag är så inåt h-e trött på dessa kriminella babbar som förstör vårt land!!! Det är dags för massutvisningar, inte bara av de enskilda gängmedlemmarna, utan av hela deras jävla familjer/klaner!!!!